Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h

Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h

24.1.2018 – autor: MARTIN HARÁK

Jednou z největších loňských zahájených investičních akcí v Moravskoslezském kraji bylo srpnové spuštění modernizace železniční tratě mezi Dětmarovicemi a Chotěbuzí nedaleko Českého Těšína.

Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h

Stavba zahrnuje stanice Dětmarovice, Karvinou hlavní nádraží, Louky nad Olší a zastávku Chotěbuz, včetně odboček Chotěbuz a Koukolná. V rámci této akce se počítá i s vylepšením karvinského hlavního nádraží, kde se opraví ostrovní nástupiště včetně jejich zastřešení a přístup na nástupiště bude zajištěn novým podchodem, který bude opatřen výtahy. Traťový úsek, který projde modernizací, dosahuje délky 21 kilometrů. Vzhledem k rozsáhlé důlní činnosti a poddolování části trati se bude v úseku Karviná – Louky nad Olší (km 326,200 –333,050) měnit pouze kabeláž, zabezpečovací zařízení a trakční vedení. Stavbaři by měli pracovat na trati, která je součástí III. tranzitního koridoru, až do prosince 2019. Mimo poddolovanou část se plánuje na trati max. rychlost 160 km/h pro vlaky osobní dopravy a 120 km/h pro nákladní soupravy. V traťovém úseku jezdí regionální vlaky národního dopravce linky S2 a expresní mezinárodní spoje linky Ex1 spojující českou metropoli se severní Moravou, Slezskem a Žilinou.


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 3.73

Další články této rubriky

Vyšel další Vědeckotechnický sborník ČDVyšel další Vědeckotechnický sborník ČD

24.6.2019 - Začátkem měsíce vyšlo nové, v pořadí již 47. číslo Vědeckotechnického sborníku ČD, které je pro širokou veřejnost k dispozici na webových stránkách https://vts.cd.cz/ . Sborník vychází dvakrát ročně a je zařazen na seznam… »

Vícesystémy v Německu: minulost i současnostVícesystémy v Německu: minulost i současnost

24.6.2019 - Německo v zimě zažilo praktické ukončení provozu první generace vícesystémových nebo chcete-li dvoufrekvenčních elektrických lokomotiv. Ty obsluhovaly dopravu hlavně mezi Německem, Francií a Lucemburskem na soustavách 15 kV 16,7 Hz a… »

ČD Cargo dobývá RakouskoČD Cargo dobývá Rakousko

21.6.2019 - Za rok 2018 přepravila skupina ČD Cargo na vlastní licence celkem 68,4 mil. tun zboží, což je o 2,3 mil. tun více než v roce 2017. Z pohledu přepravního výkonu v čistých kilometrech (čtkm) byl meziroční progres ještě… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika