Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Do Vlašimi se vydal vlak v čele s UšatouDo Vlašimi se vydal vlak v čele s Ušatou

11.9.2017 - Malé i velké fanoušky železniční historie potěšil poslední prázdninový nostalgický vlak do Posázaví v čele s parní lokomotivou přezdívanou Ušatá. České dráhy jej vypravily v sobotu 26. srpna a souprava, v níž byly zařazeny vozy 3. třídy s dřevěnými lavicemi ze 40. let minulého století, vyrazila z Prahy-Braníka po legendární trati Posázavského pacifiku přes Davli, Jílové u Prahy, Čerčany a Benešov do Vlašimi. »

Císařský vlak zpozdily neukázněné ovceCísařský vlak zpozdily neukázněné ovce

8.9.2017 - Šlechtična 475.179 v čele zvláštního vlaku vyrazila poslední srpnovou sobotu z Děčína do Kadaně na tamní Císařské slavnosti. Císařský vlak jel tradičně přes Ústí nad Labem, Teplice, Most a Chomutov. V pětivozové soupravě byly zařazeny vozy řad Bai, Aa a WLAB jako doprovodný. »

Železniční přejezd v Rájci-Jestřebí bude zrušenŽelezniční přejezd v Rájci-Jestřebí bude zrušen

31.8.2017 - Na silně frekventovaném čtyřkolejném železničním přejezdu v jihomoravském dvojměstí Rájec-Jestřebí, který se nachází na prvním železničním koridoru, se stala nejen řada mimořádných událostí, ale současně tam v mnoha případech cestujícím ujíždí vlakové spoje. Na vině jsou takřka stále spuštěné závory, před nimiž se vždy čeká i několik minut. »

Masarykovo a hlavní nádraží spojí zastřešeníMasarykovo a hlavní nádraží spojí zastřešení

30.8.2017 - Přestavba pražského Masarykova nádraží bude mít jinou podobu, než s jakou se původně počítalo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž hodlá vybudovat nad nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Nahradí tak plánovanou stavbu podchodu pod kolejemi. »

Králickým Sněžníkem nejen za vojenskou historiíKrálickým Sněžníkem nejen za vojenskou historií

28.8.2017 - Tradiční historický vlak Králický Sněžník, který České dráhy provozují v Pardubickém kraji již třetí sezonu, se vydává během léta na tradiční cestu z České Třebové přes Letohrad a Lichkov do Hanušovic. »

Nejkrásnější nádraží: Hlasování zahájenoSoutěž o Nejkrásnější nádraží: Hlasování zahájeno

25.8.2017 - Bylo zahájeno hlasování v soutěži o Nejkrásnější nádraží. Smyslem akce je zlepšit prostředí stanic a zastávek, motivovat vlastníky a správce k zodpovědnější péči o svěřený majetek a zvýšit zájem veřejnosti o cestování vlakem. »

Bulík definitivně uzavřel šumavské Léto s párouBulík definitivně uzavřel šumavské Léto s párou

24.8.2017 - Šumava se 11. a 12. srpna rozloučila s tradičním Létem s párou. Akce, která si každé léto našla tisíce příznivců, už se však rok neuskuteční. Běžný provoz totiž bude na zdejších regionálních tratích zajišťovat jiný dopravce. »

Druhá kolej významně zrychlí jízduDruhá kolej významně zrychlí jízdu

21.8.2017 - Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se plánuje v horizontu několika let další zrychlení železniční dopravy. Stavbaři položí druhou kolej na současném jednokolejném úseku z pardubického hlavního nádraží přes Rosice nad Labem a Semtín až do Stéblové a později i z Opatovic nad Labem do Hradce Králové. Projekt navazuje na stavbu druhé koleje ze Stéblové do Opatovic, která byla dokončena na podzim 2015. Mezi krajskými městy se již dnes dá jezdit v tomto mezistaničním úseku rychlostí až 160 kilometrů v hodině. »

Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

11.8.2017 - Z Prahy do Mnichova by se vlakem mohlo jezdit za méně než 4 hodiny už v roce 2030. Shodli se na tom účastníci na Prvním bavorsko-českém železničním summitu, který se uskutečnil 26. července v příhraničním Furth im Waldu. Akce se zúčastnil i generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Náklady na českou část trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici se odhadují na 10 miliard korun. »

V nemocnici v Havlíčkově Brodě jsou další monitory dechuV nemocnici v Havlíčkově Brodě jsou další monitory dechu

11.8.2017 - Novorozené děti v Havlíčkově Brodě hlídá od 20. července patnáct nových monitorů dechu, které mohly být zakoupeny díky sponzorským darům několika firem, mezi nimiž nechyběl ani národní dopravce. České dráhy poskytují tyto finanční prostředky v rámci své společenské odpovědnosti. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika