Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Elektrokola letos nabízí více půjčoven ČD

Elektrokola letos nabízí více půjčoven ČD

31.3.2016 – autor: JOSEF HOLEK

Půjčovny kol Českých drah připravily s nadcházející sezonou další novinku – zájemci si budou moci vypůjčit elektrokola ve více stanicích. Ceny za tuto službu začínají na částce 250 korun. Stoje na jedno dobití vydrží až devadesát kilometrů jízdy.

Elektrokola letos nabízí více půjčoven

Půjčovny kol ČD jsou mezi lidmi velmi oblíbené, vždyť jen za minulý rok takto využili 5 540 bicyklů. A České dráhy se poptávce přizpůsobily. "Pro příznivce cykloturistiky nabízíme v rámci služby ČD Bike hned několik druhů kvalitních kol od trekových přes krosová a horská až ke zmíněným elektrokolům poháněným dobíjecí baterií," řekl člen představenstva ČD Michal Štěpán. Sezona začíná s aprílem, tedy v pátek 1. dubna.

Počet míst, kde se si mohou lidé vyzvednout elektrokolo, se od letošní sezony zvyšuje. Oproti minulému roku, kdy si bylo možné vypůjčit bicykl na baterii v několika stanicích Karlovarského kraje, se nabídka rozšířila do dalších měst v celé republice. Dopravce nyní nabízí zapůjčení běžných bicyklů na bezmála stovce nádraží, elekrokola pak v jedenácti z nich. 

Makej, bude energie

Elektrokolo šetřící především lidskou sílu je určeno hlavně staršímu spektru cyklistů, kteří se nemohou příliš fyzicky namáhat, ale na vyjížďky do přírody nebo jen tak po městě nedají dopustit. Pochopitelně stejně dobře poslouží i těm, kteří si chtějí užít spíše pohodovou jízdu. Navíc si projížďku všichni mohou vychutnat opravdu dosyta, baterie v průměru vydrží od čtyřiceti do devadesáti kilometrů. Přirozeně záleží například na hmotnosti cyklisty, dopravních podmínkách a rovněž na stylu jízdy. Kdo šlape víc, dojede dál. V půjčovnách ČD také zájemcům poskytnou nabíječku. To se však předpokládá spíše u vícedenních výpůjček. Standardně se kola na baterie nabíjejí pří­mo v půjčovnách, a zákazník se tak může opřít do pedálů s „plnou nádrží“. Zapůjčení nabíječky je zdarma. V případě potřeby ale trvá plné nabití zhruba čtyři hodiny. Pro elektrokola jsou vhodné zpevněné cesty, cyklostezky nebo silnice. Nezpevněné povrchy vyloženě nesnáší.

Za dvě stě padesát korun na den

Půjčovné elektrokola činí zhruba dvě stě padesát korun na den, což je zhruba dvojnásobek půjčovného za běžné kolo. Vždy je u sebe nutné mít občanku či pas a druhý osobní průkaz. Personál výletníky vyzve i k podpisu nájemní smlouvy a zaplacení zálohy u elektrokola 2 500 Kč v hotovosti. Peníze dostanou zpět po vrácení kola v kterékoli stanici, kde lze kolo odevzdat, a pochopitelně i v té, kde si ho zapůjčili. V každé z celkem šestadevadesáti provozoven jsou připraveny i cyklistické helmy. Elektrokola mají v nabídce na nádražích v Domažlicích, Karlových Varech dolním nádraží,  Mariánských Lázních, Chebu, Ostravě hl. n.,  Děčíně hl. n., Kolíně, Praze-Smíchově, v Olomouci hl. n., Třeboni a Třeboni lázně. Všem zákazníkům, kteří by si rádi jízdu vyzkoušeli, doporučujeme bicykl dopředu rezervovat.

ČD připravily nabídku i pro cyklisty s vlastním strojem. Vstříc jim například dopravce vychází výpravou cyklovlaků. Ty výletníky odvezou na turisticky atraktivní místa. Mimo to mají spoje zvýšenou kapacitu přepravy kol. Připomenout můžeme sobotní vlaky z Prahy na Kokořínsko (od 30. dubna) nebo víkendový Expres Pálava-Podyjí (od 25. března) brázdící tratě Mikulovska, Znojemska a příhraničí Rakouska. Za návštěv stojí i vojenský prostor Libavá, který své brány otevře jen 1. května. Do místa České dráhy vyšlou vlak s kapacitou 108 kol. Veškeré  informace najdete na www.cd.cd/cdbike. Sezona končí 31. října 2016!

Tip na výlet

Mezi vyznavači cykloturistiky je velmi oblíbená Labská stezka. Na kole se tak můžete vydat podél tuzemského veletoku po trase, která je dlouhá zhruba 350 kilometrů a spojuje Vrchlabí s Hřenskem. Sto čtyřicet kilometrů z ní je pak vedeno krásnou přírodou po zpevněném povrchu. Do leckterých nádraží, která leží v blízkosti stezky, se dostanete i vlakem. Mapu a další tipy najdete na www.labskastezka.cz a v mobilní mapové aplikaci MAP4TRIP nebo na www.map4trip.cz.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4

Další články této rubriky

Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacituObnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem… »

Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozůBohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů

28.9.2024 - Středisko údržby Bohumín začalo už na podzim minulého roku provádět pravidelné obnovy osobních vozů. Do té doby byla činnost servisu v tomto středisku zaměřena především na základní nižší stupně údržby a korektivní… »

První tři kilometry nové tratě z Prahy do Kladna jsou v provozuPrvní tři kilometry nové tratě z Prahy do Kladna jsou v provozu

27.9.2024 - Přestože byla rekonstrukce Negrelliho viaduktu zmiňována jako počátek výstavby moderní trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště, první faktická novostavba trati, jež nahrazuje původní zastaralou jednokolejnou a neelektrifikovanou… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika