Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Na nezavřené dveře upozorní LED svítilna
28.3.2017 - Drážní inspekce (DI) zveřejnila závěrečnou zprávu o neštěstí, které se stalo loni na Olomoucku. Z jedoucího vlaku tehdy vypadla dvouletá holčička a na místě zahynula. Podle šetření DI za tragédii mohla jízda vlaku s nezavřenými nebo neúplně dovřenými dveřmi. České dráhy v této souvislosti připravily sadu opatření, která by měla zvýšit bezpečnost. »
Fotogalerie: Oranžové expresy by oslavily čtyřicátiny
27.3.2017 - Východoněmecká síť expresů spojující krajská města s východním Berlínem by nedávno oslavila 40 let od zahájení provozu. Oranžové expresy, jak se jim u nás říkalo pro neobvyklý oranžovo-krémový nátěr, u tuzemských železničářů vzbuzovaly zájem a svou odlišností možná tak trochu i závist. »
Fotogalerie: Když Vindobona spojila Východ se Západem
24.3.2017 - Neuvěřitelných šedesát let uplynulo v lednu od chvíle, kdy se na kolejích prvně objevil luxusní a pro tuzemské cestující poměrně neobvyklý vlak s názvem Vindobona, který propojil Berlín, Prahu a Vídeň. Nejprve se 13. ledna roku 1957 vydal na zkušební jízdu se zástupci médií, do pravidelného provozu byl zařazen až od května stejného roku, kdy se měnil jízdní řád. »
Názory odborníků na otevírání dopravního trhu v ČR: 4. železniční balíček musí mít jen jeden výklad
23.3.2017 - V souvislosti s diskuzemi o liberalizaci osobní železniční dopravy v následujících letech je často slyšet pojem „IV. železniční balíček“. Jedná se o soubor legislativních úprav tržního prostředí osobní železniční dopravy v následujících letech, jehož obsah je ale nezřídka interpretován nepřesně, neúplně, či dokonce protichůdně. Je neoddiskutovatelné, že tyto úpravy zásadně ovlivní fungování národního dopravce České dráhy, proto se této problematice budeme věnovat v Železničáři detailněji a nabídneme i názor odborníků. »
Cestu přes Brno zkomplikuje výluka
22.3.2017 - Na začátek léta se připravuje největší výluka v historii Brna. Potrvá celých sto dní – od 3. června až do 10. září a železniční doprava na hlavním nádraží při ní dozná významných změn. Většina vlaků bude zastavovat buď v Králově Poli, Židenicích nebo na stanici Brno dolní nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka. Omezení se týká nejen desítek tisíc lidí, kteří do Brna pravidelně přijíždí, ale i turistů. »
Zájem o práci strojvedoucího roste, ale úspěšnost uchazečů klesá
21.3.2017 - S nárůstem rozsahu železniční dopravy v posledních letech se zvyšuje také personální potřeba strojvedoucích. Zájem o tuto zodpovědnou profesi je, ale ne každý projde hustým sítem kvalifikačního řízení spojeného s důkladnými zdravotními a psychologickými prohlídkami a příslušnými zkouškami. Přesto eviduje Drážní úřad (DÚ) rekordní počet zájemců o udělení licence. »
Desiro 2.0: novinka na lince přes České a Saské Švýcarsko
21.3.2017 - Cestující na lince U28, která spojuje Děčín s Rumburkem přes německý Sebnitz, se mohou vozit čerstvě modernizovanou jednotkou Siemens Desiro. Tu na začátku února představili oba spolupracující dopravci (České dráhy a DB Regio) u příležitosti Dne se železnicí Národního parku. Jednotka podstoupila omlazení za pouhé dva měsíce. Co nového nabízí? »
Výtěžek z plesu pomůže postiženým
17.3.2017 - Tradiční reprezentační ples železničářů, který se odehrál v žofínském paláci v sobotu 4. února, přinesl vedle společenského zážitku i jeden charitativní počin. »
Ostravský uzel se dočká zásadní modernizace
16.3.2017 - Centrální komise Ministerstva dopravy ČR schválila studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další postup projektové přípravy. V rámci rekonstrukce se předpokládá ztrojkolejnění pětikilometrového úseku mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží, včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy vlaků v jednotlivých směrech. »
Na konferenci se diskutovalo také o trati do Berouna
15.3.2017 - České dráhy a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) i letos pokračují ve společném projektu Železniční doprava pro kraje. Jeho cílem je především nalezení dlouhodobější vize efektivního využívání jednotlivých tratí a shody mezi potřebami krajů a možnostmi dopravce a správce infrastruktury. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | 318 | 319 | 320 | 321| »