Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Směnárny ČD se rozšíří do dalších stanic

Směnárny ČD se rozšíří do dalších stanic

25.7.2016 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy dále rozšiřují službu směnáren na tuzemských nádražích. Ta v několika stanicích funguje bezmála už deset let. Nově si zájemci valuty smění na celkem šestačtyřiceti místech. Národní dopravce na projektu spolupracuje s externí firmou a na provoz těchto zařízení má licenci od České národní banky.

Směnárny ČD se rozšíří do dalších stanic

Dohromady v šestačtyřiceti pokladnách Českých drah po celé zemi budou mít lidé možnost směnit valuty. Hlavním cílem staronového projektu je rozšíření doplňkových služeb. Směnárny budou dostupné všem, nikoli jen cestujícím národního dopravce. Službu budou společně spravovat ČD a firma Tourist Centrum.

Dopravce poskytuje zmíněnou službu již mnoho let na patnácti nádražích, nejde tedy o nic nového. „Za tu dobu již mají směnárny stabilní obraty, služba funguje dobře, a tak následoval záměr jejího rozšíření,“ shrnul Miroslav Kozel z odboru obchodu osobní dopravy. „Budeme opět stavět na spolupráci s externí firmou, což je model, který se nám osvědčil. Nově sjednotíme vzhled směnáren a obchodní politiku. Zákazníci mohou očekávat i nulový poplatek za směnu,“ říká ředitelka ZAP Jitka Kubíková. Služeb směnáren budou zájemci moci využít zpravidla v mezinárodních pokladních přepážkách a díky dobře viditelnému LCD panelu se zákazníci rychle seznámí i s aktuálním kurzovním lístkem.

Do roka v celé zemi

Jednotlivé pobočky budou moci lidé využívat převážně v krajských a okresních městech anebo destinacích, které jsou nějakým způsobem turisticky atraktivní či leží v pohraničí. Valuty nebude možné směnit na pražském hlavním nádraží, byť jím ročně projdou desítky milionů cestujících a směnárny jiných společností – nikoli však dopravců – tu jsou zastoupeny v hojném počtu. „Způsobila to smlouva s provozovatelem nádraží, která tuto službu vylučuje. Směnárny ale budou na Smíchově a v Holešovicích, neboť v obou stanicích zastavují i mezinárodní vlaky. České dráhy tedy předpokládají, že cestující, kteří služeb stanic využijí, smění i peníze,“ upřesnil Miroslav Kozel. Národní dopravce plánuje, že každý měsíc zaktivuje v osobních pokladnách čtyři pobočky. V nejbližších týdnech by měly začít fungovat ty ve Frýdku-Místku, Třinci, Havířově a Karviné. Hotovo má být do roka.

Kde již fungují

Děčín hl.n., Horní Lideč, Vsetín, Valašské Meziříčí, Přerov, České Budějovice, Český Krumlov, Tábor, Olomouc hlavní nádraží, Pardubice hlavní nádraží, Česká Třebová, Bohumín, Ostrava hlavní nádraží, Ostrava - Svinov, Liberec

A kde se objeví

Třinec centrum, Frýdek-Místek, Havířov, Karviná hlavní nádraží, Plzeň hlavní nádraží, Poděbrady, Praha-Smíchov, Kolín, Kutná Hora město, Znojmo, Zlín střed, Otrokovice, Hodonín, Hranice na Moravě, Jindřichův Hradec, Strakonice, Havlíčkův Brod, Ústí nad Labem hlavní nádraží, Cheb, Teplice v Čechách, Trutnov hlavní nádraží, Hradec Králové hlavní nádraží, Domažlice, Mariánské Lázně, Karlovy Vary dolní n., Zábřeh na Moravě, Uherské Hradiště, Praha-Holešovice, Břeclav, Brno, hl. n., Český Těšín


Průměrné hodnocení (30 hlasů): 3.93

Další články této rubriky

Království železnic spouští prodej vstupenek on-lineKrálovství železnic spouští prodej vstupenek on-line

18.3.2024 - Inflace trápí nás všechny a výjimkou není ani pražské Království železnic, které muselo pro letošní rok upravit ceny směrem vzhůru. Dobrou zprávou je, že díky nově spuštěnému on-line prodeji vstupenek se můžete do… »

Skončila modernizace spojnice Pardubic a Hradce KrálovéSkončila modernizace spojnice Pardubic a Hradce Králové

16.3.2024 - Po dvou a půl letech skončila další části vytížené trati spojující Pardubice a Hradec Králové. Úsek má nově dvě koleje a dvojkolejný most přes Labe. V Rosicích nad Labem vznikla nová nástupiště a podchod. Dokončena je… »

Nádraží v Českých Budějovicích opět září novotouNádraží v Českých Budějovicích opět září novotou

14.3.2024 - Cestující mohou opět kompletně využívat budovu železničního nádraží v Českých Budějovicích. Oprava trvala téměř čtyři roky a stála více než miliardu korun. Po celou dobu byla vždy část budovy uzavřená. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika