Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Petr Moos: Říkám ano liberalizaci, ale jen s nezávislým regulátoremPetr Moos: Říkám ano liberalizaci, ale jen s nezávislým regulátorem

21.11.2014 - Podle bývalého ministra dopravy Petra Moose je liberalizace železniční dopravy procesem, který přispěje k rozvoji této části ekonomiky. Ukazují to podle něj zkušenosti ze zahraničí. V českých podmínkách ale vidí zásadní problém v neexistenci nezávislého drážního regulátora, který je pro liberalizaci nezbytnou podmínkou. Ovšem ani úplné uvolnění trhu nevyřeší problém nedostatečné kapacity dopravní cesty zejména pro nákladní vlaky. »

Ivo Myslivec: Autopilot strojvedoucích ještě neřekl své poslední slovoIvo Myslivec: Autopilot strojvedoucích ještě neřekl své poslední slovo

6.11.2014 - Před jedenadvaceti lety spatřil světlo světa systém, který je dnes znám pod zkratkou AVV. Jedním z původců myšlenky automatického vedení vlaku nebo též systému cílového brzdění je Ivo Myslivec. Jeho práce usnadnila život mnoha strojvedoucím a zvýšila bezpečnost na železnici. Hovořili jsme s ním nejen o historii technologie AVV, ale také o vyhlídkách tohoto ryze českého technologického fenoménu. »

Radek Dvořák: Věrnost zákazníků si musíme především zasloužit Radek Dvořák: Věrnost zákazníků si musíme především zasloužit

23.10.2014 - Rozvoj služeb zákazníkům, kvalita a předvídatelnost produktů, věrnostní program pro zákazníky, rozvoj mobilních aplikací a eShopu. To jsou hlavní oblasti, kterým národní dopravce věnuje maximum pozornosti ve snaze udržet pozitivní trend v počtu cestujících a zachovat si jejich přízeň. Na další prozákaznické kroky a konkurenční strategii obecně jsme se ptali Radka Dvořáka, ředitele kanceláře náměstka pro osobní dopravu. »

Stát má vnímat České dráhy jako svého šampiona Josef Smýkal: Stát má vnímat České dráhy jako svého šampiona

9.10.2014 - Josef Smýkal jako člen dozorčí rady Českých drah neustále posuzuje rozhodnutí top managementu národního dopravce. To se týká jak konkrétních nákupů, tak dlouhodobých programů. Svým hlasem ovlivňuje například rozsah investičních akcí nebo personální otázky. Musí být proto v obraze, co se týče trendů na domácím, ale i evropském železničním trhu. »

Petr Balliš: RegioSpidery bereme na Vysočině už jako pojízdné počítačePetr Balliš: RegioSpidery bereme na Vysočině už jako pojízdné počítače

25.9.2014 - Moderní nízkopodlažní motorové vlaky RegioSpider od firmy Stadler, ale i modernizované patrové vagony hrají dnes prim v regionální dopravě na Vysočině. V Havlíčkově Brodě, který leží na strategickém železničním uzlu na trase takzvané vysočinské železniční magistrály spojující Brno a Prahu, se nachází zázemí pro údržbu těchto vozidel. O současném provozu zdejší Provozní jednotky, která náleží pod brněnské Depo kolejových vozidel, jsme hovořili s jejím přednostou Petrem Ballišem. »

Alexandr Křížek: Reklama na železnici oslovuje každý den statisíce lidíAlexandr Křížek: Reklama na železnici oslovuje každý den statisíce lidí

11.9.2014 - Každý den se ve vlacích v České republice přepraví více než půl milionu cestujících, z čehož asi třetina je mladších třiceti let. Reklama na železnici má proto velký potenciál dlouhodobě ovlivňovat nákupní chování nezanedbatelné skupiny obyvatel. Nejen o reklamě, ale například o novém netradičním projektu, kterým bude od poloviny září takzvané Čtení ve vlaku za přítomnosti známých českých spisovatelů, jsme hovořili s Alexandrem Křížkem, který je jednatelem firmy Railreklam, dceřiné společnosti Českých drah. »

Rostislav Novák: Pendolina jsou stále na vrcholu žebříčku spolehlivosti Rostislav Novák: Pendolina jsou stále na vrcholu žebříčku spolehlivosti

28.8.2014 - Odbor kolejových vozidel Českých drah stojí za vším, co se pohybuje v barvách národního osobního dopravce po našich kolejích. Jeho úkolem je zajistit pokud možno bezproblémový provoz všech řad trakčních i netrakčních vozidel, což je často velmi složité. Přitom zdaleka neplatí, že nejméně problematická je nová technika. Na některé aktuální problémy spojené s vozidly a depy jsme se ptali ředitele odboru Rostislava Nováka. »

Zákaznický personál zvýší efektivitu a přinese úsporyMichal Štěpán a Jitka Kubíková: Zákaznický personál zvýší efektivitu a přinese úspory

13.8.2014 - K prvnímu říjnovému dni zanikne třináct krajských center osobní dopravy a organizační jednotka VDOD. Stávající činnosti těchto útvarů a jejich zaměstnanci přejdou do nového Odboru regionálních obchodních center (ROC) a nové jednotky Zákaznický personál (ZAP). Přinášíme nyní rozhovor s Michalem Štěpánem, členem představenstva ČD odpovědným za úsek osobní dopravy, a Jitkou Kubíkovou, která je od 1. 7. 2014 představenstvem ČD pověřena zřízením ZAP. »

Ludvík Urban: Abychom uspěli i po roce 2019, musíme umět vyjednávat Ludvík Urban: Abychom uspěli i po roce 2019, musíme umět vyjednávat

30.7.2014 - Po loňské změně organizační struktury Českých drah se čím dál častěji začala objevovat zkratka NRI. Symbolizuje regionální integraci a naznačuje, že národní dopravce se ještě výrazněji hodlá zaměřit na efektivní fungování v jednotlivých krajích a posílení své obchodní role. Právě to byly důvody ke vzniku nového postu náměstka generálního ředitele Českých drah pro regionální integraci, který od počátku května zastává bývalý ředitel Krajského centra osobní dopravy (KCOD) Zlín Ludvík Urban. Co přesně bude jeho úkolem? »

Pavel Procházka: Rozvoj pražské železnice naráží na limity infrastrukturyPavel Procházka: Rozvoj pražské železnice naráží na limity infrastruktury

17.7.2014 - Železniční doprava hraje na území hlavního města Prahy a v nejbližším okolí stále důležitější roli. Počet cestujících ve vlacích používajících tarif PID již dosáhl úrovně 100 tisíc za den, některé spoje jezdí v intervalu 10 nebo 15 minut. Letos také přibydou dvě nové železniční zastávky. Největším omezením ale zůstává stav infrastruktury. O tom všem jsme si povídali s Pavlem Procházkou pověřeným řízením organizace ROPID. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika