Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Krušné hory provrtá německá část VRT Praha – BerlínKrušné hory provrtá německá část VRT Praha – Berlín

23.9.2015 - O nové trati, která má spojit Prahu s Berlínem, se poměrně hlasitě mluví nejen u nás, ale i v Německu. Zejména Sasko má enormní zájem na její výstavbě. Zatímco česká strana zvažuje varianty trasování, Němci mají jasno. Dálková osobní, ale i nákladní doprava opustí labské údolí a nová trať doslova provrtá Krušné hory. Z 36 kilometrů celkové délky povede pětadvacet kilometrů pod masivem. »

Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu GotthardŠvýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard

23.9.2015 - Na konci příštího roku bude uveden do provozu nový základový tunel Gotthard, nejdelší železniční stavba tohoto typu na světě. Spolu s tím dopravce SBB připravuje úpravy hnacích vozidel, aby beze zbytku splňovala zvýšené požadavky. U osobní dopravy se to týká 16 jednotek ICN (IC s naklápěcí technikou) a 13 lokomotiv řady Re 460. »

Lipsko – Erfurt zrychluje. Megaprojekt míří do cílové rovinkyLipsko – Erfurt zrychluje. Megaprojekt míří do cílové rovinky

9.9.2015 - Už za několik měsíců, přesněji v prosinci letošního roku, bude zahájen komerční provoz na nové vysokorychlostní trati spojující Lipsko a Halle s Erfurtem. Jde o další významný dílek velkého projektu Německá jednota 8 (VDE 8), který má spolu s dalšími projekty v Bavorsku umožnit dosáhnout cestovního času 4 hodiny mezi Berlínem a Mnichovem. DB předpokládá, že tímto zkrácením přiláká další cestující do vlaků, a dosáhne tak čtyřicetiprocentního podílu na trhu osobní dopravy mezi oběma velkoměsty. To by bylo dvakrát více než v roce 2012. »

Příměstská trať v Maďarsku se modernizuje už tři rokyPříměstská trať v Maďarsku se modernizuje už tři roky

9.9.2015 - Extrémně velký počet výluk a nepříjemnosti s přestupováním na náhradní autobusovou dopravu během letních měsíců dělá vrásky na čele nejen cestujícím a železničářům v Česku, ale i v Maďarsku. Maďaři se ale navíc potýkají s jiným problémem. Jde o případ modernizace trati z Budapešti do Esztergomu (Ostřihomi) na severu Maďarska (v jízdním řádu označena jako trať č. 2 MÁV), kde se komplikace kvůli stavebním pracím protahují. »

Na Slovensku zuří cenová válka, ZSSK zrušily několik spojůNa Slovensku zuří cenová válka, ZSSK zrušily několik spojů

26.8.2015 - Železnice Slovenské republiky (ZSSK) se nyní potýkají s řadou problémů, z nichž některé dobře známe i z českého prostředí. Slováci se dostali do cenové války s privátním dopravcem, který začal jezdit na lince Bratislava – Košice, respektive Praha – Košice, a v polovině dubna už kvůli tomu zrušili řadu spojů InterCity mezi slovenskou metropolí a Košicemi. ZSSK navíc musí na základě smlouvy s ministerstvem dopravy od loňského roku zabezpečovat bezplatné přepravy pro velké skupiny cestujících, což znamenalo nárůst nejen spojů, ale i provozního personálu. »

Národní dopravce v zemi tulipánů zacílil i na zahraničí Národní dopravce v zemi tulipánů zacílil i na zahraničí

12.8.2015 - Hlavní železniční společnost provozující osobní dopravu v Nizozemsku – Nederlandse Spoorwegen (NS) – se prostřednictvím své odnože, firmy Abellio, snaží pronikat do zahraničí. Například v Německu Abellio provozuje několik regionálních železničních linek v Severním Porýní-Vestfálsku. A nově má být udělena koncese pro trať Heerlen – Aachen (Cáchy), historického a lázeňského města v nejzápadnější části Německa. Nezapomíná však ani na rozvoj domácích tratí. »

Korejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnicKorejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnic

12.8.2015 - Jihokorejský národní železniční dopravce, společnost Korail, se zapojil do realizace projektu Euroasijská iniciativa. Ten odstartoval v roce 2013 a jedním z jeho nejdůležitějších úkolů je rozvoj transeuroasijských železnic. Dalším cílem je zrychlení integrace, výstavba nových měst a rozvoj dopravní infrastruktury. Celé dílo financuje korejská vláda. »

Druhá série „Slonů“ pro Slovensko je kompletně domaDruhá série „Slonů“ pro Slovensko je kompletně doma

29.7.2015 - Stárnoucí vozidlový park slovenského národního dopravce vylepšily patrové elektrické jednotky řady 671 pro příměstskou dopravu. Jedná se o vlaky ze Škody Vagonky pocházející z největší zakázky této společnosti pro ZSSK. Firma nedávno dodala poslední z celkem devatenácti jednotek, jež si slovenské dráhy objednaly. Dobře známé jsou i cestujícím v Česku – koncept vychází z oblíbeného modelu CityElefant. »

Francouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve VaršavěFrancouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve Varšavě

29.7.2015 - Francouzská společnost Alstom bude na základě smlouvy uzavřené s PKP Intercity po vítězství ve výběrovém řízení udržovat a opravovat po dobu sedmnácti let flotilu dvaceti nových polských rychlovlaků Pendolino ve speciálně postavené hale. Ta se nachází v obvodu odstavného nádraží Warszawa Grochów v těsném sousedství zdejšího lokomotivního depa Olszynka Grochowska. Alstom je zároveň výrobcem těchto vozidel, která spatřila světlo světa v jeho italském závodě v Saviglianu, odkud pochází i česká verze Pendolina. »

Býlí na kolejích v Maďarsku zatápí plevelohubná soupravaBýlí na kolejích v Maďarsku zatápí plevelohubná souprava

15.7.2015 - Myslíte si, že se jedná o opožděný aprílový žert? Vězte, že o něco jižněji od České republiky je vlaková souprava, na niž jsou připevněny nástavbové postřikovače a prostředky na hubení plevele, naprostou samozřejmostí. Dokonce se jedná o samostatnou a velice specifickou oblast drážní dopravy. Ucelené vlakové soupravy se speciálním náčiním umožňující postřik a odplevelování železničního spodku jsou v Maďarsku k vidění každý rok. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika