Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Ze Šumperka vyjíždějí nové vozy pro dálkové spoje Ze Šumperka vyjíždějí nové vozy pro dálkové spoje

20.2.2013 - V šumperské společnosti Pars nova doslova před několika dny dokončili první modernizovaný vůz nové řady Bdmpee Českých drah. Celkem zde vznikne 40 vozů této řady určených pro mezistátní dálkové spoje především do Žiliny a Mnichova. Cestující se v nich postupně svezou v průběhu letošního a příštího roku i rychlostí až 160 km/h. »

Přepravili jsme fanoušky na Mistrovství světa v biatlonu 2013Přepravili jsme fanoušky na Mistrovství světa v biatlonu 2013

20.2.2013 - Česká republika se poprvé ve své historii stala pořadatelem Mistrovství světa v biatlonu, a tak se na tuto akci pečlivě a důstojně připravila. Mezi partnery akce patřily i České dráhy, které zrekonstruovaly nádraží v Novém Městě na Moravě i Žďáru nad Sázavou a posílily osobní dopravu včetně vypravení zvláštních vlaků. »

Železničáři po jednadvacáté roztančili PrahuŽelezničáři po jednadvacáté roztančili Prahu

19.2.2013 - Železnice nejsou jen vlaky a nádraží, ale především lidé. Je všeobecně známo, že lidé od železné dráhy nezkazí žádnou zábavu a dokážou výtečně pobavit nejen sami sebe, ale i své nejbližší a přátele. Ostatně kdo navštívil poslední lednovou sobotu Národní dům v Praze na Vinohradech, mohl se v tomto tvrzení jen ujistit. Parkety na jednadvacátém tradičním plese železničářů rozhodně nezely prázdnotou. »

Poděbradská restaurace Charlotte se opravdu povedlaPoděbradská restaurace Charlotte se opravdu povedla

19.2.2013 - Restaurace a kavárna Café Charlotte, kterou najdete v prvorepublikové funkcionalistické nádražní hale v Poděbradech, by se stejně dobře vyjímala na lázeňské kolonádě. Podnik se nachází v jedné z nejhezčích částí budovy, v rondelu, z něhož je hezký výhled do lázeňského parku, na pramen minerální vody nebo na přednádražní ruch. Nutno říci, že tato nádražní restaurace se vymyká obecnému vnímání těchto podniků. Nese jméno po manželce prvního československého prezidenta a na jídle či pití si tu – jak jsme se přesvědčili na vlastní útroby – jistě pochutnáte. Žádný přemrštěný, nepřehledný výběr, ale pár „tutovek“ hlásících se zejména k české kuchyni. Káva Julius Meinl si prý už za nedlouhou dobu existence podniku vydobyla pověst té nejlepší v Poděbradech. »

Vysmívaní Bastardi stále zachraňují dálkový provoz do Německa Vysmívaní Bastardi stále zachraňují dálkový provoz do Německa

12.2.2013 - Nelichotivá přezdívka Bastard se ujala u strojů, které letos oslaví pětadvacáté narozeniny. Jde stále o jediné elektrické lokomotivy Českých drah, které mají povolení překročit česko-německou hranici. Kdy konečně dojde k jejich tolik potřebné náhradě, zůstává zatím nezodpovězenou otázkou. »

Prodáváme suvenýry s obrázky mašinek v ČD centrechProdáváme suvenýry s obrázky mašinek v ČD centrech

24.1.2013 - V rámci propagace železnice a seznamování cestujících s historickým i moderním vozidlovým parkem Českých drah se na Moravě začaly prodávat stylové propagační předměty s potisky lokomotiv. Tento pilotní projekt začal na podzim nejdříve v ČD centru ve Valašském Meziříčí, postupně se rozšířil do čtrnácti informačních center Českých drah ve Zlínském, Moravskoslezském a Olomouckém kraji. »

V terminálu na kraji Brna naložíme papír i elektronikuV terminálu na kraji Brna naložíme papír i elektroniku

24.1.2013 - V těsné blízkosti dálnice D1 a D2 a obřího nákupního centra leží na jižním okraji Brna překladový terminál. Právě sem směřují přímé nákladní vlaky z německého Rostocku a současně speciálně upravené kamiony pro kombinovanou dopravu z jižní a východní Evropy. Toto místo proto hraje důležitou úlohu pro činnost společnosti ČD Cargo, která je také většinovým vlastníkem terminálu. »

Přepravili jsme pražské tramvaje do ruského Kurska Přepravili jsme pražské tramvaje do ruského Kurska

24.1.2013 - Mezi zajímavé zakázky společnosti ČD Cargo na konci minulého roku patřila i přeprava deseti starších tramvají, které pražský dopravní podnik již nepotřeboval. Nové uplatnění v provozu najdou v ruském městě Kursk, kde mají s českými tramvajemi zkušenosti již od roku 1966. »

Kapacita dálkového vlaku: efektivní využití každého místa Kapacita dálkového vlaku: efektivní využití každého místa

24.1.2013 - Od loňského léta snížily České dráhy u některých dálkových spojů počet míst k sezení. To vyvolalo v první chvíli negativní reakce u části cestujících i vlakových čet. Jenže dostatečná kapacita vlaku neznamená, že v kupé pro šest či osm lidí bude sedět pouze jeden člověk. Na druhou stranu je nutno přihlížet i k nelehkému úkolu vlakových čet. Dopravce byl ale díky finanční politice státu postaven před nelehké rozhodnutí: buď zkrátit vlak, nebo zrušit celý spoj. »

Na simulátoru v Lipsku prověřují i naše strojvedoucíNa simulátoru v Lipsku prověřují i naše strojvedoucí

12.1.2013 - Pro šestnáct zaměstnanců Českých drah z DKV Praha není Lipsko jen jednou ze stanic, kde končí jejich vozební rameno. Jednou ročně ve zdejším středisku DB Training podstoupí přezkoušení na simulátoru. Ačkoli by se mohlo zdát, že si jen zahrají velmi drahou počítačovou hru a vše kolem je virtuální, pot na dlaních a vyschlé hrdlo jsou až příliš skutečné. Je otázkou, kdy se dočkáme podobného zařízení i ve Skupině ČD. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika