Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Hledáme řešení pro rychlost 200 km/h na koridorech Radek Čech: Hledáme řešení pro rychlost 200 km/h na koridorech

31.5.2013 - Ve srovnání se západní Evropou se u nás jezdí výrazně pomaleji. Vysokorychlostní tratě zatím existují jenom na papíru a koridory vedoucí v trasách z 19. století ještě nejsou ani dokončené – navíc maximální rychlost 160 km/h lze využívat jen na některých úsecích. I když třeba v Polsku se na hlavní trati Varšava – Bialystok snižuje rychlost hned osmkrát ze 120 na 20 km/h. Tak strašné to u nás jistě není, ale určitě by to šlo i lépe. Ale jak? »

Nasazujeme RegioPantery rychleji, než jsme si naplánovaliDaniel Jareš: Nasazujeme RegioPantery rychleji, než jsme si naplánovali

17.5.2013 - Kvalita regionální dopravy na severu Čech se v posledních měsících změnila k nepoznání. Vedle zcela nových vozidel zde ČD nasazují i vratné soupravy s rekonstruovanými řídicími vozy. Na dveře klepe také vzkříšení dávno snesené spojnice Šluknovského výběžku a Saska. Severočeši však mají i starosti. K největším patří dosud nesplněné sliby o elektrifikaci některých tratí nebo úplatkářská aféra okolo financování z Regionálního operačního programu Severozápad. »

Vlasta Slavíková: Přesvědčuji zákazníky o výhodách kombinované dopravyVlasta Slavíková: Přesvědčuji zákazníky o výhodách kombinované dopravy

13.5.2013 - Mezi důležité hráče na trhu kombinované nákladní dopravy patří i společnost ČD Logistics. Její generální ředitelka Vlasta Slavíková tvrdí, že železnice se obecně vyplácí až při delších cestách, a proto se orientuje na takové přepravy, které začínají nebo končí v zahraničí. Komoditní portfolium ČD Logistics je relativně široké – patří sem kolejová vozidla včetně tramvají a metra, ale i minerální vody. »

Koleje Czeskie slouží zákazníkům na evropském trhuZbyszek Wacławik: Koleje Czeskie slouží zákazníkům na evropském trhu

19.4.2013 - Jedním ze způsobů, jak lze provést expanzi v zahraničí, je založení cizí právnické osoby. ČD Cargo takto postupovalo v Polsku, kde před šesti lety začala na dopravním trhu působit společnost Koleje Czeskie. Po získání licence nyní tato firma ročně přepraví okolo dvou milionů tun zboží. Celou dobu své existence navíc hospodaří v zisku. »

Drážní infrastruktura potřebuje nezávislého regulátoraZbyněk Stanjura: Drážní infrastruktura potřebuje nezávislého regulátora

4.4.2013 - Zatímco po prosincové rošádě ministrů post představitele obrany zůstal tři měsíce neobsazen, na dopravě bylo rychle jasno. Nový ministr Zbyněk Stanjura do toho vlétl takříkajíc rovnýma nohama, protože musel okamžitě řešit kostlivce po svém předchůdci, zejména nefungující registr vozidel. V železniční dopravě na něj čeká problematika dalšího otevírání trhů a převodu pozemků pod kolejemi z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty. »

Karel Hájek: Záchrana nádraží záleží na penězích i dobré vůliKarel Hájek: Záchrana nádraží záleží na penězích i dobré vůli

21.3.2013 - Zbourání nevyužité nádražní budovy musí být podle architekta Karla Hájka tou poslední variantou – ne první. V České republice mu ve srovnání se zahraničím chybí zejména dobrá vůle hledat pro opuštěné železniční objekty jiné využití a s tím související propagace. Jako problematické posuzuje i současné vnímání společenských funkcí nádraží. Vždyť proč by v uvolněné výpravní budově nemohlo vzniknout třeba sportoviště nebo kino? »

Ivo Toman: Neměli bychom příliš spoléhat na pomoc od státu Ivo Toman: Neměli bychom příliš spoléhat na pomoc od státu

7.3.2013 - V rámci směřování Skupiny ČD k holdingovému uspořádání vznikl na podzim loňského roku na generálním ředitelství Českých drah Odbor regionální dopravy. Do jeho čela byl jmenován bývalý náměstek ministra dopravy a hejtman Ivo Toman, který má mimo jiné na starosti poprat se s odlišnými představami jednotlivých krajů a hlavně jejich finančními možnostmi. »

Petr Žaluda: K úspěchu nám musí pomoci každý zaměstnanecPetr Žaluda: K úspěchu nám musí pomoci každý zaměstnanec

20.2.2013 - Za uplynulých pět let se České dráhy významně změnily. Přibylo nových a modernizovaných vozidel, zlepšilo a zprůhlednilo se hospodaření. Společnost uzavřela dlouhodobé smlouvy s objednateli dopravy ve veřejném závazku, na druhou stranu však čelí rostoucí konkurenci na liberalizujícím se trhu. Za budoucnost ČD přirozeně nese největší odpovědnost jejich vrcholový management, zejména generální ředitel, se kterým přinášíme rozhovor. »

Marie Vopálenská: Domácí průmysl potřebuje politickou podporu Marie Vopálenská: Domácí průmysl potřebuje politickou podporu

19.2.2013 - Výrobci kolejových vozidel jsou sice navzájem konkurenty, ale současně i partnery, kterým se někdy vyplatí táhnout za jeden provaz. Z tohoto důvodu se české a moravské železniční firmy sdružují, aby politici lépe slyšeli jejich názory a doporučení. Zatímco v zahraničí je běžné, že vlády podporují domácí firmy, zejména kvůli zaměstnanosti a vyššímu výběru daní, u nás se tak děje bohužel spíše sporadicky. »

Lenka Horáková: Na Vysočině už většina vozidel prošla modernizacíLenka Horáková: Na Vysočině už většina vozidel prošla modernizací

12.1.2013 - Už rok a čtvrt jezdí na území Vysočiny nové motorové vozy Regio-Shuttle RS1. Nakonec jich České dráhy nasazují v tomto kraji jen 13 a ne 17, jak se původně plánovalo. I tak ale prodělal zdejší vozidlový park za poslední roky radikální proměnu. Modernizací prošly či budou procházet i všechny nejdůležitější stanice. Na rozdíl od drtivé většiny krajů v republice tu však stále nefunguje integrovaný dopravní systém. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika