Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

17.12.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Automaticky vyslat informaci v případě nehody – to bude úkolem nového bezpečnostního prvku s názvem Crash Call. Unikátní projekt Českých drah je ve fázi předběžných tržních konzultací, jejichž cílem je zjistit situaci na trhu v této oblasti. Zařízení bude umístěné v čelním vozidle vlaku a při kolizi pošle automaticky signál na příslušné dispečerské pracoviště. Podobné zařízení se u vozidel na evropské železniční síti dosud nevyužívá.

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

Zařízení bude fungovat na podobném principu jako hlášení o nehodě eCall  v nových autech. „Hledáme vhodného dodavatele, který nabídne nejlepší technické a zároveň ekonomické řešení. Navržené zařízení musí také odpovídat všem normám provozu železničních kolejových vozidel,“ uvedl Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz. „Zařízení Crash Call má v případě nebezpečné kolize vedoucího vozidla vlaku automaticky vygenerovat nezávisle na strojvedoucím nebo ostatních členech vlakového doprovodu zprávu o neočekávané události a ohlásit ji na dispečink.“

Řada vlastních opatření

ČD přizvaly ke konzultacím o technologii Crash Call pro kolejová vozidla přes desítku firem. Přihlásit se ale můžou i společnosti, které nebyly osloveny přímo. Mezi hlavní faktory úspěšného fungování nové technologie patří určení vhodného místa pro umístění zařízení, odolnost vůči otřesům a dalším nežádoucím vlivům v železničním provozu a v neposlední řadě také finanční náročnost projektu.

Po sérii nehod ČD letos přijaly řadu opatření k minimalizaci rizika jejich vzniku. V červnu byla představena aplikace pro doplňkové zabezpečení lokálních tratí, která upozorní strojvedoucího díky sdílení polohy z GPS na to, že se v protisměru blíží jiná souprava. Dopravce zároveň spolupracuje na zavádění systému jednotného evropského zabezpečovače a postupně vybavují svá vozidla mobilní částí ETCS.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

RegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České LípyRegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České Lípy

11.10.2021 - Na lince U11 Postoloprty – Louny – Česká Lípa nově nasazují České dráhy čtyři motorové vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Celkem 22 vozů zakoupily ČD na konci loňského roku od německého dopravce SWEG. Vlaky projdou… »

 Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy

8.10.2021 - Do roku 2025 hodlají České dráhy pořídit další tři vícesystémové lokomotivy Siemens Taurus. Dvě už firma ve svém vozidlovém parku má, další čtyři zakoupila před pár týdny od společnosti Wiener Lokalbahnen Cargo. Stroje řady… »

 Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB

7.10.2021 - Výměna zkušeností s implementací systému údržby ECM podle IV. železničního balíčku, instalací ETCS a se schvalováním modernizovaných vozidel byla hlavním tématem setkání vedení Českých drah se svými protějšky z rakouských… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika