Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Jan Šurovský: Páteří městských systémů musí být kolejová dopravaJan Šurovský: Páteří městských systémů musí být kolejová doprava

25.7.2016 - Pražský dopravní podnik je největším městským dopravcem v Česku, který mimo trolejbusů provozuje téměř všechny druhy hromadné dopravy, včetně lanové dráhy na Petřín. Páteří systému je rozsáhlá síť tramvají a také tři linky metra. Nedílnou součástí pražské dopravní integrace je i příměstská železnice. A právě o problematice kolejové dopravy v metropoli jsme hovořili s technickým ředitelem Dopravního podniku hl. m. Prahy Janem Šurovským. »

Jiří Pohl: Naším úkolem je zvýšit technickou úroveň železniceJiří Pohl: Naším úkolem je zvýšit technickou úroveň železnice

12.7.2016 - Podílí se na mnoha strategických rozvojových projektech. Je odpovědný i za růst odborné kvalifikace vývojových pracovníků úseku Engineeringu divize Mobility společnosti Siemens v Praze a Ostravě prostřednictvím přednášek v rámci Rail Academy. S Jiřím Pohlem jsme si povídali nejen o aktuálních trendech na železnici, ale i o stavu vysokorychlostních tratí v Česku. »

Zdeněk Škvařil: Nákup lokomotiv Vectron je pro nás důležitýZdeněk Škvařil: Nákup lokomotiv Vectron je pro nás důležitý

13.6.2016 - ČD Cargo připravuje velké investice do obnovy vozidlového parku hnacích vozidel. V polovině června se v barvách dopravce oficiálně objeví první německá vícesystémová lokomotiva Vectron od společnosti Siemens, další čtyři stroje budou následovat do konce roku. Dceřiná firma plánuje další nákupy a postupné vyřazování přestárlých elektrických strojů. Nejen o tom jsme hovořili se členem představenstva ČD Cargo Zdeňkem Škvařilem. »

Lukáš Hubka: Cestující do vlaků dostane v první řadě komfortLukáš Hubka: Cestující do vlaků dostane v první řadě komfort

2.6.2016 - Projektant působící v železničním průmyslu musí dodržovat řadu konkrétních drážních norem. Nejkomplikovanější na jeho práci je sladění všech požadavků kladených na daný produkt. Vlak musí být bezpečný, spolehlivý, vyzbrojen nejmodernější technikou, měl by být také atraktivní ať už navenek nebo příjemným interiérem a přepravit co nejvíce pasažérů. O tom, jak toho dosáhnout, jsme hovořili s vedoucím Oddělení elektrické integrace firmy Siemens Mobility Lukášem Hubkou. »

Jindřich Hlas: Trenažéry pro strojvedoucí dlouhodobě podporujemeJindřich Hlas: Trenažéry pro strojvedoucí dlouhodobě podporujeme

16.5.2016 - Co nejvíce trápí strojvedoucí Českých drah, kdy budou na lokomotivách k dispozici místo těžkých a objemných papírových fasciklů elektronické tablety a v čem bude užitečný výcvikový trenažér v České Třebové – na to vše jsme se zeptali prezidenta Federace strojvůdců České republiky Jindřicha Hlase. Prozradil ale i to, jak se dívá na problematiku železničních přejezdů, konkrétně na stále se zvyšující počet střetů aut s vlaky. »

Hana Dluhošová: Investujeme do nových vozů, i do jejich bezpečnostiHana Dluhošová: Investujeme do nových vozů, i do jejich bezpečnosti

3.5.2016 - České dráhy se chystají v dalších letech investovat několik miliard korun. Chtějí hlavně reagovat na potřeby trhu a nalákat další cestující. Nemalé finanční částky by tedy měly jít na obnovu parku kolejových vozidel, ale i na jejich bezpečnost a rozvoj služeb. Pomoci by měly také dotace z Bruselu. O plánech hovořila ředitelka odboru investic národního dopravce Hana Dluhošová. »

Rostislav Novák: Pronajaté lokomotivy pojedou do Německa a RakouskaRostislav Novák: Pronajaté lokomotivy pojedou do Německa a Rakouska

14.4.2016 - Flotila vozidel Českých drah by měla v následujících letech doznat dalších viditelných změn. Do roka se cestující svezou v rekonstruovaných patrových vagonech a velkou proměnou projdou jednotky Pendolino. Absolutní novinkou však zůstává pronájem nových lokomotiv. Kam pojedou a co bude s těmi, které na linkách jezdily dosud? Na tyto a další otázky odpověděl ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. »

Roman Štěrba: České dráhy mají v rámci Evropy pevné postaveníRoman Štěrba: České dráhy mají v rámci Evropy pevné postavení

31.3.2016 - Obstát na liberalizovaném trhu s férovými podmínkami podnikání, být pro cestující dopravcem první volby, lépe plánovat dopravní procesy a komplexní obslužnost regionů. To jsou některé z bodů strategického plánu národního dopravce. Nejen o vnitrostátních aktivitách, ale i o postavení Českých drah v rámci Evropy a o informačních technologiích jsme hovořili se členem představenstva Českých drah Romanem Štěrbou. »

Partik Kotas: Pendolino by mohlo více zářit!Patrik Kotas: Pendolino by mohlo více zářit!

16.3.2016 - Jméno Patrika Kotase je synonymem pro design dopravních prostředků a staveb moderní doby. S nadsázkou říká, že vlaky ho prostupují všemi směry. Už jako malý sbíral jejich modely a zároveň nezastírá, že jeho duševní úchylkou je veřejná doprava jako celek. Jak se z něj stal uznávaný architekt a designér, co nového chystá a proč se v něm vaří krev, když kdokoli řekne, že jezdí „sockou“? »

Jan Sůra: Česká železnice se nemá za co stydětJan Sůra: Česká železnice se nemá za co stydět

2.3.2016 - Slovní spojení novinář a doprava ve většině lidí u nás evokuje jméno Jan Sůra. Pro někoho je symbolem „bojovníka za lepší časy“, jiným se nad jeho články otevírá pověstná kudla v kapse. Vadí mu, že je zosobněním kontroverze? A jezdí vůbec veřejnou dopravou i v čase, kdy nepíše reportáže? Jak se staví k nařčení, že je novinářem placeným soukromými dopravci? Redaktor MF Dnes poskytl Železničáři exkluzivní rozhovor. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika