Bardotky všech barev se setkaly v Lužné
20.11.2023 - I přes nepříliš vlídné počasí zamířily o víkendu 7. a 8. října stovky příznivců ladných tvarů do Lužné u Rakovníka. Měli dobrý důvod, do ČD Muzea totiž zamířili ti nejzajímavější dochovaní zástupci lokomotivních řad T 478.1 a T 478.2 – tedy oblíbených Bardotek. Místní točna díky tomu hrála nejen reprodukovanou hudbou, ale i barvami jednotlivých strojů Českých drah i soukromníků, kterých se sjelo téměř dvacet. Celý článek »
Jihočeské Žehličky jsou stále při síle
30.11.2023 - Čtyřnápravová kapotová univerzální lokomotiva původní řady E 426.0, dnes označená jako 113, vznikla v počtu šesti kusů v roce 1973 v plzeňské Škodovce. Stroj, který byl určen pro jihočeské lokální dráhy se stejnosměrným trakčním napětím 1 500 V, dostal tovární označení 33E a patřil k československým lokomotivám takzvané II. generace. Tři lokomotivy této řady jsou dosud v provozu na dráze z Tábora do Bechyně a až do roku 2004 jezdily i na známé Lipence, kde stejnosměrnou trakci vystřídala střídavá o napětí 25 kV 50 Hz.
ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků
29.11.2023 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) nedávno dokončila výstavbu tří středisek technicko-hygienické údržby (THÚ). Celkové náklady na vybudování pracovišť v Nových Zámcích, Zvolenu a Humenném přesáhly podle společnosti částku 116 milionů eur, tedy v přepočtu asi 2,8 miliardy Kč. Podstatná část z této sumy, konkrétně 85 %, byla financována z Evropského fondu regionálního rozvoje. Zbytek nákladů se uhradil ze státního rozpočtu a rozpočtu dopravce.