Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Do Velimi dorazila na testování jednotka Stadler

Do Velimi dorazila na testování jednotka Stadler

26.5.2022 – autor: PETR SLONEK

Do areálu Zkušebního centra VUZ ve Velimi počátkem dubna dorazila elektrická jednotka Stadler s alternativním pohonem z baterií Flirt3 BEMU2 SH. Technické řešení elektrické jednotky od švýcarského výrobce Stadler vychází z osvědčeného konceptu třetí generace nízkopodlažních jednotek Flirt3, které se nejčastěji používají pro příměstskou a meziregionální dopravu.

Do Velimi dorazila na testování jednotka Stadler

BEMU2 je označením dvouvozové bimodální jednotky, která pro svůj pohon – vedle možnosti elektrického pohonu na německém střídavém systému 15kV/16⅔ Hz – využívá baterie. „V posledních pěti letech postupně narůstal počet projektů s bimodálním pohonem testovaných ve ZC VUZ Velim a ve střednědobém výhledu se připravují další projekty. Je tedy zřejmé, že vývoj bateriových pohonů se dostal do fáze, kdy je pro dopravce ekonomicky a provozně zajímavý. V kontextu celoevropské energetické situace se diskuze na téma alternativních zdrojů překlápí z teoretické do realizační fáze a dostává podobu zcela konkrétních objednávek od dopravců. Ve střednědobém horizontu lze očekávat hledání řešení duálních pohonů k drtivé většině již schválených konceptů vozidel a silný akcent na vodíkový pohon. Z hlediska ekonomiky bude klíčovou roli hrát účinnost pohonu a celkový dojezd vozidel,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel Výzkumného Ústavu Železničního Martin Bělčík.
Technické řešení Flirt3 BEMU2 SH je specifické umístěním baterií, přičemž jedna sada baterií je nainstalovaná pod podlahou, dvě další pak na střeše jednotky. Baterie jsou umístěné ve speciálních kontejnerech, které je chrání před ohněm a umožňují jejich snadnou výměnu. Dobíjejí se buď z troleje systémem 15kV/16⅔ Hz (během jízdy), z topné spojky 1 kV (například při nočním odstavení v depu), anebo prostřednictvím napájení 3x400 V. Nejrychlejší je dobíjení z troleje, nejdéle trvá poslední uvedená možnost. Maximální rychlost jednotek dosahuje 160 km/h a provozovány mohou být až čtyři jednotky ve vícečlenném řízení. 
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1

Další články této rubriky

VUZ získal další kvalifikační pověření VUZ získal další kvalifikační pověření

28.11.2022 - VUZ Slovakia, 100% dceřiná společnost Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), získala další klíčové kvalifikační pověření. Jedná se o „Rozhodnutie o poverení právnickej osoby posudzovaním zhody subsystémov železničného… »

Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha

22.11.2022 - Pražské Centrální dispečerské pracoviště (CDP) Správy železnic zprovoznilo v budově na Balabence nový dispečerský sál pro obsluhu části 4. tranzitního železničního koridoru. Momentálně slouží k dálkovému ovládání provozu… »

U Račiněvsi vznikla Wintonova alej, sázející přivezly České dráhyU Račiněvsi vznikla Wintonova alej, sázející přivezly České dráhy

20.11.2022 - Na výročí republiky byla v podřipské Račiněvsi vysazena Alej sira Nicholase Wintona. Připomíná člověka, který ve vší skromnosti a neokázalosti dokázal v roce 1939 před zvůlí nacistického režimu zachránit z Československa 669… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika