Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Máma se dvěma dětmi cvaká lokomotivy jako šotoušMáma se dvěma dětmi cvaká lokomotivy jako šotouš

18.9.2014 - Strojvedoucí, kteří vozí vlaky mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, si často mohou všimnout mladé maminky s kočárkem a fotoaparátem v ruce. V kočárku spí nebo se spokojeně pohupuje roční dcera a vedle stojící čtyřletý syn usilovně fotografuje s maminkou. Vidět „šotouše“-ženu je už samo o sobě neobvyklé, ale navíc s dětmi… Pavlína Píšová je sice vystudovanou zahradnicí, ale tomuto řemeslu se nevěnuje. Doslova ji totiž pohltila železnice a fotografování trakčních vozidel. »

Devátý Chodovar Expres vyrazil na oslavy pěnivého mokuDevátý Chodovar Expres vyrazil na oslavy pěnivého moku

4.9.2014 - „Občane, kde máte zaparkovanou lokomotivu?“ „Na nádraží.“ „A co pijete?“ „Pivo.“ „Tak to je v pořádku, pokračujte…“ Tento úsměvný dialog jste mohli slyšet na jedné z početných akcí, které k létu každoročně patří – slavnostech piva. Tahle konkrétní však voní kolejemi více než kterákoli jiná. Na slavnosti pivovaru Chodovar v Chodové Plané na západě Čech vyrazily zvláštní vlaky Českých drah už po deváté. Chodovar Expresy i letos dokázaly, že si svůj podtitul – vlak plný piva a zábavy – po právu zaslouží. »

Sucho na jižní Moravě letos parní nostalgii příliš nepřeje Sucho na jižní Moravě letos parní nostalgii příliš nepřeje

21.8.2014 - V Jihomoravském kraji panovala v posledních měsících obrovská sucha prakticky beze srážek. Vzhledem k těmto nepříznivým okolnostem nemohly dvakrát vyjet parní lokomotivy mezi Břeclaví a Lednicí na tradiční jízdy v rámci vyhledávané akce Lednické parní léto. V čele historických souprav je proto musela nahradit dieselová lokomotiva Bardotka T 478.1001. Přesto si soupravy své cestující našly, mimo jiné také protože organizátoři přišli v letošní sezoně se zajímavou novinkou. »

Slunce, seno, Bezdružice aneb lokálka rozdávající radost Slunce, seno, Bezdružice aneb lokálka rozdávající radost

7.8.2014 - Myslíte si, že venkovské nádražíčko může být v parném létě jen ospalé? Chtěli byste vidět, jak teplem tetelící se vzduch nad rozpálenými pražci rozčísne nesmlouvavá četnická pátračka při nahánění pobudů? Nebo se raději zchladit ve stínu muzea lokálky a ponořit se do její historie? Pak určitě při svých letních toulkách nevynechejte svezení po trati z Pňovan do Bezdružic. Pod číslem 177 se ukrývá trať, která vám díky píli nadšenců pro místní železnici i region připraví nejednu milou chvíli. »

Expert na železniční historii pomáhá s obnovou vozůExpert na železniční historii pomáhá s obnovou vozů

3.7.2014 - Koleje ho lákaly už v raném dětství. Fotografovat dopravní prostředky začal v roce 1971, když se stal členem kroužku městské dopravy a koupil si první fotoaparát. Ivo Mahel se této činnosti začal systematicky věnovat od jara 1973, kdy se blížil konec parního provozu v Praze. Později ho zlákaly grafické a redakční práce, ale zůstal věrný bádání v železniční historii, modelařině a spisovatelskému řemeslu. Podílí se na grafické podobě rekonstruovaných vozidel. »

Plzeňský šéfdispečer vytváří svět dřevěných figurek Plzeňský šéfdispečer vytváří svět dřevěných figurek

19.6.2014 - Když v zaměstnání musíte neustále používat mozek, ve volném čase se nejlépe odreagujete rukama. Radek Brand, který řídí plzeňský regionální dispečink osobní dopravy a dříve pracoval třeba jako výpravčí, si oblíbil výrobu dřevěných – skašovských – hraček. Pokračuje tak v rodinné tradici, o které byly Českou televizí natočeny již dva dokumentární filmy. Práci se dřevem bere jako užitečnou zálibu, která působí radost jemu i ostatním. »

Trutnovský technik skrývá v hrdle metalové zlatoTrutnovský technik skrývá v hrdle metalové zlato

4.6.2014 - Jiřího Steklého v provozu moc často nepotkáte. Jeho profese v Provozní jednotce Trutnov Depa kolejových vozidel Česká Třebová jej více méně připoutává ke kancelářské židli a klávesnici služebního počítače. Narazit na něj ale můžete v kulturních domech, restauracích, případně ve zkušebně nebo na tanečních zábavách. Jeho hrdlo ukrývá totiž rockové, přesněji metalové zlato. »

Plzeňský železniční badatel mapuje krásy historiePlzeňský železniční badatel mapuje krásy historie

22.5.2014 - Ke kolejím, které znamenají svět, si přivoněl v první třídě. U souseda v lavici, který byl ze železničářské rodiny. Naopak nikdo z příbuzných Miroslava Petra u dráhy nepracoval, ale pod stromeček mu kdysi rodiče nadělili modely s rozchodem 32 milimetrů. Skutečným vlakem jezdil jen na výlety nebo pozoroval nové elektrické lokomotivy ve Škodovce. Přesto se z něj stal autor dlouhé řady článků a knih s železniční tematikou. »

Životní inspirací jsou pro něj umění, příroda a dráhaŽivotní inspirací jsou pro něj umění, příroda a dráha

9.5.2014 - Zájem o železnici u Jaromíra Vévody vzbuzoval od dětských let strýc Josef, který byl strojvedoucím i velkým cestovatelem současně. Od deseti let tak malý Jaromír absolvoval jízdy na mašinkách, spával na drážních nocležnách a vstával například ve čtyři hodiny ráno k motoráčku na trase Rakovník – Karlovy Vary. Další mocnou inspirací pro něj byly knížky Bohumila Hrabala, který svou profesní dráhu začínal jako výpravčí. »

Německý strojvedoucí pravidelně zajíždí s vlaky do PrahyNěmecký strojvedoucí pravidelně zajíždí s vlaky do Prahy

24.4.2014 - Potkat u nás na lokomotivě strojvedoucího, jehož rodným jazykem není čeština, nepředstavuje nic zvláštního. Od roku 2004 strojvedoucí DB zajíždějí hluboko do českého vnitrozemí. Jedním z nich je i Marco Meinhardt z Drážďan. Jeho vyprávění o nákaze železnicí i životních peripetiích se podobá příběhům kolegů z ČD, s nimiž se navíc často stýká i mimo práci. Jeho příběh ukazuje, že láska k železnici je silnější než jazyková bariéra. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika