Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

17.12.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Automaticky vyslat informaci v případě nehody – to bude úkolem nového bezpečnostního prvku s názvem Crash Call. Unikátní projekt Českých drah je ve fázi předběžných tržních konzultací, jejichž cílem je zjistit situaci na trhu v této oblasti. Zařízení bude umístěné v čelním vozidle vlaku a při kolizi pošle automaticky signál na příslušné dispečerské pracoviště. Podobné zařízení se u vozidel na evropské železniční síti dosud nevyužívá.

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

Zařízení bude fungovat na podobném principu jako hlášení o nehodě eCall  v nových autech. „Hledáme vhodného dodavatele, který nabídne nejlepší technické a zároveň ekonomické řešení. Navržené zařízení musí také odpovídat všem normám provozu železničních kolejových vozidel,“ uvedl Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz. „Zařízení Crash Call má v případě nebezpečné kolize vedoucího vozidla vlaku automaticky vygenerovat nezávisle na strojvedoucím nebo ostatních členech vlakového doprovodu zprávu o neočekávané události a ohlásit ji na dispečink.“

Řada vlastních opatření

ČD přizvaly ke konzultacím o technologii Crash Call pro kolejová vozidla přes desítku firem. Přihlásit se ale můžou i společnosti, které nebyly osloveny přímo. Mezi hlavní faktory úspěšného fungování nové technologie patří určení vhodného místa pro umístění zařízení, odolnost vůči otřesům a dalším nežádoucím vlivům v železničním provozu a v neposlední řadě také finanční náročnost projektu.

Po sérii nehod ČD letos přijaly řadu opatření k minimalizaci rizika jejich vzniku. V červnu byla představena aplikace pro doplňkové zabezpečení lokálních tratí, která upozorní strojvedoucího díky sdílení polohy z GPS na to, že se v protisměru blíží jiná souprava. Dopravce zároveň spolupracuje na zavádění systému jednotného evropského zabezpečovače a postupně vybavují svá vozidla mobilní částí ETCS.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

 Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům

5.4.2021 - Patří k těm, kteří nejsou na železnici na první pohled příliš vidět, a cestující o něm zpravidla ani neví. Přesto je jeho profese nezastupitelná. Strojvedoucí Petr Proft vyrostl na nádraží a život jeho celé rodiny je spojený s… »

Testy nových vozů se chýlí k závěruTesty nových vozů se chýlí k závěru

2.4.2021 - České dráhy začnou ve druhé polovině roku nasazovat na linky mezi Prahou a Chebem nejmodernější vlaky z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Postupně na tyto linky vyjede 10 pětivozových souprav, každá s… »

Další posila lokomotivního parku ČD CargoDalší posila lokomotivního parku ČD Cargo

1.4.2021 - ohledem na rostoucí objem přeprav v zahraničí potřebuje ČD Cargo pro jejich plné pokrytí stále více interoperabilních lokomotiv. Jejich flotilu dnes tvoří 12 lokomotiv řady 383 Vectron, kterou v lednu letošního roku doplnilo sedm… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika