Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí

Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí

17.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: DRÁŽNÍ INSPEKCE

Jednotka 844.006, která byla poničena při srpnové mimořádné události u Milavčí na Domažlicku, se už do provozu nevrátí. Zcela zničená polovina vlaku bude sešrotována poté, co z ní technici odinstalují všechny upotřebitelné díly. Druhou polovinu si České dráhy ještě nějaký čas nechají a také použijí jako zásobárnu komponent. V druhé polovině vlaku je poškozen především podvozek, respektive uzel uložení dílu na podvozku, dorazy podvozků a powerpack včetně zavěšení.

Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí

„Jednotka je poničená natolik, že by se oprava už nevyplatila,“ upřesnil Radek Sedláček, vedoucí oddělení servisu hnacích vozidel ČD. „Kromě toho by rekonstrukce trvala příliš dlouhou dobu. Věc jsme řešili i s výrobcem,“ doplnil. Nyní je poničená polovina dvouvozové jednotky odstavená v plzeňském Oblastním centru údržby ČD Západ, druhá je zatím v Blížejově. Nebude se tak opakovat model, který České dráhy aplikovaly po incidentu u Perninku. Tehdy se totiž rozhodly RegioShark opravit.

Stamilionové škody
Do šrotu putoval i osobní vůz řady Bdmpee, řazený za lokomotivou mezinárodního Západního expresu, který do jednotky 844.006 čelně narazil. Nejdříve jej hasiči pomocí jeřábu snesli na louku pod železničním náspem a později jej rozřezala a zlikvidovala specializovaná firma. ČD si nechaly jen náhradní díly včetně podvozků.  
Při mimořádné události, která se stala letos 4. srpna, se střetly expres v čele s motorovou lokomotivou řady 223 německého dopravce s osobním vlakem, vedený jednotkou RegioShark. Při incidentu zemřeli tři lidé – dva strojvedoucí a jedna cestující. Škody přesáhly sto milionů korun. Příčiny neštěstí u Milavčí i nadále šetří orgány činné v trestním řízení a Drážní inspekce.

 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO).… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika