Železničář / Zpravodajství / Mezi Pardubicemi a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
Mezi Pardubicemi a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
18.12.2022
Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou skončila další významná fáze její modernizace. Stavbaři předali do užívání nově vybudovanou traťovou kolej a vlaky díky tomu od poloviny listopadu zde opět jezdí v dvoukolejném provozu.

Cestujícím slouží také 1. nástupiště v Rosicích. Práce za téměř 2,7 miliardy korun budou dokončeny příští rok. Po rekonstrukci stanice Stéblová je dokončená už i výstavba zcela nové zastávky Stéblová obec. Fungovat začne s prosincovou změnou jízdního řádu. Původní kolej dříve jednokolejného úseku o délce 7,5 km prošla kompletní rekonstrukcí během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se uskutečnila obnova trakčního vedení a mostních objektů. Modernizace přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS, plánovaném na rok 2024, budou moci vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h. Další zrychlení přinese zprovoznění dvoukolejného mostu přes Labe mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím.
Další články této rubriky
Moravák Trojan lajkuje moderní vlaky ČD
24.9.2023 - Jsou lepší Moravské dráhy, nebo České dráhy? V kampani, která chce vyzdvihnout pohodlí a moderní výbavu v nových vlacích ČD, to řeší Moravák od Kyjova a vegan „z Prahe“. V zápletce založené na odvěké rivalitě Čech a… »
Nymburské nádraží získá novou podobu
23.9.2023 - Přestavba hlavního nádraží v Nymburce, kterou připravuje Správa železnic, vznikne podle návrhu architekta Tomáše Hanuse. Odborná komise architektonicko-urbanistické soutěže vybrala mezi 17 účastníky jednomyslně právě jeho… »
ČD Cargo pořídí dalších 12 lokomotiv Traxx
22.9.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo objednala dalších 12 lokomotiv typu TRAXX 3 MS vybavených palubním systémem Atlas (ETCS Level 2, Baseline 3). Lokomotivy by měly být dodány nejpozději v první polovině roku 2026. Hodnota… »