Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Do centra Zwickau vlak a tramvaj na stejném těleseDo centra Zwickau vlak a tramvaj na stejném tělese

30.1.2014 - Stotisícové saské město Zwickau se v dřívějších dobách proslavilo patrně nejvíce výrobou bakelitových vozítek Trabant. Veřejnou dopravu na jeho území zajišťují nejen autobusy, ale i několik páteřních tramvajových linek s vozidly většinou českého původu. Zatímco tramvaje jsou provozovány na úzkém rozchodu 1 000 mm, evropskou specialitou je tříkolejnicový splítkový úsek úzkého a standardního rozchodu 1 435 mm mezi stanicemi Stadthalle a Zentrum, kde jezdí i motorové železniční vozy společnosti Vogtlandbahn. »

Vogelfluglinii zvoní hrana: nahradí ji nový tunelVogelfluglinii zvoní hrana: nahradí ji nový tunel

16.1.2014 - Z Berlína do Kodaně vlakem pod pět hodin namísto současných sedmi? Podle německo-dánského plánu realita již v roce 2021. Nový podmořský železniční tunel spojí tyto dvě země a nahradí tak legendární trajektové spojení známé jako Vogelfluglinie, které funguje mezi Rødby a Puttgardenem od roku 1963. Místo hodinového nalodění, plavby a vylodění tak spoje ICE projedou pod Fehmarnovou úžinou za sedm minut. »

Německé dráhy rozběhly podnikání s dálkovými autobusy Německé dráhy rozběhly podnikání s dálkovými autobusy

19.12.2013 - Od začátku letošního roku je dálková autobusová doprava v sousedním Německu liberalizovaná. Díku tomu se stala konkurencí nejen osobním automobilům, ale i vlakům a levnějším leteckým linkám. Společnost Deutsche Bahn využila situace a výrazně rozšířila své podnikatelské aktivity – na silnici. Její autobusy začaly paradoxně odvádět cestující vlastním vlakům. »

Modernizace uzlu Vác zpožďuje EuroCity z Maďarska Modernizace uzlu Vác zpožďuje EuroCity z Maďarska

12.12.2013 - Už jste asi zpozorovali, že vlaky EuroCity jedoucí z Maďarska mají často zpoždění v řádu desítek minut. Taková Hungaria dorazí včas pouze jednou za uherský rok. K hlavním příčinám tohoto nepříznivého stavu patří rozsáhlá modernizace stanice Vác, která zásadním způsobem ovlivnila všechny regionální i dálkové spoje tudy projíždějící. »

Bratislavská integrace se rodí s obtížemi a pomaluBratislavská integrace se rodí s obtížemi a pomalu

27.11.2013 - Integrovaný dopravní systém Bratislavského kraje se stal 1. června letošního roku realitou. Nachází se na území slovenského hlavního města a v okrese Malacky. Systém vychází ze zkušeností z České republiky, především z Jihomoravského kraje. U našeho východního souseda se jedná teprve o první projekt tohoto typu v podobném rozsahu. »

V Rusku tečou stovky miliard do dopravních projektůV Rusku tečou stovky miliard do dopravních projektů

14.11.2013 - Ruská vláda považuje expanzi železnice za klíčovou pro další hospodářský rozvoj. K hlavním investičním projektům patří modernizace Bajkalsko-amurské magistrály a Transsibiřské magistrály nebo vysokorychlostní trať do Kazaně. Některé souvisejí i s nadcházejícím mistrovstvím světa ve fotbale. Na dopravní investice každopádně poputují stovky miliard rublů. »

Koleje Śląskie si ukously příliš velké soustoKoleje Śląskie si ukously příliš velké sousto

31.10.2013 - Společnost Koleje Śląskie, která je ve stoprocentním vlastnictví polského Slezského vojvodství, zahájila pravidelný provoz svých vlaků v říjnu 2011. Následně nahradila původního dopravce Przewozy Regionalne na příměstských spojích páteřní linky z Gliwic přes Katovice do města Częstochowa. Její podnikání je názorným příkladem toho, jak mohou rozhodnutí politiků způsobit v železničním provozu katastrofu. »

Služba one stop shop usnadní přidělení kapacity dráhySlužba one stop shop usnadní přidělení kapacity dráhy

16.10.2013 - Od 10. listopadu letošního roku vznikne na 7. evropském nákladním železničním koridoru služba one stop shop. Měla by umožnit zjednodušení celého procesu přidělování kapacity dopravní cesty a trasy mezinárodních nákladních vlaků na jediném kontaktním místě koridoru (C-OSS). Centrum koridoru se nachází v Budapešti. Koridor přitom spojuje Českou republiku a Slovensko s jihovýchodní částí Evropy, konkrétně s Rakouskem, Maďarskem, Rumunskem, Bulharskem a Řeckem. »

Propad nákladní dopravy zasáhl i největšího hráče v EvropěPropad nákladní dopravy zasáhl i největšího hráče v Evropě

3.10.2013 - Globální finanční krize, která vypukla v roce 2008, měla dramatický vliv na nákladní kolejovou dopravu v Evropě. Propad se projevil i na velkých trzích, jakými jsou Francie nebo Německo. Krize zasáhla i největšího nákladního železničního dopravce na kontinentu – společnost DB Schenker Rail. V současnosti se však tento dopravce už dostal z nejhoršího a dokonce začal expandovat. »

Lokomotiva řady 380 už jezdí na Slovensko Lokomotiva řady 380 už jezdí na Slovensko

20.9.2013 - České dráhy zahájily v sobotu 24. srpna docela nenápadně zkušební provoz lokomotiv řady 380 na Slovensko. Momentálně nejmodernější a nejvýkonnější česká lokomotiva jezdí mezi Prahou a Žilinou přes Valašské Meziříčí na expresu 121 Košičan a zpět se vrací na expresním spoji 122 Fatra. Ještě během letošního září by se měl zkušební provoz řady 380 rozšířit o několik dalších spojů na trase Praha – Žilina přes Ostravu a Čadcu. První lokomotivou, která se rozjela z české metropole na Slovensko, se stal stroj 380.003 z Depa kolejových vozidel Praha. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika