Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Jsme hlavně dopravce, nikoli opraváři nebo developeřiBohumil Rampula: Jsme hlavně dopravce, nikoli opraváři nebo developeři

18.2.2015 - Především přepravám po železnici a obchodní činnosti s ní související by se podle člena představenstva ČD Cargo odpovědného za úsek obchodu Bohumila Rampuly měla věnovat tato dceřiná společnost Českých drah. Služby jako železniční opravárenství, stavba překladištních terminálů nebo developerství by podle něj měly provádět společnosti, které jsou k tomu primárně určeny. »

Břevna závor zachrání víc životů než sebelepší prevenceRoman Šigut: Břevna závor zachrání víc životů než sebelepší prevence

4.2.2015 - Z nehod na přejezdech se v České republice stala již tradice. A jejich trend byl i v uplynulém roce na vzestupu – jak co se počtu karambolů týká, tak i jejich obětí. Nejen o bezpečnosti na železnici, ale i o přijatých opatřeních, jsme si povídali s generálním inspektorem Drážní inspekce Romanem Šigutem. »

Rychlíkovým jednotkám dáme to nejlepší z PanterůJiří Paruza: Rychlíkovým jednotkám dáme to nejlepší z Panterů

21.1.2015 - V halách ostravské Škody Vagonky se rodí první vozy v rámci zakázky na deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky pro České dráhy. Konstrukčně navazují na úspěšné RegioPantery, na rozdíl od nich ale budou nové jednotky, jejichž komerční označení vzejde z právě vyhlášené soutěže pro veřejnost, jezdit na rychlíkových spojích národního dopravce. Byť se na první pohled od Panterů liší jen menším počtem dveří, radikálních změn se dočkal zejména interiér. Nejen o novince, ale také o perspektivě CityElefantů jsme hovořili s manažerem realizace firmy Jiřím Paruzou. »

Olga Sehnalová: Rozdíly priorit členů EU snižují naši konkurenceschopnost Olga Sehnalová: Rozdíly priorit členů EU snižují naši konkurenceschopnost

7.1.2015 - Vzájemná komunikace – interoperabilita – je problém všech železničních sítí a její řešení je nezbytné, pokud mají dráhy konkurovat ostatním druhům dopravy v rámci jednotného evropského dopravního prostoru. EU se proto v souladu s Bílou knihou o dopravě zavázala do roku 2050 dopravně propojit Evropu, zejména doplnit chybějící úseky, úzká hrdla a přeshraniční spojení. Nejen o železniční dopravě, ale i ochraně spotřebitelů či udržitelném rozvoji jsme hovořili s poslankyní Evropského parlamentu Olgou Sehnalovou. »

Zdeněk Škvařil: Lidé z obchodu a provozu musí víc spolupracovat Zdeněk Škvařil: Lidé z obchodu a provozu musí víc spolupracovat

18.12.2014 - Vedení společnosti ČD Cargo by rádo více investovalo do obnovy svého vozidlového parku. Do dvou let by tak mohly na české koleje vyjet moderní výkonné vícesystémové lokomotivy, které by národní nákladní dopravce koupil nebo pronajal. Mimo to se nové vedení snaží o užší propojení úseků obchodu a provozu. Se Zdeňkem Škvařilem, jedním ze tří nových členů představenstva ČD Cargo, který je pověřený řízením úseku provozu, jsme hovořili o aktuálních tématech, která se bytostně dotýkají každého provozního zaměstnance. »

Pavel Krtek: Kvalitní veřejná služba je důležitější než hon za ziskemPavel Krtek: Kvalitní veřejná služba je důležitější než hon za ziskem

4.12.2014 - V čele Českých drah stojí Pavel Krtek od 10. listopadu. Na stránkách Železničáře se poprvé objevil v dubnu 2014. Tehdy měl jako nová tvář v představenstvu na starosti ekonomiku a techniku, a byť má šestnáctiletou zkušenost s vedením různých firem včetně působení u externího nákladního železničního dopravce, angažmá u ČD přijímal s velkou pokorou. Nyní na jeho bedra padá zodpovědnost za fungování jednoho z největších zaměstnavatelů v zemi v horkém křesle společnosti, která je prakticky neustále pod drobnohledem vlastníka, médií i zákazníků. »

Petr Moos: Říkám ano liberalizaci, ale jen s nezávislým regulátoremPetr Moos: Říkám ano liberalizaci, ale jen s nezávislým regulátorem

21.11.2014 - Podle bývalého ministra dopravy Petra Moose je liberalizace železniční dopravy procesem, který přispěje k rozvoji této části ekonomiky. Ukazují to podle něj zkušenosti ze zahraničí. V českých podmínkách ale vidí zásadní problém v neexistenci nezávislého drážního regulátora, který je pro liberalizaci nezbytnou podmínkou. Ovšem ani úplné uvolnění trhu nevyřeší problém nedostatečné kapacity dopravní cesty zejména pro nákladní vlaky. »

Ivo Myslivec: Autopilot strojvedoucích ještě neřekl své poslední slovoIvo Myslivec: Autopilot strojvedoucích ještě neřekl své poslední slovo

6.11.2014 - Před jedenadvaceti lety spatřil světlo světa systém, který je dnes znám pod zkratkou AVV. Jedním z původců myšlenky automatického vedení vlaku nebo též systému cílového brzdění je Ivo Myslivec. Jeho práce usnadnila život mnoha strojvedoucím a zvýšila bezpečnost na železnici. Hovořili jsme s ním nejen o historii technologie AVV, ale také o vyhlídkách tohoto ryze českého technologického fenoménu. »

Radek Dvořák: Věrnost zákazníků si musíme především zasloužit Radek Dvořák: Věrnost zákazníků si musíme především zasloužit

23.10.2014 - Rozvoj služeb zákazníkům, kvalita a předvídatelnost produktů, věrnostní program pro zákazníky, rozvoj mobilních aplikací a eShopu. To jsou hlavní oblasti, kterým národní dopravce věnuje maximum pozornosti ve snaze udržet pozitivní trend v počtu cestujících a zachovat si jejich přízeň. Na další prozákaznické kroky a konkurenční strategii obecně jsme se ptali Radka Dvořáka, ředitele kanceláře náměstka pro osobní dopravu. »

Stát má vnímat České dráhy jako svého šampiona Josef Smýkal: Stát má vnímat České dráhy jako svého šampiona

9.10.2014 - Josef Smýkal jako člen dozorčí rady Českých drah neustále posuzuje rozhodnutí top managementu národního dopravce. To se týká jak konkrétních nákupů, tak dlouhodobých programů. Svým hlasem ovlivňuje například rozsah investičních akcí nebo personální otázky. Musí být proto v obraze, co se týče trendů na domácím, ale i evropském železničním trhu. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika