Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Zaměstnanci na Osoblažce pečují o omlazenou mašinkuZaměstnanci na Osoblažce pečují o omlazenou mašinku

23.5.2013 - Jedinou úzkorozchodnou trať, na které provozují dopravu České dráhy, najdete ve Slezsku – v poměrně opuštěném koutu republiky nedaleko polských hranic. Podívali jsme se za našimi zaměstnanci, kteří se tu starají o pravidelný provoz, který svým charakterem připomíná tak trochu nostalgické jízdy. Jejich cílem je, aby se zde cestující cítili stejně dobře jako třeba v moderním vlaku na koridoru. »

Život po Studénce: ze strojvedoucího starostouŽivot po Studénce: ze strojvedoucího starostou

13.5.2013 - Lokomotiva 151.008 a 8. 8. 2008. Magické osmičky navždy změnily život Jiřímu Šindelářovi, který snad zázrakem přežil jednu z nejstrašnějších železničních katastrof v novodobých dějinách České republiky. Zkušený strojvedoucí se snažil v poslední chvíli zbrzdit rozjetý spoj EC Comenius před padajícím mostem ve Studénce. Bylo ale pozdě, nehoda si vyžádala mrtvé i zraněné. Jiří Šindelář sice z ČD odešel, železnici má však stále před sebou. V současnosti pracuje jako starosta středočeské obce Strančice, kudy neustále projíždějí CityElefanty. »

Šedá eminence a diplomat na nostalgických spojíchŠedá eminence a diplomat na nostalgických spojích

25.4.2013 - Orient expres, Šachový vlak, ČD Wellness. To jsou vlaky, které tradičně doprovází Stanislav Šalda z Břeclavi, který je na železnici už dvacátým třetím rokem. Větší část své kariéry působil jako průvodčí a vlakvedoucí. V současnosti pracuje jako zastupující komandující a vlakvedoucí se zvláštním určením. Fakticky je vlastně diplomatem nebo šedou eminencí ve službách ČD. »

Ke dráze ho přivedla fotografická vášeň Ke dráze ho přivedla fotografická vášeň

11.4.2013 - Železnici má jako profesi a zároveň koníčka řada lidí. Vedoucí akreditované laboratoře Výzkumného Ústavu Železničního Vratislav Šuk mezi ně též patří. Jeho fotografická sbírka čítá úctyhodných 35 tisíc snímků drážních vozidel. Kromě toho, že se jedná o jednu z největších v republice, změnilo mu jeho hobby život. Přivedlo ho totiž k železnici. »

Mistr v jízdách zručnosti vzpomíná na soutěže LaminátekMistr v jízdách zručnosti vzpomíná na soutěže Laminátek

28.3.2013 - Před více než čtyřiceti lety začal František Šabata jezdit jako strojvedoucí na elektrických lokomotivách střídavé trakce mezi Kutnou Horou a Brnem a Bratislavou. Po deseti letech ho vedení depa díky jeho perfektní schopnosti porozumět technice a také ji vysvětlit ostatním přeřadilo do funkce strojvedoucí-instruktor. František Šabata se tehdy stal nejmladším „cvičným“ na Československých státních drahách. »

Moravskoslezské muzeum se rodí díky dobrovolníkůmMoravskoslezské muzeum se rodí díky dobrovolníkům

14.3.2013 - Myšlenka založit železniční muzeum Moravskoslezského kraje nabrala reálné obrysy již v roce 2000. Tehdejší Správa dopravní cesty Českých drah připravovala projekt na rekonstrukci historické výpravní budovy na nádraží Ostrava střed, kde současně navrhla prostory pro zamýšlenou expozici. Ta má být otevřena už letos na podzim. O vybudování muzea se mezi dalšími zasloužil i jeho ředitel Vojtěch Hermann. »

Jarda z Kladna dokáže naslouchat duším parních titánůJarda z Kladna dokáže naslouchat duším parních titánů

1.3.2013 - Láska k železnici má všelijaké podoby. Stejně tak zasahuje lidi z rozličných sociálních skupin. Pro bývalého zedníka Jardu z Kladna, který žije na okraji společnosti, má nahrávání zvuků vlaků silnou emocionální hodnotu. Výstředního šotouše můžete potkat jak na nostalgických akcích Českých drah, tak kdekoli podél kolejí. »

Archivář a dokumentarista na Kroměřížské drázeArchivář a dokumentarista na Kroměřížské dráze

11.2.2013 - Stále se usmívající mladík snad nesmí chybět na žádné jízdě historického vlaku na střední Moravě. Poznáte ho zpravidla podle fotoaparátu, který má vždy u sebe. Stanislav Plachý jako člen a aktivista občanského sdružení Kroměřížská dráha pomáhá organizovat řadu nostalgických akcí a plánuje i vydání odborné knihy o historii železnice v regionu. »

Na soukromé prohlídce pokladů ve střekovské vodárně Na soukromé prohlídce pokladů ve střekovské vodárně

24.1.2013 - Ústecká vodárna s čerpací stanicí se udržela v provozu s parním strojem prakticky sto let. Fungovala od roku 1874 až do doby, kdy sem byla už jen nakrátko dodána elektrická čerpadla. Dnes je kulturní památkou a o její stav se s láskou stará Zdeněk Dundr. Ten nás také provedl mezi dochovanými a postupně obnovovanými poklady uvnitř vodárny, která naštěstí odolala zubu času. »

Lásku k železnici mu nesebralo ani drama na přejezdu Lásku k železnici mu nesebralo ani drama na přejezdu

12.1.2013 - „Hlavně ze mě prosím nedělejte žádného hrdinu. Při té nehodě určitě jiní zařizovali víc,“ říká Miroslav Ofukaný, strojvedoucí DKV Praha, oceněný u příležitosti Dne železnice 2012. Faktem ale je, že při dotyčné mimořádné události byl sám raněn a v tomto stavu pomáhal dalším zraněným. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika