Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Zubačkou vzhůru do oblakZubačkou vzhůru do oblak

26.8.2019 - Když se řekne zubačka neboli také ozubnicová dráha, většina lidí si nejspíše vybaví Švýcarsko a evropské velehory Alpy, někteří také tuzemskou železnici z Tanvaldu do Kořenova v Harrachově. Švýcaři se navíc mohou pochlubit vůbec první ozubnicovou horskou železnicí v Evropě. Jde o výletní zubačku na horu Rigi, která se majestátně vypíná nedaleko Luzernu mezi jezery Vierwaldstättersee a Zugersee. Pojďme se podívat po nejznámějších evropských drahách tohoto typu. »

Kapacita železniční sítě? Na hraně Kapacita železniční sítě? Na hraně

14.8.2019 - Cestování vlakem zažívá nebývalý boom. Jen České dráhy loni převezly více než 179 milionu lidí, přičemž najezdily 8,225 miliardy kilometrů. Jenže neustále se zvyšující počet vlaků síť zahustil do posledního místa, což dopravcům způsobilo velké problémy. Je vůbec možné propustnost vylepšit? Jak se k věci staví SŽDC? »

IC v Německu: Nový vítr do plachetIC v Německu: Nový vítr do plachet

26.7.2019 - Před 40 lety odstartoval ve Spolkové republice Německo nový koncept dálkové dopravy, který se v dalších letech prosadil i jinde v Evropě. Rychlé, komfortní a především v pravidelném taktu jedoucí expresy s vozy 1. i 2. třídy představovaly revoluci na železnici a díky nim se rozšířila značka InterCity. »

Léto na železnici: Zážitky s jízdenkou ČD v kapseLéto na železnici: Zážitky s jízdenkou ČD v kapse

5.7.2019 - Čas prázdnin a dovolených se nezadržitelně blíží. I letos můžete vyrazit vlakem do přírody, na zahraniční rekreaci, na cyklovýlet anebo na velké letní festivaly. České dráhy, podobně jako každý rok, vypraví také řadu výletních parních vlaků. Cestování se navíc dá pořídit za rozumnou cenu. Opět je možné využít výhodnou Jízdenku na léto anebo zbrusu novou aplikaci Vlakem na výlet. »

Vícesystémy v Německu: minulost i současnostVícesystémy v Německu: minulost i současnost

24.6.2019 - Německo v zimě zažilo praktické ukončení provozu první generace vícesystémových nebo chcete-li dvoufrekvenčních elektrických lokomotiv. Ty obsluhovaly dopravu hlavně mezi Německem, Francií a Lucemburskem na soustavách 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz. Ohlédněme se tedy za první generací vícesystémových lokomotiv u DB, která předcházela moderním strojům Traxx nebo Vectron. »

Mimořádné události: Únava, nepozornost, nebo stres?Mimořádné události: Únava, nepozornost, nebo stres?

10.6.2019 - Letos v únoru a březnu se na železnici odehrála série mimořádných událostí. Tyto incidenty odstartovaly zvýšený zájem médií a veřejnosti zejména o princip výcviku, vzdělávání a zatížení strojvedoucích, jichž se zmíněné mimořádnosti týkají ve valné většině. Co stojí za nárůstem počtu nedovolených jízd? Je to problém jednotlivců, nebo železnice čelí globálnímu „syndromu vyhoření strojvedoucích“? Odpovědi jsme hledali nejen ve statistikách, ale také u odborníků na vzdělávání a dopravní psychologii. »

Průzkum: ČD se těší stále větší obliběPrůzkum: ČD se těší stále větší oblibě

27.5.2019 - České dráhy se dlouhodobě zajímají o názory cestujících na kvalitu služeb. Podle průzkumu, který si ČD nechávají pravidelně zpracovávat, se národní dopravce těší stále větší oblibě. Šetření ukázalo i další zajímavé výsledky. Třeba to, že lidé využívají vlak více než v roce 2017. S čím jsou lidé spokojení a za co ČD naopak nepochválili? Přinášíme podrobné výsledky. »

Od národního zabezpečovače k ETCSOd národního zabezpečovače k ETCS

2.5.2019 - Železnice v jednotlivých zemích v současnosti procházejí velkými změnami v oblasti řízení a zabezpečení dopravy. Patrná je především snaha umožnit jízdu vlaků bez omezení po celé evropské železniční síti. Připomeňme si proto technologii vlakového zabezpečovače od jeho počátků až k přechodu na jednotný evropský vlakový zabezpečovač označovaný zkratkou ETCS neboli European Train Control System. »

Vlakem na letiště? Za deset letVlakem na letiště? Za deset let

12.4.2019 - Je to mnohaletý evergreen: jak vyřešit už zcela nevyhovující dopravu z centra Prahy na Letiště Václava Havla. Autobusy nestačí, cestujících přitom neustále přibývá. Pomoci by mělo železniční spojení s Masarykovým nádražím. V plánu je kromě velké rekonstrukce trati na Kladno včetně odbočky na letiště i její zdvoukolejnění a elektrifikace. Plány na budoucí provoz mají také České dráhy. »

Obnova vozidel ČD: 45 miliard za 10 letObnova vozidel ČD: 45 miliard za 10 let

1.4.2019 - České dráhy v posledních zhruba deseti letech investovaly do svého vozidlového parku přibližně pětačtyřicet miliard korun. Peníze směřovaly do nákupu nové techniky i modernizací. Díky vydatné finanční injekci mohou cestující ČD při cestách využívat moderní technologie a komfort. Národní dopravce v investicích však nepoleví. Připravili jsme přehled nové i modernizované techniky včetně výhledu na další roky. Do čeho se tedy nalijí další miliardy korun? A odkud budou směřovat? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika