Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Když se ozve cestující, je to dobrý důvod k zamyšleníKdyž se ozve cestující, je to dobrý důvod k zamyšlení

9.8.2012 - Při slově stížnost se nám obvykle vybaví něco nepříjemného. V případě Českých drah to může asociovat naštvaného cestujícího nebo nefunkční vlak. Jenže takový podnět je vlastně velmi cennou zpětnou vazbou, kterou lze využít pro další zvýšení kvality. V minulém roce tak vedly stížnosti k desítkám nápravných opatření po celé republice. »

Projekt Lustig Train připomíná židovský holocaustProjekt Lustig Train připomíná židovský holocaust

26.7.2012 - Pražští divadelníci nechali ožít éru transportů Židů do koncentračních a vyhlazovacích táborů. Jejich speciální představení putuje v červenci po nádražích v České republice a v srpnu ho budou moci zhlédnout i diváci v zahraničí. Projekt vychází ze světově známé novely Arnošta Lustiga. »

Podporujeme oslavy, které prohlubují lásku k železniciPodporujeme oslavy, které prohlubují lásku k železnici

26.7.2012 - Zatímco na jihu Moravy návštěvníci přijížděli za parní Šlechtičnou a motorovými Bardotkami, v severočeském Kořenově je lákali na přeshraniční jízdy po obnovené trati. Na severu Moravy zase vypravili historického Hurvínka a zavzpomínali i na nádraží, kam už žádné vlaky nejezdí. Všude však bylo znát, že přicházejí slavit lidé, kteří mají rádi vlaky a vše kolem nich. »

Adam Svojanovský: ČD Bus snižuje náklady na náhradní dopravuAdam Svojanovský: ČD Bus snižuje náklady na náhradní dopravu

24.11.2022 - Náhradní autobusová doprava za vlaky Českých drah se logicky netěší velké popularitě mezi cestujícími. Při mnohých rekonstrukcích infrastruktury je však nezbytná. Cílem pochopitelně je, aby měla co nejvyšší úroveň funkčnosti a komfortu. K tomu má pomoci nová dceřiná firma Českých drah – ČD Bus. Ta se má stát koordinátorem i garantem kvality náhradní autobusové dopravy a zároveň také pomůže zásadním způsobem snížit její náklady. Jak to lze uskutečnit, vysvětluje předseda představenstva ČD Bus Adam Svojanovský. »

Michal Krapinec: Zlepšit obsazenost vlaků mohou investice do vozidel Michal Krapinec: Zlepšit obsazenost vlaků mohou investice do vozidel

24.10.2022 - Cena energií je největším rizikem pro hospodaření Českých drah. Právě nevídaný růst cen vstupů se negativně podepsal na ekonomických výsledcích společnosti. Nejen o tom, jak tento problém řešit, ale i o možnosti zdražení jízdného či obhajobě výkonů jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD Michalem Krapincem. »

Lukáš Svoboda: Musíme změnit systém financování železniční dopravLukáš Svoboda: Musíme změnit systém financování železniční doprav

23.9.2022 - Dokončení finančního auditu, obhajoba ratingu, aktualizace strategie financování a především nutnost řešit rostoucí ceny energií. Nejen tyto úkoly musel po dubnovém nástupu do funkce začít řešit nový člen představenstva Českých drah odpovědný za řízení ekonomických útvarů Lukáš Svoboda. Prozradil také, kde dopravce hodlá hledat další finanční zdroje. »

Radka Drápelová: Prioritou je poskytování obligatorního vzděláváníRadka Drápelová: Prioritou je poskytování obligatorního vzdělávání

22.8.2022 - Po odchodu Blanky Havelkové do představenstva Českých drah se Radka Drápelová na konci zimy stala po předchozím působení ve vedení Dopravního vzdělávacího institutu (DVI) novou předsedkyní této dceřiné společnosti. V rozhovoru prozradila, na co se zaměřila po nástupu do funkce předsedkyně představenstva nejdříve, jaké jsou plány firmy do budoucna, zda se osvědčila dětská skupina Sovička či jak hodlá DVI rozvíjet aktivity na poli dopravní psychologie. Zároveň zdůraznila, že i po změně vedení se pokračuje ve vytyčené strategii. Za prioritu pak považuje poskytování kvalitního obligatorního vzdělávání ve Skupině ČD. »

Blanka Havelková: Oblast lidských zdrojů je v dnešní době klíčováBlanka Havelková: Oblast lidských zdrojů je v dnešní době klíčová

25.7.2022 - Získání nových zaměstnanců, udržení stávajících a urychlení nástupního procesu. To jsou jen některé úkoly, které po svém letošním nástupu do představenstva Českých drah začala řešit náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje Blanka Havelková. V rozhovoru se ale zmínila například i o tom, jak nedávná doba pandemie ovlivnila pracovníky či zda může být pro firmu přínosem práce z domova. »

Martin Kupka: Otevřený trh přináší řadu příležitostí i výzvyMartin Kupka: Otevřený trh přináší řadu příležitostí i výzvy

23.6.2022 - O budoucí roli železniční dopravy v tuzemsku, výstavbě vysokorychlostních tratí či úloze státu coby stoprocentního vlastníka Českých drah jsme hovořili s ministrem dopravy Martinem Kupkou. Zmínil se také o dalším vývoji Jednotného státního tarifu či objednávání dopravy na regionálních tratích. Z pozice ministerstva je podle něj nutné, aby se s kraji mnohem více diskutovalo a koordinovala se dopravní obslužnost. »

Zdeněk Chrdle: Vývoj autonomního vlaku trval přibližně pět letZdeněk Chrdle: Vývoj autonomního vlaku trval přibližně pět let

20.4.2022 - Švestkovou dráhu, turisty oblíbenou malebnou lokálku v severních Čechách spojující Litoměřice, Lovosice a Most, společnost AŽD provozuje již od konce roku 2019. Zároveň ji tento přední český dodavatel řídicích a zabezpečovacích systémů pro dopravu využívá také jako svůj testovací polygon. Jaké novinky z oblasti zabezpečení firma vyvíjí nejen pro tuto trať? A jak se staví k její případné elektrizaci, o níž se začalo mluvit? Na to i mnohé další věci odpověděl v rozhovoru pro Železničáře Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika