Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

10.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Na trase mezi středočeským Berounem a Královým Dvorem by měly za více než dva roky jezdit vlaky stošedesátikilometrovou rychlostí. Změny zaznamenají i cestující, neboť výraznou modernizací projde i berounské nádraží, v Králově Dvoře navíc vznikne podchod. Zmodernizováno bude také zabezpečovací zařízení.

Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a Evropská unie do projektu optimalizace trati a nádraží investují více než dvě miliardy korun. „Díky stavbě zlepšíme parametry další části třetího koridoru z Prahy na západ Čech,“ konstatoval náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Sdružení stavebních firem zrekonstruuje železniční spodek i svršek, opraví přejezdy, mosty, podchody, propustky a nástupiště, která budou nově bezbariérová. Projekt zahrnuje i modernizaci zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním stanic, výstavbu sdělovacího a informačního zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně a výstavbu nového technologického objektu. Úsek bude lépe vyhovovat i vozidlům s naklápěcí technikou.

Beroun křižovatkou

S koncem modernizace, v říjnu 2019, by měl být kompletně optimalizován úsek trati č. 170 z Berouna až do Plzně a dále do Chebu. V té době by měla být dávno dokončena i ražba ejpovických tunelů. Zůstává tedy otázkou, kdy se cestující poprvé svezou po kompletně optimalizovaném úseku z Berouna na pražské nádraží na Smíchově. „Snažíme se celou věc projektovat. Je to však nesmírně těžké,“ konstatoval při nedávném zahájení stavebních prací Nejezchleb. Obtížná jsou rovněž jednání kvůli požadavkům na ochranu životního prostředí (EIA) v chráněné krajinné oblasti. Podle posledních informací ze SŽDC by mohla být trať na Smíchov optimalizovaná v roce 2025.

Optimalizace trati a rekonstrukce berounské stanice přijde vhod i občanům Berounska. U haly totiž nedávno vznikl autobusový terminál, většina linek ze širokého okolí tedy končí právě zde, a cestující díky tomu mohou pohodlně přestupovat na příměstské vlaky linky S9 ČD do Prahy. A protože obliba hromadné dopravy v regionu roste, chce radnice ve městě vybudovat další parkoviště P+R. Jedno už několik let funguje právě v těsné blízkosti nádraží. Stavební práce na trati by se neměly běžných cestujících nikterak dotknout. Zavedena nebude ani náhradní autobusová doprava. Na nádraží je totiž množství využitelných kolejí.

Náklady na celou akci by se měly vyšplhat na bezmála dvě miliardy a dvě stě jeden milion korun bez DPH. Evropská unie z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF) stavbu dotuje částkou převyšující miliardu a půl.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 4.11

Další články této rubriky

 Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům

5.4.2021 - Patří k těm, kteří nejsou na železnici na první pohled příliš vidět, a cestující o něm zpravidla ani neví. Přesto je jeho profese nezastupitelná. Strojvedoucí Petr Proft vyrostl na nádraží a život jeho celé rodiny je spojený s… »

Testy nových vozů se chýlí k závěruTesty nových vozů se chýlí k závěru

2.4.2021 - České dráhy začnou ve druhé polovině roku nasazovat na linky mezi Prahou a Chebem nejmodernější vlaky z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Postupně na tyto linky vyjede 10 pětivozových souprav, každá s… »

Další posila lokomotivního parku ČD CargoDalší posila lokomotivního parku ČD Cargo

1.4.2021 - ohledem na rostoucí objem přeprav v zahraničí potřebuje ČD Cargo pro jejich plné pokrytí stále více interoperabilních lokomotiv. Jejich flotilu dnes tvoří 12 lokomotiv řady 383 Vectron, kterou v lednu letošního roku doplnilo sedm… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika