Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Mikuláš Libský: Naše optická síť spojuje stovky měst a vesnic v republiceMikuláš Libský: Naše optická síť spojuje stovky měst a vesnic v republice

9.8.2012 - Společnost ČD - Telematika se právem pyšní jednou z nejrozsáhlejších optických infrastruktur u nás. Mimo jiné disponuje i centrálním úložištěm dat a specializovanými servisními pracovišti s působností po celém území České republiky. Optická vlákna v její síti jsou dlouhá více než 123 tisíc kilometrů. »

Jan Podstawka: Naši strojvedoucí umí jezdit snad na všech vozidlechJan Podstawka: Naši strojvedoucí umí jezdit snad na všech vozidlech

26.7.2012 - Běžnému cestujícímu je asi jedno, kdo zrovna sedí na stanovišti hnacího vozidla jeho vlaku. Přednosta provozní jednotky ale nemůže vyslat každého strojvedoucího, kterého má k dispozici, do jakéhokoli vozidla té či oné řady. Musí také přihlížet k drážním předpisům v zahraničí, pokud jím obsluhované spoje přejíždějí hranice. Podívali jsme se, jak to řeší v bohumínském depu. »

Petr Tejkl: Pendolino je přínosem, protože změnilo vnímání železnicePetr Tejkl: Pendolino je přínosem, protože změnilo vnímání železnice

12.7.2012 - V posledních letech končí provoz na jedné regionální trati za druhou. Navzdory tomu se najdou lidé, kteří za rozvoj lokálek aktivně bojují. Petr Tejkl dokonce připravil projekt na vybudování nové moderní dráhy do lyžařských středisek v Orlických horách. Hlavním problémem podle něj nejsou peníze, ale chybně vnímané pojetí železnice, které šíří zejména novináři. »

Jan Bitter: Firemní vzdělávání šité pro strojvedoucí i manažeryJan Bitter: Firemní vzdělávání šité pro strojvedoucí i manažery

28.6.2012 - Když se řekne školení, nejčastěji vás asi napadne rozšiřování jazykových nebo IT dovedností. V nabídce Dopravního vzdělávacího institutu ale mají daleko pestřejší možnosti, jak si zvýšit pracovní kvalifikaci, a to od svářečských kurzů po semináře týmové práce, asertivity, kreativity nebo schopnosti sebereflexe. Přihlášky na jazykové vzdělávání si můžete podat právě teď. »

Léto s ČD: Speciální nabídky, akce i nostalgie Léto s ČD: Speciální nabídky, akce i nostalgie

4.8.2022 - Letní prázdniny jsou opět tady a s nimi nadešla ideální doba na výlety po nejrůznějších koutech naší vlasti. Ideálně pak samozřejmě některým z vlaků Českých drah. Dopravce, stejně jako v předchozích letech, pro všechny cestovatele, kteří využijí některý z jeho spojů, i letos připravil spoustu zajímavých nabídek. Zavádí se například slevy na léto či sezonní vlaky k Baltu. Kromě toho se zájemci mohou projet nostalgickými vlaky nebo se vypravit do turisticky atraktivních míst prostřednictvím cyklovlaků. A využít lze rovněž cestovatelskou aplikaci ČD Vlakem na výlet. »

Začalo přepínání napájecí soustavyZačalo přepínání napájecí soustavy

4.7.2022 - Letošní červen se zapíše do tuzemské novodobé železniční historie. Od 14. června se v traťovém úseku Nedakonice – Říkovice během dvanácti dní změní napájecí soustava ze stejnosměrného na střídavý proud. Jde o první úsek v ČR, kde se uskuteční dlouho plánovaná konverze trakčních soustav. Styk obou soustav se posune směrem na sever k Přerovu, což mimo jiné souvisí s přípravou elektrizace střídavou soustavou tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice. Cílem je postupný přechod na střídavou napájecí soustavu v celé železniční síti ČR. »

Příměstská železnice v Evropě zažívá boomPříměstská železnice v Evropě zažívá boom

7.6.2022 - Vídeňský S-Bahn letos slaví 60 let, pařížský RER jezdí už 45 let a v prosinci roku 2019 se rozjel nový systém městské a regionální dopravy Léman Express v Ženevě. V německy mluvících zemích se pro městské dráhy a rychlodráhy vžilo označení S-Bahn s výrazným písmenem S, frankofonní oblasti pak stejný dopravní systém označují RER (Réseau Express Régional – regionální expresní sítě). Ve Španělsku podobné systémy najdete pod názvem Cercanías. Rychlé městské a příměstské železnice fungují i jinde, třeba v Itálii, Dánsku nebo v Polsku. »

Zabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridoryZabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridory

5.5.2022 - Od roku 2025 se bez jednotného evropského zabezpečovače ETCS vlaky ani infrastruktura neobejdou. Platí to i pro tuzemsko. Vláda loni v září schválila Plán moderního zabezpeče-ní české železnice – implementace ETCS, který navazuje na Národní implementační plán ERTMS z roku 2017. Navrhuje postupné zavedení jednotného evropského vlakového za-bezpečovacího zařízení ETCS na 4 800 km tratí do roku 2030 a na celou síť do roku 2040. Zvýšit má úroveň bezpečnosti a umožnit lepší využití kapacity železniční dopravy v ČR. Naváže tak na již běžící zajištění koridorových a hlavních tratí touto technologií. »

Dispečeři bdí nad plynulostí provozu Dispečeři bdí nad plynulostí provozu

28.3.2022 - Ve vlaku nejezdí a cestující je nikdy nepozná, přesto do cestování často a výrazně promlouvají. O kom je řeč a kdo stojí v pozadí právě vaší jízdy? Dispečerky a dispečeři manažera infrastruktury, dopravců i integrovaných dopravních systémů v krajích. Každý má svá jasně daná práva a vymezené pole působnosti. My se zaměříme na činnost dispečinku Českých drah, největšího dopravce v zemi. »

České dráhy z opravárenství udělají byznysČeské dráhy z opravárenství udělají byznys

24.1.2022 - Zejména ČD budou zanedlouho sloužit už dvě správkárenské haly. Po objektu v maloměřickém OCÚ nová hala vyrostla také v Plzni. Opravárenství by se mělo v nejbližších letech stát další významnou obchodní činností národního dopravce. V plánu je i vznik nové dceřiné společnosti ČD Servis a sloučení s dceřinou společností DPOV. Kde vyrostou další haly a jaké další plány ČD mají? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika