Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Bdělé oko v podzemí hlídá pražské hlavní nádražíBdělé oko v podzemí hlídá pražské hlavní nádraží

20.5.2015 - Proudí tudy tisíce lidí a vypravuje se stejný počet vlaků. Pražské hlavní nádraží je důležitou tuzemskou železniční křižovatkou, bez níž by se vlaková doprava jen těžko obešla. Tato tepna však ve svém podzemí skrývá řadu technologických prostor, které jsou zcela skryty před zraky spěchajících cestujících. A ti o tomto zázemí stanice nejspíš nemají ani nejmenší tušení. »

Zima na okruhu ve Velimi ve znamení zkoušek dravců z AlstomuZima na okruhu ve Velimi ve znamení zkoušek dravců z Alstomu

6.5.2015 - Klimatické podmínky v Česku byly začátkem letošního roku mírné. Větší zájem zákazníků o zkušební okruh ve Velimi to však nepřineslo. V první lednové dekádě se tak otevřel prostor pro dokončení jedné fáze modernizace zabezpečovacího zařízení, kdy byly podél tratě velkého zkušebního okruhu (VZO) umístěny počítače náprav a v dopravní kanceláři instalována nová kolejová deska. Dispečer řídící drážní provoz na vlečce tak nyní má přehled o pohybu zkoušených vozidel po trati. »

Cestujícím v motoráčcích usnadní jízdu nový infosystémCestujícím v motoráčcích usnadní jízdu nový infosystém

6.5.2015 - Převážně na dvou tratích v Libereckém kraji, lokálkách Martinice v Krkonoších – Rokytnice n. Jizerou a Stará Paka – Lomnice n. Popelkou, lze už skoro dva roky spatřit tradiční motorové vozy řady 810 DKV Česká Třebová, PJ Trutnov. Od ostatních se však odlišují novými venkovními a vnitřními audiovizuálními informačními systémy. »

Depo hlídají pracovníci ostrahy prostřednictvím kamerDepo hlídají pracovníci ostrahy prostřednictvím kamer

22.4.2015 - Každá firma si dobře střeží výsledky své práce a hlavně majetek. Provozovnu si oplotí, vybaví kamerami, případně najme ostrahu. Jak to ale udělat u rozlehlých, často neohrazených pracovišť Českých drah, kde je soustředěn majetek značné hodnoty? Národní dopravce si jako ochranku ve výběrovém řízení vybral společnost Securitas. »

Jižní Morava se ocitla bez proudu. Zatím jen jakoJižní Morava se ocitla bez proudu. Zatím jen jako

22.4.2015 - Je to slovo, které hlavně odborníkům nahání husí kůži. Mnozí si přitom ani nedovedou představit, co by takzvaný blackout neboli totální a nečekaný výpadek energie vlastně způsobil. Právě na důsledky takového kolapsu a jeho řešení se zaměřilo nedávné velké cvičení v Jihomoravském kraji. A jaké výsledky přineslo? Ukázalo, že krizové plány pro velký výpadek elektrické energie jsou příliš obecné. Potřebují dopracovat na nižší úrovně. »

Z Otrokovic do Vizovic za půl hodiny? Možná už po roce 2020 Z Otrokovic do Vizovic za půl hodiny? Možná už po roce 2020

9.4.2015 - Pětadvacetikilometrovou trať z Otrokovic do Vizovic čeká podle všeho zásadní proměna. Měla by být kompletně elektrifikována, v úseku Otrokovice – Zlín zdvoukolejněna, v plánu je nahrazení tří přejezdů mimoúrovňovými kříženími, zvýšení rychlosti a propustnosti. To vše za zhruba osm miliard korun. Nedávno schválená studie proveditelnosti tvrdí, že se to vyplatí a benefity, které tato modernizace stávající „páteřní lokálky“ Zlínského kraje přinese, bohatě vynahradí nemalou investici. »

Poslední hlásce ve slezských Holasovicích zvoní umíráčekPoslední hlásce ve slezských Holasovicích zvoní umíráček

8.4.2015 - Zastávku Holasovice, která se nachází na trati 310 mezi Opavou a Krnovem, lze bezpochyby považovat za železniční skanzen. Je to patrně poslední hláska v celém Moravskoslezském kraji. Jde o raritu i v celostátním měřítku, neboť takových objektů s ručně ovládanými mechanickými návěstidly a současně i mechanickými závorami na kliku zůstalo na tuzemské železniční síti opravdu minimum. Její dny jsou však pomalu sečteny. »

Odbočka Pohansko: místo, kde se křižují nejen railjetyOdbočka Pohansko: místo, kde se křižují nejen railjety

25.3.2015 - Dva jednokolejné mosty přes řeku Dyji na česko-rakouské hranici v samém cípu jižní Moravy letos procházejí ozdravnou kúrou. Aby nebyla radikálně snížena propustnost tratě, vznikla nedaleko starobylého velkomoravského hradiště Pohansko provizorní dopravna stejného jména, která usnadní provoz během stavby na této části 1. tranzitního koridoru. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost, což uvítají zejména cestující railjetů na trati Praha – Vídeň – Graz. »

Čeští strojvedoucí podstoupili zácvik na SlovenkáchČeští strojvedoucí podstoupili zácvik na Slovenkách

11.3.2015 - Částečně nahradily dosluhující lokomotivy řady 350 zvané Gorily a od 10. ledna se slovenské mašiny 361.1. objevují na pravidelných jízdách v relaci Praha – Vsetín – Žilina na mezinárodních spojích EC 124 a EC 126. Turnusový oběh pro české i slovenské strojvedoucí je naplánován na celkem čtyři stroje, z nichž jeden jezdí i na expresu 561/560 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět. Jaké s nimi mají zkušenosti a co museli podstoupit, aby se s posilami co nejrychleji sžili? »

Novou trať na letiště v Mošnově otestovaly dva PeršingyNovou trať na letiště v Mošnově otestovaly dva Peršingy

25.2.2015 - Přesně padesát let trvalo, než se cestující na severní Moravě dočkali nové železniční tratě. Nedávno byl dokončen úsek ze Sedlnice do nové stanice Mošnov, Ostrava Airport, který se zároveň stal historicky prvním vlakovým spojením na letiště v České republice. Ostrava tak drží primát v moderní kombinované dopravě vlak–letadlo. Trať si ve zkušebním provozu v pátek 6. února vyzkoušely dvě elektrické lokomotivy řady 163. Šlo o speciální ověřovací jízdu, která měla prokázat bezpečný provoz s ohledem na řízení leteckého provozu. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika