Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka Michal Štěpán: Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka

19.12.2013 - Jako člověk z nejvyššího vedení Českých drah musí Michal Štěpán řešit prakticky všechny činnosti úseku, který řídí. Ze systémového, ale i operativního hlediska. Do jeho pravomocí patří vyjednávání o jízdním řádu, otázky gastronomického servisu ve vlacích, rozhodování o vlastnostech modernizovaných vozů, marketing a komunikace zaměstnanců s cestujícími i mnohé další. »

Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky

5.12.2013 - Zdeněk Žák jistě patří mezi nejvýraznější tváře současné vlády. Jako ministr vystupuje často v médiích a nebojí se prezentovat své vyhraněné názory na dopravní politiku. V rámci své personální politiky prosadil i obměnu managementu Českých drah s tím, že se podle něj musí do funkcí vrátit opravdoví odborníci. »

Daniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parkuDaniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parku

21.11.2013 - Nakupovat nové vlaky, pokračovat v modernizaci stávajících a přitom ušetřit. Odpověď na tyto zdánlivě protichůdné požadavky má přinést nová koncepce obnovy vozidlového parku Českých drah. Výhled do příštích let počítá s poměrně výrazným omlazením vozidel, musí však čelit i několika faktorům, které jsou do budoucna velkou neznámou. »

Jan Ilík: Modernizace koridorů a uzlů potrvá do roku 2018Jan Ilík: Modernizace koridorů a uzlů potrvá do roku 2018

14.11.2013 - V nejbližších letech bude železnice slušnou alternativou pro ty, kteří cestovat nebo přepravovat zboží vlakem musí nebo chtějí. Po roce 2025 ale musíme dobudovat železnici i pro ty, kteří její služby využít sice mohou, ale asi by je to zatím z různých důvodů nenapadlo. Tak to aspoň vidí Jan Ilík, přední odborník ministerstva dopravy, který se zúčastnil konference Českých drah v Jeseníku. »

Josef Bernard: Úspěch v Německu nám otevírá dveře na západní trhyJosef Bernard: Úspěch v Německu nám otevírá dveře na západní trhy

24.10.2013 - Škoda Transportation zažívá dobrý rok. Její elektrická lokomotiva 109 E získala klíčový certifikát a začíná jezdit i v zahraničí. Mezi nejdůležitější uzavřené obchody bezesporu patří dodávky pro Deutsche Bahn, kterým český výrobce dokázal, že se umí prosadit i na západních trzích. Skutečnost, že Škodovka investuje do výzkumu a vývoje miliardy korun, se vyplatila. »

Ludvík Urbana: Chceme zůstat první v přepravách na domácím trhuLudvík Urban: Chceme zůstat první v přepravách na domácím trhu

26.9.2013 - Na jedné straně moderní RegioSharky, na druhé technicky zastaralé pantografové jednotky a osobní vozy. I tak vypadá vozidlový park Českých drah v regionální dopravě na Zlínsku. Další modernizace naráží na nedostatek peněz, ale pravdou také je, že vyjednávání s krajem o financování probíhají ve srovnání s jinými částmi republiky prakticky bez problémů. »

Dalibor Zelený: Modernizace vozidel ano, ale bez zadlužováníDalibor Zelený: Modernizace vozidel ano, ale bez zadlužování

12.9.2013 - Když si chce rodina koupit do bytu drahou televizi, musí na ni nejdříve mít. Stejný princip by se měl podle nového generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného použít i u nákupu nových vozidel. V procesu modernizace vozidlového parku sice chce pokračovat, ale s přihlédnutím k problému vysokého zadlužení společnosti a s vyšším zapojením odbornosti při rozhodování. »

Rozsah dálkové dopravy chceme v příštím grafikonu udržetJiří Ješeta: Rozsah dálkové dopravy chceme v příštím grafikonu udržet

8.8.2013 - Léto je pro řadu z nás dobou dovolených a odpočinku. Ne tak pro ředitele Odboru dálkové a mezinárodní dopravy Českých drah Jiřího Ješetu, který se svým týmem finišuje s návrhem nového jízdního řádu. Přestože je do prosince zdánlivě dost času, již nyní se rozhoduje o dálkových a mezistátních spojích, systému taktové dopravy a nasazení konkrétních vozů a lokomotiv. »

Daniel Kurucz: Za klíčový úkol považuji vyšší využití strojů Daniel Kurucz: Za klíčový úkol považuji vyšší využití strojů

25.7.2013 - V top managementu Českých drah je zatím nováčkem. Daniel Kurucz přišel ze soukromého sektoru přímo na funkci výkonného ředitele. Své zkušenosti z řízení velkých firem v tuzemsku i zahraničí chce zužitkovat v oblasti opravárenství a údržby kolejových vozidel. »

Josef Bárta: Bývalý sovětský trh je pro nás velký byznys i výzvaJosef Bárta: Bývalý sovětský trh je pro nás velký byznys i výzva

11.7.2013 - Mezi nejvýznamnější domácí firmy v železničním průmyslu jistě patří i CZ LOKO. Její hlavní provoz se nachází v České Třebové, další aktivity probíhají v Jihlavě nebo Nymburce, kde najdeme její konstrukční kanceláře. Zatímco v polovině 90. let činil roční obrat firmy řádově několik desítek milionů korun, dnes už je to více než dvě miliardy. Kvůli ekonomické recesi ve střední Evropě se firma stále více orientuje na východní trhy. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika