Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Emoce i poselství. Jak vznikal nový reklamní spot?

Emoce i poselství. Jak vznikal nový reklamní spot?

16.9.2015 – autor: EVA PLÁNIČKOVÁ

Pokud jste koncem srpna zaregistrovali na nádražích v Pardubicích, Roztokách u Prahy, pražském hlavním nebo na trati č. 110 z Kralup nad Vltavou do Loun typický filmařský „mumraj“, stali jste se svědky natáčení snímku, v němž železnice hraje hlavní roli. V těchto místech se natáčel propagační spot, který bude mít premiéru na Národním dni železnice v Hradci Králové a již na konci září jej uvidíte i na televizních obrazovkách. Nyní vám přinášíme exkluzivní pohled pod pokličku, jak snímek prezentující podporu cestování vlakem i služby národního dopravce vznikal.

Emoce i poselství. Jak vznikal nový reklamní spot?

Celkem čtyřicet scén v průběhu tří dnů, téměř 40 hodin práce režiséra a jeho produkčního týmu ve dne i v noci v Praze, Středočeském, Pardubickém a Ústeckém kraji. Na konci toho je několik příběhů, které mají vedle zvýraznění výhod cestování vlakem pomoci zbořit přesvědčení mnoha cestujících i „necestujících“, že České dráhy jsou zastaralou, těžkopádnou institucí bez potřebné flexibility. Cílem dopravce, který se hrdě hlásí k přídomku národní, je toto vnímání změnit a jedním z nástrojů je i marketingová kampaň, jíž je nový spot součástí.

Režisér má vždycky pravdu

Aby nebyl narušen běžný provoz, hlavním úkolem produkce bylo vytipovat místa, jež budou vhodná nejen pro natáčení, ale také snadná pro technické zajištění. Každý detail musel být dobře naplánován. Pouze obhlídky lokalit zabraly několik týdnů práce. S finálním výběrem musel souhlasit především režisér, protože ve filmařském řemesle platí, že „režisér má vždycky pravdu“ a ví, co bude vypadat nejlépe. Samotné natáčení proběhlo na konci srpna. Děj se odehrává v reálných kulisách české železnice, ať jde o výběr vozidel, která se ve spotu objeví, nebo lokalit, v nichž jsou záběry natočeny.

Točilo se ve dne i v noci

Ve snímku se prolíná několik příběhů, které se odehrávají v základních segmentech dopravy – regionální, dálkové a mezinárodní. Byly vypilovány rukou českého režiséra Tomáše Mašína, jenž do scénáře vložil svůj osobitý styl. Koncept spotu je proto maximálně autentický a upřímný. Přestože natáčení probíhalo za plného provozu, např. na pardubickém a roztockém nádraží či na trati č. 110 směrem do Loun, nezasáhlo nijak do plynulosti a bezpečnosti provozu. Ten nebyl narušen ani na hlavním nádraží v Praze, kde vznikala scéna s manažerkou, cestující railjetem do Vídně. V budově pražského hlavního nádraží se pak natáčelo v době jeho uzavření v časném nedělním ránu od 2.00 do 3.00 hodin. Také natáčení scény s railjetem u 1. nástupiště proběhlo v brzkých ranních hodinách tak, aby nebyl nenarušen provoz na nejvytíženějším nádraží v zemi. Tým filmařů zavítal i do Vídně na nové hlavní nádraží. Vše bylo perfektně připraveno stejně jako každý, kdo se na „place“ objevil. Herci i komparz přesně věděli, co mají po slově „akce“ dělat, kde mají stát, kam mají jít a především, jak se tvářit. Ke slovu se dostala i moderní technika. Řada záběrů vznikla pomocí dronu. Například natáčení scény novomanželů bylo v jednu chvíli snímáno ze tří různých úhlů.

Premiéra proběhne v den svátku české železnice

Spot, jehož cílem je ukázat, že cestování vlakem je moderní bezpečnou záležitostí, která přináší i příjemné zážitky z cest, a vzbudit pozitivní emoce k železniční dopravě, budou moci jako první vidět návštěvníci Národního dne železnice v Hradci Králové v sobotu 26. září 2015. Ochuzeni ale nebudou ani ti, kteří na tento svátek nezavítají. Od konce září totiž poběží i na televizních obrazovkách.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.8

Fotogalerie

Další články této rubriky

Stanley Cup zamířil Pendolinem do OstravyStanley Cup zamířil Pendolinem do Ostravy

15.2.2025 - Ikonická hokejová trofej Stanley Cup, určená vítězům věhlasné kanadskoamerické NHL, se objevila v ČR. Vlakem Českých drah zamířila začátkem ledna z Prahy do Ostravy na dvoudenní akci NHL Den hokeje v Česku. Prohlédnout si ji tady… »

ČD Cargo pořídí až 50 EffiShunterůČD Cargo pořídí až 50 EffiShunterů

12.2.2025 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo se rozhodla zmodernizovat až 50 lokomotiv původní řady 742. Zakázku ve výběrovém řízení vyhrála firma CZ Loko z České Třebové. Hodnota objednávky dosahuje přibližně tří miliard… »

Fanshop ČD hlásí za loňský rok přes milion zákazníků Fanshop ČD hlásí za loňský rok přes milion zákazníků

9.2.2025 - Psací potřeby, 3D magnetky, dřevěné modely vlaků nebo 3D USB disky patřily mezi nejprodávanější zboží, které si zákazníci loni pořizovali na oficiálním Fanshopu Českých drah. Fanshop funguje od prosince 2023 a nabízí různé… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika