Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Cestování usnadní služba ČD Parking

Cestování usnadní služba ČD Parking

23.8.2021 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Lidé, kteří se rozhodnou při svých cestách kombinovat vlak a vlastní automobil, mohou využít služby ČD Parking. Díky ní výhodně zaparkují u vybraných nádraží na území celé republiky a zbytek cesty v klidu a bez starostí absolvují některým ze spojů Českých drah. Dopravce navíc do budoucna počítá s dalším rozšiřováním této služby.

Cestování usnadní služba ČD Parking

České dráhy nabízejí zákazníkům možnost kombinování cest vlakem a automobilem. Díky službě ČD Parking řidiči výhodně zaparkují u některého z celkem čtyřiceti nádraží po celé ČR a dál už mohou pohodlně pokračovat vlakem. U dvaatřiceti železničních stanic je takto možné zaparkovat zcela bezplatně na vyhrazených místech, u dalších šesti nádraží nabízejí ČD ve svém e-shopu rezervaci parkovacích míst a v Praze a Plzni jsou k dispozici místa ve velkokapacitních parkovacích domech poblíž hlavních nádraží.

Výhodná cena v e-shopu

V bezprostřední blízkosti některých významných stanic na hlavních železničních tratích nabízejí České dráhy k vlakovým jízdenkám možnost předchozí rezervace parkovacího místa za zvýhodněnou cenu ve svém e-shopu. „Příkladem jsou Pardubice, Chrudim, Česká Třebová, Zábřeh na Moravě nebo Otrokovice. Protože naši zákazníci často jezdí z těchto stanic dálkovými vlaky na větší vzdálenosti, je u některých z nich stanovena minimální vzdálenost, kterou je potřeba absolvovat naším spojem. Velkým benefitem pro řidiče ale je, že mají garanci, že u těchto vlakových stanic zastaví. Právě to bývá v běžném silničním provozu poměrně zásadní překážka,“ řekl Petr Vondráček, ředitel Odboru dálkové dopravy ČD. 

Vyhrazená parkovací místa u další více než třicítky převážně menších stanic, ze kterých je dobré vlakové spojení do velkých aglomerací, pak můžou cestující Českých drah využít bezplatně. „Vlakem se dá pohodlně dojet do Prahy třeba z Dobřichovic, Poděbrad nebo Hněvic, do moravské metropole ze Zaječí nebo Hodonína a do Ostravy pak třeba z Návsí, Frenštátu pod Radhoštěm či Bohumína. U všech těchto stanic bezplatně odstavíte své auto na vyhrazených místech a do centra měst dojedete příměstskými vlakovými linkami, případně rychlíkovými spoji Českých drah. Velkou výhodou je fakt, že nebudete muset hledat v centru Prahy, Brna nebo Ostravy volné parkovací místo, navíc se budete chovat k životnímu prostředí šetrně a podpoříte ekologickou železniční dopravu,“ popsal výhody moderního způsobu přepravy Petr Vondráček.

Se zavazadly do parkovacích domů 

Pokud se cestující naopak vydávají vlakem ven z velkých měst a například kvůli velkému množství těžkých zavazadel potřebují zaparkovat v blízkosti nádraží v centru, mají možnost využít velkokapacitní parkovací domy. Ty jsou aktuálně v nabídce dva – poblíž hlavního nádraží v Praze a Plzni. I zde mají cestující s jízdními doklady Českých drah zajištěnu zvýhodněnou sazbu parkovného. Počet parkovišť v rámci služby ČD Parking není konečný. „Do budoucna počítáme s dalším rozšiřováním této služby. V řadě případů jednáme také s místními samosprávami o možnostech dalšího využití nevyužitých ploch u železničních stanic, které jsou v našem vlastnictví, právě pro účely parkování a zajištění pohodlného přestupu do našich vlaků. Celý systém veřejné dopravy se tak ještě více přiblíží reálným potřebám našich zákazníků,“ uzavírá Petr Vondráček.

Podrobnější informace jsou k dispozici na webu www.cd.cz/cdparking.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie

24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika