Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů

24.1.2013 - Pronajaté rakouské lokomotivy řady 1216.2 budou pro České dráhy zřejmě ještě nějaký čas hrát důležitou roli. Pro reálné využití Taurusů v provozu je ale potřeba získat povolení od správce infrastruktury. Někde se to podaří, jako v případě úseku mezi Kolínem a Brnem přes Havlíčkův Brod, jinde už je to komplikovanější, jako na trati 231 z Prahy do Kolína přes Lysou nad Labem. »

V olomouckém depu se zaměřili na podvozky Görlitz V olomouckém depu se zaměřili na podvozky Görlitz

9.1.2013 - V olomouckém depu kolejových vozidel najdeme v rámci Českých drah výjimečné pracoviště, které se – jako jediné v republice – zaměřuje na opravy a zlepšení chodových vlastností podvozků typu Görlitz u rychlíkových vozů. Osmnáct zdejších pracovníků musí při své činnosti dbát především na přesnost. »

Jak se rodí RegioPantery aneb šelmy v nedbalkáchJak se rodí RegioPantery aneb šelmy v nedbalkách

20.12.2012 - Nová vozidla pro regionální dopravu si poměrně rychle budují renomé pohodlných vlaků. Aby si cestující mohli užít jejich nízkopodlažnost, komfort či připojení k internetu, musí technici odvést stovky hodin různorodé práce. Více než sto tisíc součástek a šedesát kilometrů kabeláže projde rukama zaměstnanců Škody Transportation při montáži jednoho RegioPantera. Vydali jsme se proto přímo do Plzně, abychom vám přinesli pohled z výroby. »

Poslední vyrobená Regionova opustila brány závodu v ŠumperkuPoslední vyrobená Regionova opustila brány závodu v Šumperku

20.12.2012 - Po sedmi letech skončila v Šumperku výroba motorových Regionov, které vznikaly z asi 30 let starých vozů řad 810 a 010. V pořadí 237. jednotku ve středu 12. prosince odevzdali zástupci společnosti Pars nova dopravci. Regionální vozidla nyní jezdí na tratích ve všech krajích republiky, přičemž zajišťují výkon necelé třetiny všech osobních vlaků Českých drah. »

Přenosné osobní pokladny ušly za osm let pořádný kus cestyPřenosné osobní pokladny ušly za osm let pořádný kus cesty

6.12.2012 - První přenosná osobní pokladna – známá pod zkratkou POP – byla v podmínkách Českých drah testována v provozu již před třinácti lety. Nyní slouží vlakovým četám už pátá generace těchto miniaturních počítačů a tiskáren v jednom, přičemž od letošního března POPky jedou naplno v produktivním režimu on-line. »

Deset českých Peršingů zamířilo do polského pronájmuDeset českých Peršingů zamířilo do polského pronájmu

22.11.2012 - S pořízením nových vozidel musí České dráhy řešit otázku, jak využít donedávna nepostradatelná vozidla, která se ocitla na „vedlejší koleji“. Deset Peršingů řady 163 proto bylo pronajato polskému dopravci Przewozy Regionalne, který je bude provozovat po příští čtyři roky. »

Mohou elektromobily pomoci železnici?Mohou elektromobily pomoci železnici?

8.11.2012 - Takzvaná čistá mobilita patří k nejdiskutovanějším tématům dopravy budoucnosti. Přestože se týká zejména individuální a městské dopravy, neboť železnice je už nyní nejekologičtějším dopravním prostředkem, ve svém důsledku může mít velký dopad i na ni. Prolnutím železnice a elektromobilů či elektrokol by totiž měl vzniknout zcela nový dopravní systém, jehož vedlejším produktem může být i zvýšení zájmu o cestování vlakem. »

Tlačíme na zvyšování rychlosti na koridoru pro dálkové i regionální spojeTlačíme na zvyšování rychlosti na koridoru pro dálkové i regionální spoje

25.10.2012 - O zvyšování rychlosti na tratích se obvykle hovoří v souvislosti s jejich modernizací. České dráhy ale přiměly správce infrastruktury ke změnám i bez rozsáhlých stavebních úprav. Od 1. listopadu tak některé vlaky pojedou rychleji mezi Českou Třebovou a odbočkou Zádulka. Obdobně se stalo v minulých letech i na dalších úsecích. »

Nasazujeme osvědčeného Plecháče pro vratné soupravy na BrněnskuNasazujeme osvědčeného Plecháče pro vratné soupravy na Brněnsku

11.10.2012 - Na několika tratích v republice jsme si již zvykli na pravidelný provoz vratných souprav Push-Pull. Jejich důležitým článkem jsou řidicí vozy řady 961, pro které se ujala milá přezdívka Sysel. Tyto vozy komunikují s upravenými lokomotivami řad 163 a 363. Na jednom z čel vratných souprav ale můžeme vidět i starší elektrický stroj řady 242, známý jako Plecháč. »

Pendolina procházejí oční operací, dostávají výkonnější světlaPendolina procházejí oční operací, dostávají výkonnější světla

27.9.2012 - V Depu kolejových vozidel Praha se u jednotek Pendolino rozhodli k postupné výměně návěstních světel a dálkových reflektorů. Nová světla jsou nejen úspornější, ale současně výkonnější. Zvyšují tak nejen viditelnost, čímž ulehčují práci strojvedoucím, ale rovněž pomáhají zlepšovat bezpečnost železniční dopravy. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika