Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Z Otrokovic do Vizovic za půl hodiny? Možná už po roce 2020 Z Otrokovic do Vizovic za půl hodiny? Možná už po roce 2020

9.4.2015 - Pětadvacetikilometrovou trať z Otrokovic do Vizovic čeká podle všeho zásadní proměna. Měla by být kompletně elektrifikována, v úseku Otrokovice – Zlín zdvoukolejněna, v plánu je nahrazení tří přejezdů mimoúrovňovými kříženími, zvýšení rychlosti a propustnosti. To vše za zhruba osm miliard korun. Nedávno schválená studie proveditelnosti tvrdí, že se to vyplatí a benefity, které tato modernizace stávající „páteřní lokálky“ Zlínského kraje přinese, bohatě vynahradí nemalou investici. »

Poslední hlásce ve slezských Holasovicích zvoní umíráčekPoslední hlásce ve slezských Holasovicích zvoní umíráček

8.4.2015 - Zastávku Holasovice, která se nachází na trati 310 mezi Opavou a Krnovem, lze bezpochyby považovat za železniční skanzen. Je to patrně poslední hláska v celém Moravskoslezském kraji. Jde o raritu i v celostátním měřítku, neboť takových objektů s ručně ovládanými mechanickými návěstidly a současně i mechanickými závorami na kliku zůstalo na tuzemské železniční síti opravdu minimum. Její dny jsou však pomalu sečteny. »

Odbočka Pohansko: místo, kde se křižují nejen railjetyOdbočka Pohansko: místo, kde se křižují nejen railjety

25.3.2015 - Dva jednokolejné mosty přes řeku Dyji na česko-rakouské hranici v samém cípu jižní Moravy letos procházejí ozdravnou kúrou. Aby nebyla radikálně snížena propustnost tratě, vznikla nedaleko starobylého velkomoravského hradiště Pohansko provizorní dopravna stejného jména, která usnadní provoz během stavby na této části 1. tranzitního koridoru. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost, což uvítají zejména cestující railjetů na trati Praha – Vídeň – Graz. »

Čeští strojvedoucí podstoupili zácvik na SlovenkáchČeští strojvedoucí podstoupili zácvik na Slovenkách

11.3.2015 - Částečně nahradily dosluhující lokomotivy řady 350 zvané Gorily a od 10. ledna se slovenské mašiny 361.1. objevují na pravidelných jízdách v relaci Praha – Vsetín – Žilina na mezinárodních spojích EC 124 a EC 126. Turnusový oběh pro české i slovenské strojvedoucí je naplánován na celkem čtyři stroje, z nichž jeden jezdí i na expresu 561/560 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět. Jaké s nimi mají zkušenosti a co museli podstoupit, aby se s posilami co nejrychleji sžili? »

Novou trať na letiště v Mošnově otestovaly dva PeršingyNovou trať na letiště v Mošnově otestovaly dva Peršingy

25.2.2015 - Přesně padesát let trvalo, než se cestující na severní Moravě dočkali nové železniční tratě. Nedávno byl dokončen úsek ze Sedlnice do nové stanice Mošnov, Ostrava Airport, který se zároveň stal historicky prvním vlakovým spojením na letiště v České republice. Ostrava tak drží primát v moderní kombinované dopravě vlak–letadlo. Trať si ve zkušebním provozu v pátek 6. února vyzkoušely dvě elektrické lokomotivy řady 163. Šlo o speciální ověřovací jízdu, která měla prokázat bezpečný provoz s ohledem na řízení leteckého provozu. »

První CNG vlaštovka vyletěla. Odstartoval plynový puč?První CNG vlaštovka vyletěla. Odstartoval plynový puč?

11.2.2015 - České dráhy a Vítkovice Machinery Group ve čtvrtek 15. ledna slavnostně zahájily ověřovací provoz lokomotivy 714.801 s pohonem na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Stroj bude nasazen v osobní dopravě na trati z Opavy do Hlučína. Jde o premiéru nejen v České republice, ale i celé střední Evropě. Hlavním benefitem přestavby je radikální snížení emisí a také nižší provozní náklady. Oproti klasické dieselové lokomotivě by měl být provoz novinky asi o polovinu levnější. »

Motiv railjetu se objevil na tramvaji i na trolejbusuMotiv railjetu se objevil na tramvaji i na trolejbusu

5.2.2015 - Do nového kabátu se kompletně převlékla jedna z běžně provozovaných brněnských tramvají typu Tatra T13, jejichž design navrhla firma Porsche. Z tradiční červenobílé „šaliny“ se díky několika šikovným rukám stal během pouhých dvou dnů vlak railjet Českých drah. Sice jen „jako“, ale boky tramvajového vozu dokonale evokují interiér nejmodernějšího tuzemského rych¬lovlaku spojujícího sedmkrát denně jihomoravskou metropoli s Prahou, respektive Vídní a Grazem. Do barev ČD se „oblékly“ i dva trolejbusy pardubického dopravního podniku. Jeden propaguje railjet a druhý Pendolino. »

Konec roku ve Velimi: zkoušky ovlivnila také ledovkaKonec roku ve Velimi: zkoušky ovlivnila také ledovka

28.1.2015 - Navzdory toho času blížícím se vánočním svátkům ruch ve Zkušebním centru Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) neutichl ani v závěru uplynulého roku. Na poslední zkoušku v prosinci do Velimi dorazila například elektrická jednotka Škoda RegioPanter 640.006. Testy dopadly úspěšně a po předání zástupcům Českých drah se cestující tímto vozidlem mohli svézt ještě před Vánoci. »

Česká Pendolina najela již dvacet milionů kilometrůČeská Pendolina najela již dvacet milionů kilometrů

16.1.2015 - Za více než jedenáct let najezdila denně tisíce kilometrů na vnitrostátních a mezinárodních spojích. A tak není divu, že v polovině listopadu 2014 první Pendolina Českých drah dosáhla v celkovém součtu již dvaceti milionů ujetých kilometrů. Této hodnoty bylo dosaženo přesně ve čtvrtek 13. listopadu. »

Dvouzdrojová vozidla s baterií postupně překonávají nedůvěru dopravcůDvouzdrojová vozidla s baterií postupně překonávají nedůvěru dopravců

15.1.2015 - Kolejová vozidla mají ve srovnání s automobily pro využití zásobníků energie výhodné technické a ekonomické předpoklady, především nižší valivý a aerodynamický odpor. Již vybudovaná elektrizace části železniční sítě je využitelná jako infrastruktura pro nabíjení vozidel. Proč je tato bezpochyby progresivní technika tak trochu stranou zájmu a proč k ní mají dopravci nedůvěru? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika