Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Tomáš Mohr: Myslím, že strojvedoucí ETCS nakonec oceníTomáš Mohr: Myslím, že strojvedoucí ETCS nakonec ocení

21.11.2023 - Tvář vozového parku hnacích vozidel ČD se v posledních letech zásadně mění. A bude se proměňovat ještě více. S postupným zaváděním vlakového zabezpečovače ETCS se rozloučíme s řadou ikonických strojů, jak ale poznamenává ředitel Odboru provozu osobní dopravy ČD Tomáš Mohr, benefity jasně převažují. A to i přesto, že například u dieselových traťových lokomotiv není hledání moderních nástupců současných opor vozby vůbec jednoduché. »

Petr Borecký: Perspektivní železniční tratě bychom měli elektrifikovat co nejdřívePetr Borecký: Perspektivní železniční tratě bychom měli elektrifikovat co nejdříve

23.10.2023 - Železniční doprava na území Středočeského kraje má natolik specifický charakter, že těžko snese republikové srovnání. Vysoké počty přepravených cestujících a nízké intervaly na hlavních tratích se kryjí infrastrukturou na hraně možností. Středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký upozorňuje, že potrvá roky, než se nejzásadnější problémy podaří vyřešit. „Přes Prahu už bez Nového spojení II nebo mostu na Výtoni nedostaneme nic navíc,“ říká. Co tedy kraj dělá pro to, aby železnice fungovala co nejlépe? A jak to vypadá s tratí na Kladno? »

Zbyněk Rederer: Dráha během mé kariéry urazila obrovský kus cestyZbyněk Rederer: Dráha během mé kariéry urazila obrovský kus cesty

26.9.2023 - Končící ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer je zářným příkladem člověka osudově spjatého se železnicí. Pro dráhu se rozhodl již na základní škole, po studiu na ni nastoupil a zůstal jí věrný po více než čtyři dekády, které v různých pozicích zasvětil převážně péči o techniku a provozuschopnost drážních vozidel. V rozhovoru se vrací nejen ke své bohaté kariéře, ale nastiňuje i budoucí dění, jež hodlá zvenčí nadále sledovat. „Budu odcházet s dobrými pocity a na dráhu určitě nezanevřu,“ ubezpečuje. »

Jakub Smetana: Doprava nemá být bojovkou, ale službou pro všechnyJakub Smetana: Doprava nemá být bojovkou, ale službou pro všechny

24.8.2023 - Nátěr drážních vozidel byl pro příznivce železnice vždy ožehavým tématem. Prvotní nasazení jednotné identity Českých drah, kterou navrhlo studio Najbrt, provázela nekonečná plejáda debat nad její podobou, v průběhu let se však modrá barva stala jasným poznávacím znamením vlaků národního dopravce. A tím má být především. Jak upozorňuje koordinátor firemní identity ČD Jakub Smetana, nejde jen o barvy, ale zejména o jednoznačnou srozumitelnost všech vizuálních prvků – i pro cestující, kteří na koleje zavítají třeba vůbec poprvé. »

Kateřina Krupičková: Člověk musí práci na dráze milovat a mělo by to být i poznatKateřina Krupičková: Člověk musí práci na dráze milovat a mělo by to být i poznat

25.7.2023 - Náplň práce traťových dispečerů Správy železnic je i laické veřejnosti poměrně známá, jak ale fungují dispečeři Českých drah, je i pro mnohé kovanější zájemce o dráhu malou záhadou. Zajímavý pohled do zákulisí jejich práce proto nabízí brněnská dispečerka Kateřina Krupičková. „Do řízení provozu nevstupujeme,“ upozorňuje. Zároveň ale vysvětluje, jak rozhoduje, které vlaky na sebe počkají. A vzpomíná i na méně běžné situace, včetně předloňského tornáda na Moravě. »

Oldřich Sládek: Železnice reálně přispívá k ekologizaci dopravy Oldřich Sládek: Železnice reálně přispívá k ekologizaci dopravy

23.6.2023 - Kvalitu železniční dopravy často poměřujeme jako její uživatelé optikou osobní dopravy, už méně si ale uvědomujeme, jaký přínos pro nás má železniční doprava nákladní. Problémem je, že její největší výhody nejsou vidět – nevidíme emise, které se díky ní podařilo nevyprodukovat, nevidíme celkový objem kamionů, jenž díky ní nevyjel na silnice… A možná i proto na její přínos trochu zapomínáme. Změnit se to dlouhodobě snaží Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD, jehož výkonným ředitelem je Oldřich Sládek. „Dokud nebudeme více řešit propustnost tratí, těžko změníme, že má kamion navrch,“ upozorňuje. »

Michal Kraus: Chceme zrychlit a zjednodušit údržbu našich vozidelMichal Kraus: Chceme zrychlit a zjednodušit údržbu našich vozidel

24.5.2023 - Kdy budeme znát definitivní podobu restrukturalizace opravárenství uvnitř společnosti České dráhy a jaké jsou v této oblasti nejbližší plány? Má vedení dopravce už jasno o podobě servisu? Vybudují se také nové opravárenské haly? A budeme mít dostatek odpovědných zaměstnanců? Nejen na tyto otázky odpovídá místopředseda představenstva ČD a náměstek pro servis Michal Kraus. »

Jan Šurovský: Debata o rušení drah mi přijde absurdníJan Šurovský: Debata o rušení drah mi přijde absurdní

24.4.2023 - Technický ředitel povrchového provozu pražského dopravního podniku Jan Šurovský spojil celou svou pracovní kariéru s veřejnou dopravou. Ač je součástí nejvyššího vedení jedné z největších tuzemských společností věnujících se dopravě, stále si udržuje přímý kontakt s provozem a propagace ekologické a efektivní veřejné dopravy je pro něj nedílnou součástí pracovního nasazení. V obsáhlém rozhovoru popisuje postupné srůstání tramvajové a železniční sítě v hlavním městě, nastiňuje rozvojové plány pražských tramvají a nezapomíná ani na zdůraznění výhod trolejbusů, jež se do Prahy vrací po půlstoletí. »

Jiří Ješeta: Do deseti let bude většina vlaků na západní úrovniJiří Ješeta: Do deseti let bude většina vlaků na západní úrovni

23.3.2023 - Těžké léto, lepší podzim a velmi pozitivní vývoj v letech následujících čeká podle Jiřího Ješety osobní dopravu Českých drah, kterou má jako náměstek generálního ředitele a člen představenstva na starost. Kritickou situaci se zpožděnými dodávkami vagonů z údržby má pomoci řešit celý soubor opatření od pronájmů po zrychlené dodání části ComfortJetů, vzhledem k celoevropské situaci v opravárenství se ale uspokojivé zklidnění situace dá čekat až na konci léta. Zmínil se také o tom, kdy se dočkáme prvních bateriových jednotek nebo jak se České dráhy snaží bojovat s útoky vandalů ve svých vlacích, jejichž četnost se neustále zvyšuje. „Zatěžuje nás to extrémně,“ říká. »

Petr Tomčík: Již nyní v Praze řešíme, jak vlaky pojedou po roce 2030Petr Tomčík: Již nyní v Praze řešíme, jak vlaky pojedou po roce 2030

23.2.2023 - Veřejná doprava je organický celek, který se neustále vyvíjí. Odhadovat, co se v ní stane za rok, není jednoduché. Ředitel Regionálního organizátora pražské integrované dopravy Petr Tomčík ale musí se svým týmem vidět ještě mnohem dál. Zatímco běžný smrtelník se pohybuje po Praze první městskou železniční linkou S49, on již v plánech počítá s tratí do Kladna, dvoukolejným Branickým mostem nebo novými tratěmi v pražském podzemí, po nichž jezdí vlaky, které teprve míří do výroby. Co tedy Pražany i dojíždějící obyvatele ze středních Čech a návštěvníky hlavního města v nejbližší i vzdálenější budoucnosti v případě veřejné dopravy čeká? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika