Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Kafemlejnek se vydal z Moravy do Lužné
6.12.2017 - Historická parní lokomotiva 310.127, zvaná slangově Kafemlejnek, se vydala ve večerních hodinách v úterý 14. října na silničním transportéru na dlouhou cestu z Prostějova do Depa historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka. »
Do Hofu opět vyrazil happeningový vlak
5.12.2017 - České dráhy a společnost Oberpfalzbahn vypravily v rámci dvacátého ročníku festivalu Literární Františkovy Lázně speciální happeningový vlak. V sobotu 11. listopadu vyrazil z Chebu přes Františkovy Lázně do německého Hofu a zpět. »
Do Lichkova zamířila polská jednotka Impuls
4.12.2017 - První zkušební jízdu do České republiky uskutečnila elektrická jednotka Impuls polského dopravce Koleje Dolnośląskie (Dolnoslezské železnice) ve čtvrtek 9. října v dopoledních hodinách. Tyto elektrické moderní nízkopodlažní klimatizované vlaky od firmy NEWAG, sídlící ve východopolském městě Nowy Sącz, jsou dodávány v tří- až pětivozové variantě. Od nového jízdního řádu, který začne platit 10. prosince, budou tyto vlaky zabezpečovat regionální přeshraniční dopravu z Lichkova přes Kłodzko a Wrocław až do Legnice. »
Youtubery a jejich příznivce vezl railjet Českých drah
1.12.2017 - Deset českých youtuberů se setkalo se svými fanoušky v jedinečném prostředí moderního railjetu Českých drah. Projekt, který nemá v Čechách a v Evropě obdoby, si o poslední listopadové sobotě nenechalo ujít zhruba tři sta milovníků youtubingu. »
Další modernizované Pendolino připraveno
30.11.2017 - Cestující Českých drah se mohou těšit na druhou modernizovanou jednotku 680.004. Pendolino s kompletně předělaným interiérem, novými LCD monitory s vizuálním informačním systémem či koženými sedačkami v první třídě vyjede na koleje v tuzemsku i v sousedním Slovensku na konci listopadu. »
Bulharsku přes 50 let vévodí české lokomotivy
30.11.2017 - Pro tuzemské tratě, ale i do řady evropských zemí putovaly v minulosti z plzeňské Škodovky stovky elektrických lokomotiv s okřídleným šípem ve znaku. Nejvíce jich směřovalo do zemí bývalého Sovětského svazu, kam proudily po dlouhá léta zástupci různých řad. Stranou však nezůstalo ani Bulharsko. Na rozdíl od bývalého Sovětského svazu tvoří naše stroje vyrobené od počátku šedesátých let až do současnosti základ lokomotivního parku Bulharských státních železnic (BDŽ). »
Přesun nádraží v Brně: šanci mají obě varianty
29.11.2017 - Kde vyroste nové brněnské hlavní nádraží a jak bude vypadat tamní železniční uzel, nastínila studie proveditelnosti, kterou představili koncem října v Brně zástupci Správy železniční dopravní cesty a ministerstva dopravy. Materiál vznikl pro posouzení výhod či nevýhod dvou variant polohy hlavního nádraží, potažmo celého železničního uzlu. Zatím ale není jasné, zda se hlavní nádraží přesune více na jih do místa dnešního pátého a šestého nástupiště, či zda bude postaveno nové v poloze dnešního dolního nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka. »
Slovenské Peršingy jsou po modernizaci rychlejší
29.11.2017 - Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 361, které jsou ve vlastnictví Železniční společnosti Slovensko (ZSSK), se běžně objevují i na tuzemských kolejích v čele mezinárodních expresů na trase Žilina – Praha. Stroje vznikly přestavbou stejnosměrných lokomotiv řady 163, slangově označovaných jako Peršingy. »
K internetu se zdarma připojíte i v Německu
28.11.2017 - Služba wi-fi je ve vozech Českých drah nově dostupná i v Německu. Národní dopravce nainstaloval zahraniční SIM karty také do vozů, které jezdí do Berlína, Hamburku a Kielu. Z hlediska aktuální nabídky wi-fi v mezinárodní dopravě se tak na linkách s aktivní kooperací partnerského dopravce ČD řadí k předním poskytovatelům bezdrátového připojení v Evropě. »
Ve Veselí nad Moravou modernizují stanici
27.11.2017 - Zlepšení komfortu cestujících při nastupování, vystupování a při příchodu k vlakům a také zvýšení bezpečnosti železniční dopravy prostřednictvím nového zabezpečovacího zařízení umožňujícího dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty či zvýšení rychlosti průjezdu vlaků – to jsou hlavní důvody přestavby nádraží ve Veselí nad Moravou. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | 318 | 319 | 320 | 321 | 322| »