Železničář / Zpravodajství / Mezi Pardubicemi a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
Mezi Pardubicemi a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
18.12.2022
Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou skončila další významná fáze její modernizace. Stavbaři předali do užívání nově vybudovanou traťovou kolej a vlaky díky tomu od poloviny listopadu zde opět jezdí v dvoukolejném provozu.

Cestujícím slouží také 1. nástupiště v Rosicích. Práce za téměř 2,7 miliardy korun budou dokončeny příští rok. Po rekonstrukci stanice Stéblová je dokončená už i výstavba zcela nové zastávky Stéblová obec. Fungovat začne s prosincovou změnou jízdního řádu. Původní kolej dříve jednokolejného úseku o délce 7,5 km prošla kompletní rekonstrukcí během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se uskutečnila obnova trakčního vedení a mostních objektů. Modernizace přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS, plánovaném na rok 2024, budou moci vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h. Další zrychlení přinese zprovoznění dvoukolejného mostu přes Labe mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím.
Další články této rubriky
Klub dopravní historie oslavil 20. výročí
28.5.2023 - Už 20 let činnosti si na konci března připomněli stávající i bývalí členové Klubu dopravní historie (KDH) při Domě dětí a mládeže v Praze 5. Slavnostní výroční schůzka se uskutečnila v secesním historickém salonku Českých… »
Vlak Lemkin připomněl genocidu
27.5.2023 - České dráhy společně s Centrem studií genocid Terezín a dceřinou společností ČD Cargo zahájily na konci dubna na pražském Masarykově nádraží projekt Vlak Lemkin. Ten byl vypraven u příležitosti 75. výročí přijetí Úmluvy o… »
ČD předvedly zázemí odstavného nádraží v Praze
25.5.2023 - Dvě hodiny poutavého výkladu představily zástupcům médií fungování střediska údržby v pražské Michli, které spadá pod Oblastní centrum údržby Střed Českých drah. Cílem bylo zejména seznámit novináře s úskalími údržby… »