Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Nejen Sergeje se setkaly v Lužné

Nejen Sergeje se setkaly v Lužné

8.11.2022 – autor: VÍT ČEPICKÝ

Přestože v běžném provozu nebyly sovětské lokomotivy T 679.1 u obyvatel kolem tratí pro svou značnou hlučnost zrovna populární, po jejich odchodu do důchodu poutají během nostalgických jízd čím dál větší pozornost. To ostatně potvrdil i víkend 8. a 9. října, kdy se jich za velkého zájmu návštěvníků hned šest sjelo do Muzea ČD v Lužné u Rakovníka. A rozhodně nebyly jedinými šestinápravovými lákadly.

Nejen Sergeje se setkaly v Lužné

Československo sice v šedesátých letech 20. století produkovalo vlastní šestinápravové lokomotivy pro těžkou osobní a nákladní vozbu v podobě řad T 678.0 a T 679.0, objednávky designově i provozně zdařilých Pomerančů však byly předčasně zastaveny právě ve prospěch Sergejů. Z ukrajinského Luhansku jich nakonec k tehdejším ČSD dorazilo neuvěřitelných 599 kusů a na dlouho opanovaly převážně neelektrifikované nákladní tahy.
Návštěvníci setkání Sergejů měli výjimečnou příležitost si oba stroje detailně prohlédnout v bezprostředním srovnání. Za Sergeje dorazily stroje T 679.1600 a T679.1529 Českých drah, společnost KDS Kladno přivezla 781.592, IVK Kladno T 679.1578 a Železniční muzeum Slovenské republiky přivezlo T 679.1312. Z Německa navíc Erfuter Bahnservice vyslal Sergeje s označením V200.507.

Dorazil Pomeranč i Nohabka
Vedle nich se ovšem skvěl také Pomeranč T678.0012, o který se stará Klub historické techniky ze Zvolena. A do Lužné dorazily i další zajímavé šestinápravové stroje, zaslouženou pozornost budila maďarská Nohabka M 61.019 a modernější stroje zastoupila řada 783.001, tedy Voith Maxima 30 CC společnosti IDS Cargo.
Všechny stroje budily pozornost nejen během přehlídek na točně v Lužné, některé z nich se také vydaly přímo na trať. Po oba dny vyrazil do Lužné speciální vlak z Prahy – v sobotu v čele se Sergejem a na postrku s Brejlovcem, v neděli si hlubočepské viadukty užil Pomeranč v čele s Bardotkou v zádech. Sergeje ovšem byly typické zejména pro nákladní vlaky, proto se během víkendu vydaly také do okolí Lužné s dobovými soupravami, aby tak potěšily četné fotografy kolem kolejí. Vrcholem pak byla sobotní noční přehlídka se speciálním násvitem i atmosférou. Tak snad zase za rok! 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 3

Další články této rubriky

Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie

24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika