Železničář / Zpravodajství / Mezi Pardubicemi a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
Mezi Pardubicemi a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
18.12.2022
Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou skončila další významná fáze její modernizace. Stavbaři předali do užívání nově vybudovanou traťovou kolej a vlaky díky tomu od poloviny listopadu zde opět jezdí v dvoukolejném provozu.
Cestujícím slouží také 1. nástupiště v Rosicích. Práce za téměř 2,7 miliardy korun budou dokončeny příští rok. Po rekonstrukci stanice Stéblová je dokončená už i výstavba zcela nové zastávky Stéblová obec. Fungovat začne s prosincovou změnou jízdního řádu. Původní kolej dříve jednokolejného úseku o délce 7,5 km prošla kompletní rekonstrukcí během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se uskutečnila obnova trakčního vedení a mostních objektů. Modernizace přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS, plánovaném na rok 2024, budou moci vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h. Další zrychlení přinese zprovoznění dvoukolejného mostu přes Labe mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím.
Další články této rubriky
ČD hledají zájemce o koupi železničního zdravotnictví
10.9.2024 - České dráhy vyhlásily výběrové řízení na nalezení vhodného zájemce o koupi části závodu, jehož součástí jsou zdravotnická zařízení v České Třebové, Nymburku, Olomouci, Ostravě, Plzni a Praze. V současné době je tato… »
DPOV nově vede Tomáš Honomichl
8.9.2024 - Ve vedení společnosti DPOV, dceřiné firmy Českých drah, nastala změna na nejvyšší pozici. Novým předsedou představenstva byl k 1. srpnu 2024 rozhodnutím jediného akcionáře při výkonu působnosti Valné hromady společnosti DPOV… »
Obnova vjezdové části Střediska údržby Praha jih je už ve druhé polovině
6.9.2024 - Komplexní modernizace vjezdové části Střediska údržby Praha jih v pražské Michli, která odstartovala letos v březnu, se přehoupla do druhé poloviny. Stavební práce, které spočívají ve výměně celkem 21 výhybek, 3 kilometrů… »