Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Ve vlacích ČD se stále častěji objevují přebalovací pulty

Ve vlacích ČD se stále častěji objevují přebalovací pulty

1.3.2016 – autor: REDAKCE

Cestování s miminky po železnici je stále snazší. Moderní vlaky postupně vybavujeme sklopnými přebalovacími pulty. Ten je umístěn na rozlehlé bezbariérové toaletě. České dráhy tuto praktickou pomůckou instalovaly už do 568 vozů, které obsluhují několik tisíc spojů denně. Bezbariérový nástup i s kočárkem pak umožnuje skoro 450 elektrických a motorových jednotek nebo vozů v různých částech ČR od Aše po Mosty u Jablunkova.

Ve vlacích ČD se stále častěji objevují přebalovací pulty

V těchto vozidlech jsou vytvořeny také široké prostory pro pohodlné umístění kočárků, stejně jako v řadě modernizovaných osobních vagónů. Cestujícím s ratolestmi slouží také vyhrazené dětské oddíly nebo místa ve 379 dálkových vlacích a dětská kina v 38 spojích, například ve vlacích mezi Prahou a Ostravou nebo v railjetech z Prahy do Brna a Břeclavi. Na frekventovaných linkách dráhy využívají modernizované vozy, kde jsou i větší rozkládací stoly a elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky.

„Cestování maminek se svými potomky je dnes mnohem snazší, než tomu bylo před dvaceti lety. Součástí moderních vlaků jsou totiž prostory pro umístění kočárků, sklopné přebalovací pulty nebo vyhrazené oddíly či místa pro cestující s dětmi. Mnoho souprav regionálních i dálkových vlaků je nízkopodlažních, takže maminkám s kočárky při nástupu do vlaku nebrání žádné překážky ani schody,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek osobní dopravy.  


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.75

Další články této rubriky

Na IV. koridoru se rodí obří stavbyNa IV. koridoru se rodí obří stavby

27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na… »

Stavební práce u Šakvic pokračujíStavební práce u Šakvic pokračují

20.5.2020 - Po zimní přestávce se opět rozeběhly stavební práce na modernizaci, ale především elektrizaci železniční tratě z koridorové stanice Šakvice do nedalekých Hustopečí u Brna. »

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátoryOstravské hlavní nádraží má nové eskalátory

19.5.2020 - Na konci dubna začal na ostravském hlavním nádraží zkušební provoz čtyř nových eskalátorů, které umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu spojujícího jednotlivá nástupiště. Nové schody se stavěly od… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika