Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Nejen Sergeje se setkaly v Lužné

Nejen Sergeje se setkaly v Lužné

8.11.2022 – autor: VÍT ČEPICKÝ

Přestože v běžném provozu nebyly sovětské lokomotivy T 679.1 u obyvatel kolem tratí pro svou značnou hlučnost zrovna populární, po jejich odchodu do důchodu poutají během nostalgických jízd čím dál větší pozornost. To ostatně potvrdil i víkend 8. a 9. října, kdy se jich za velkého zájmu návštěvníků hned šest sjelo do Muzea ČD v Lužné u Rakovníka. A rozhodně nebyly jedinými šestinápravovými lákadly.

Nejen Sergeje se setkaly v Lužné

Československo sice v šedesátých letech 20. století produkovalo vlastní šestinápravové lokomotivy pro těžkou osobní a nákladní vozbu v podobě řad T 678.0 a T 679.0, objednávky designově i provozně zdařilých Pomerančů však byly předčasně zastaveny právě ve prospěch Sergejů. Z ukrajinského Luhansku jich nakonec k tehdejším ČSD dorazilo neuvěřitelných 599 kusů a na dlouho opanovaly převážně neelektrifikované nákladní tahy.
Návštěvníci setkání Sergejů měli výjimečnou příležitost si oba stroje detailně prohlédnout v bezprostředním srovnání. Za Sergeje dorazily stroje T 679.1600 a T679.1529 Českých drah, společnost KDS Kladno přivezla 781.592, IVK Kladno T 679.1578 a Železniční muzeum Slovenské republiky přivezlo T 679.1312. Z Německa navíc Erfuter Bahnservice vyslal Sergeje s označením V200.507.

Dorazil Pomeranč i Nohabka
Vedle nich se ovšem skvěl také Pomeranč T678.0012, o který se stará Klub historické techniky ze Zvolena. A do Lužné dorazily i další zajímavé šestinápravové stroje, zaslouženou pozornost budila maďarská Nohabka M 61.019 a modernější stroje zastoupila řada 783.001, tedy Voith Maxima 30 CC společnosti IDS Cargo.
Všechny stroje budily pozornost nejen během přehlídek na točně v Lužné, některé z nich se také vydaly přímo na trať. Po oba dny vyrazil do Lužné speciální vlak z Prahy – v sobotu v čele se Sergejem a na postrku s Brejlovcem, v neděli si hlubočepské viadukty užil Pomeranč v čele s Bardotkou v zádech. Sergeje ovšem byly typické zejména pro nákladní vlaky, proto se během víkendu vydaly také do okolí Lužné s dobovými soupravami, aby tak potěšily četné fotografy kolem kolejí. Vrcholem pak byla sobotní noční přehlídka se speciálním násvitem i atmosférou. Tak snad zase za rok! 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 3

Další články této rubriky

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhledHistorická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »

Startuje další nostalgická sezonaStartuje další nostalgická sezona

14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »

ČD v létě posílí spojení mezi Prahou a BerlínemČD v létě posílí spojení mezi Prahou a Berlínem

10.4.2024 - České dráhy společně s německým dopravcem Deutsche Bahn rozšíří na letní sezonu provoz vlaků mezi Prahou a Berlínem. Pro cestu mezi oběma metropolemi cestujícím nabídnou od 10. června až do 15. září 2024 každý den dodatečný… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika