Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korunNa obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun

15.12.2024 - Správa železnic bude mít příští rok na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun, tedy téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 mld. půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého uzlu Česká Třebová. »

V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis

15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje správné nastavení všech parametrů podvozků vozidel a významně urychluje jejich servis. »

Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávekNa Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek

10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel a prováděných prací a také na plány týkající se posílení konkurence v oblasti obnovy a údržby vozidel. »

Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotovaHrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem obchází staveniště nyní již dokončeného skeletu moderního dopravního uzlu spojujícího tratě právě do Kralup, do Kladna a na pražské letiště, tramvajové zastávky a stanici metra C. »

Stav exteriérů Elefantů se zlepšil, na řadě jsou nyní interiéryStav exteriérů Elefantů se zlepšil, na řadě jsou nyní interiéry

22.10.2024 - Boj s vandalismem v jednotkách CityElefant jezdících v pražské aglomeraci je nesmírně nákladný, ale postupně se začíná vyplácet. Už nyní lze pozorovat výrazné zlepšení jejich venkovního vzhledu, série opatření proti útokům vandalů pak bude v dohledné době znát i v jejich interiérech. Tak jako u exteriéru má pomoci kombinace zvýšené údržby a několika technických opatření, která sice stojí nemalé prostředky, ale zároveň prokazují účinnost. Pojďme si je představit. »

V Havlíčkově Brodě vyroste nová opravárenská halaV Havlíčkově Brodě vyroste nová opravárenská hala

11.10.2024 - Především k zajištění kvalitního servisu nových jednotek RegioPanter a RegioFox bude sloužit zcela nová opravárenská hala v depu kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě. Její výstavbu umožní smlouva, kterou České dráhy nedávno podepsaly s firmami Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS GRADE. Smluvní cena činí více než 235 milionů korun bez DPH. »

Banány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinekBanány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinek

13.9.2024 - Kvůli zavedení evropského zabezpečovače ETCS na železničních koridorech z Prahy do Ostravy, z Ostravy do Břeclavi a z Břeclavi do Prahy od 1. ledna 2025 zmizí z tuzemských tratí další letitější lokomotivy. V některých případech poslední zástupkyně vybraných řad doslouží příští, nejpozději pak přespříští rok v místech, kde začne výhradní provoz pod dohledem ETCS po roce 2025. »

Po Branickém mostě opět jezdí vlakyPo Branickém mostě opět jezdí vlaky

18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném zdvoukolejnění debatovalo historicky mnohokrát, klíčová část převážně nákladní branické spojky z Radotína do Vršovic odvádějící zátěž mimo pražské centrum se dočká plného provozního profilu teprve v letošním roce. Se začátkem prázdnin byl obnoven provoz po jedné traťové koleji, druhá by měla být zprovozněna na podzim. »

Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveništěSmíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště

8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat na hlavní nádraží, městská linka S34 je pak nově výchozí z Vysočan. Ještě dramatičtější proměnou pak prochází prozatím zejména okolí další důležité pražské stanice – Smíchova. »

Vliv proměny vozidlového parku na jeho údržbuVliv proměny vozidlového parku na jeho údržbu

24.7.2024 - Cestující pří jízdě vlakem zpravidla upřednostňují moderní vozidla. Proto je pozitivní, že se Českým drahám daří starší vagony, jednotky a soupravy postupně nahrazovat novými. To však klade další a nemalé nároky na techniky, kteří se zabývají údržbou těchto moderních vozidel. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | 318 | 319 | 320 | 321 | 322 | 323 | 324| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika