Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Modernizovaná patra se dočkají dílčích zlepšeníModernizovaná patra se dočkají dílčích zlepšení

20.2.2017 - Už několik týdnů jsou v provozu modernizované patrové vozy řady Bdmteeo. Cestujícím i objednavateli dopravní obslužnosti se zamlouvá jejich velká kapacita, nízkopodlažní uspořádání a komfortní prvky výbavy. Bohužel vagony původní řady Bmto trápí několik neduhů. Naštěstí se je daří postupně odstraňovat. Jak se tedy vagony zatím osvědčily? »

Fotogalerie: Když se pivo vozilo po železniciFotogalerie: Když se pivo vozilo po železnici

17.2.2017 - V minulosti byla železnice jedním z nejdůležitějších pomocníků pivovarů při exportu zlatavého moku nejen do zemí koruny české či Evropy, ale i do vzdálených koutů světa. Největší slávu už ale má vývoz po železnici za sebou, leč pivovary ji stále využívají. Zalistovali jsme archivy a zjistili například, proč se českobudějovické posunovací lokomotivě přezdívá Růženka, z jakého důvodu se vagony s pivem vystýlaly slámou a kdo dodával pivo do císařské Vídně. »

Jižní expresy přilákaly stovky cestujícíchJižní expresy přilákaly stovky cestujících

16.2.2017 - Jižní expresy na lince Ex7 z Prahy do Českých Budějovic a do rakouského Lince bývají mnohdy zcela zaplněné. Velmi dobře si stojí i noční spoj do Curychu, nově vedený právě přes jižní Čechy. Zákazníci si na nové vlaky teprve zvykají, ale pozitivní trend je již patrný. Je to díky významnému zrychlení spojení. Při denním dojíždění z Tábora do Prahy může cestující nově ušetřit až deset hodin času měsíčně. »

Preventivní vlak ozdobí nový polepPreventivní vlak ozdobí nový polep

14.2.2017 - Kinovůz, součást Preventivního vlaku Českých drah, vyjede do další sezony s novým polepem skříně a novým multimediálním zařízením. »

Provoz po letohradské trati je bezpečnějšíProvoz po letohradské trati je bezpečnější

13.2.2017 - Koncem loňského roku doznala vylepšení řada železničních zastávek na trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu. »

Jednotky Sapsan mají moderní údržbuJednotky Sapsan mají moderní údržbu

10.2.2017 - U příležitosti účasti delegace Českých drah na Valném shromáždění UIC v ruském Petrohradě navštívil předseda představenstva Pavel Krtek a místopředseda představenstva ČD Ludvík Urban tamní opravárenskou základnu moderních vysokorychlostních vlaků Sapsan Ruských drah (RŽD). »

Ve Varšavě jednali šéfové ČD a PKPVe Varšavě jednali šéfové ČD a PKP

9.2.2017 - V polovině prosince se ve Varšavě setkali šéfové sousedních národních železničních dopravců Pavel Krtek (ČD) a Mirosław Pawłowski (PKP). »

Stanice Markvartice opět slouží cestujícímStanice Markvartice opět slouží cestujícím

9.2.2017 - Na bezmála jednu miliardu korun bez DPH vyšla rekonstrukce trati mezi severočeským Benešovem nad Ploučnicí a Rumburkem. »

Hovořili i o čtvrtém železničním balíčkuHovořili i o čtvrtém železničním balíčku

8.2.2017 - O čtvrtém železničním balíčku a dalším směřování a strategii organizace, hovořili v posledních dnech v Bruselu členové Společenství evropských železnic (CER). Zároveň vyjádřili přání, aby implementace klíčového materiálu probíhala korektně a členské státy plně využívaly možnosti, které jim tato norma dává. Delegaci skupiny ČD vedl na výroční akci předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. »

SC Manažer jako český Trans-Europ ExpressSC Manažer jako český Trans-Europ Express

7.2.2017 - Každá doba má své výjimečné prestižní vlaky, které železnici reprezentují a ztělesňují vrchol její nabídky. Zkrátka spoje, na něž je hrdá a jež vytváří její image. Nezřídka se o nich píše nejen v novinách, ale i v románech. Stávají se kulisou filmových příběhů, neboť jsou atraktivní, noblesní a jedinečné, ale na druhou stranu také pomíjivé. Je tomu dvacet let, kdy tisk a televize informovaly veřejnost o zavedení vlaku SuperCity Manažer, který vytvořil nový elitní spoj. Vzpomenete si dnes ještě na něj? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika