Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Rakouská železnice ušla za 175 let velký kus cestyRakouská železnice ušla za 175 let velký kus cesty

25.10.2012 - Od jízdy prvního parního vlaku na území dnešního Rakouska uplynulo už 175 let. Za tu dobu se železnice u našeho jižního souseda mohutně rozrostla. I po ztrátě velmocenského postavení a dvou světových válkách se stále může chlubit moderní infrastrukturou a špičkovými vlaky. »

Berlínský veletrh InnoTrans ovládly firmy z AsieBerlínský veletrh InnoTrans ovládly firmy z Asie

11.10.2012 - Výstavní hala číslo devět na berlínském výstavišti byla ve dnech svátku kolejové techniky – veletrhu InnoTrans 2012 – ojedinělá hned nadvakrát. Nejenže se tam nacházela velká společná expozice českých firem, ale především obrovské množství rozsáhlých prezentací čínských společností. Během několika vteřin se tak člověk ocitl v Říši středu a nevycházel z údivu. »

Obnova slovenských vozidel dvacet let od federaceObnova slovenských vozidel dvacet let od federace

27.9.2012 - Po kolejích na východ od nás jezdí z historických příčin z velké části totožná vozidla jako u nás. Od roku 1993, kdy se spolu s Československem rozdělila i společnost ČSD, se ale postupně projevuje modernizace, takže rozdílů přibývá, a to v elektrické i motorové trakci. »

Zabezpečovače u sousedů: Jiný kraj, jiný mravZabezpečovače u sousedů: Jiný kraj, jiný mrav

13.9.2012 - Kontrola činnosti strojvedoucího prostřednictvím vlakového zabezpečovače je dnes již nedílnou součástí železničního provozu. Také železnice států, které sousedí s Českou republikou, využívají různé systémy, jejichž funkce i princip činnosti se mírně liší. »

Německá revoluce v dálkové dopravě nese jméno ICxNěmecká revoluce v dálkové dopravě nese jméno ICx

30.8.2012 - Park vozidel pro dálkovou dopravu Německých drah má v blízké budoucnosti projít radikální změnou. Deutsche Bahn (DB) zařadí do provozu už v roce 2016 zcela nové jednotky ICx od společnosti Siemens. Progresivní konstrukce novinky klade důraz nejen na pohodlí pro cestující, ale svým chytrým řešením také na nízké náklady pro provozovatele. »

Východní trhy lákají evropské výrobce vozidel Východní trhy lákají evropské výrobce vozidel

9.8.2012 - Velké mezinárodní firmy i silní národní výrobci si dávno uvědomili, že ruský a čínský trh představují obrovský potenciál. Částečně to platí i pro další trhy států bývalého východního bloku. Ve střední i východní Evropě už jezdí po kolejích čím dál více osvědčených vozidel světové kvality. Některá byla vyrobena i v České republice. »

Maďarský národní dopravce sází na státní podporuMaďarský národní dopravce sází na státní podporu

26.7.2012 - Maďarsko se netají tím, že jeho železnice byla v minulosti opomíjena a zanedbávána. Maďarské státní železnice MÁV (Magyar Államvasutak) proto procházejí restrukturalizací a modernizací. Financování služeb ve veřejném zájmu má však letos projít výraznou změnou, která se dotkne i národního železničního dopravce. »

Polská bublina praskla, projekt rychlotratí se odkládá Polská bublina praskla, projekt rychlotratí se odkládá

16.7.2012 - Měl to být projekt, který by katapultoval Polsko mezi vyspělé evropské země, aspoň co se týče rychlosti železniční dopravy. Počítalo se s tím, že výstavba první části skončí už v roce 2014. Loni v prosinci ale polští politici přiznali barvu: nejsou peníze. Prioritou se stává postupné zvyšování rychlostí, především na úseku z Varšavy do Katovic a Krakova. »

V Itálii se rozhodli, že zabarví rychlost do červenéV Itálii se rozhodli, že zabarví rychlost do červené

28.6.2012 - Nejrychlejší vlak Evropy vyrazil koncem dubna na italské koleje. Společnost Nuovo Trasporto Viaggiatori, založená v roce 2006, objednala u firmy Alstom vysokorychlostní vlaky nové generace označované jako Italo nebo AGV, což je zkratka pro Automotrice à Grande Vitesse. »

Strojvedoucí a kronikář proslavil Bezdružickou lokálkuStrojvedoucí a kronikář proslavil Bezdružickou lokálku

31.5.2021 - Zastupitel západočeských Bezdružic, muzejník, kronikář, nestor tamní lokálky, spisovatel, fotograf, vášnivý turista a milovník cyklistiky, modelář, ale hlavně železničář. To není základ životopisu Járy Cimrmana, ale strojvedoucího Českých drah Jiřího „Bizona“ Bízka. Živoucí legendu jsme nechali vzpomínat na pestrý život na regionální železnici, porovnávat a smát se drsnému životu na západním okraji republiky. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika