Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Pendolina procházejí oční operací, dostávají výkonnější světla
27.9.2012 - V Depu kolejových vozidel Praha se u jednotek Pendolino rozhodli k postupné výměně návěstních světel a dálkových reflektorů. Nová světla jsou nejen úspornější, ale současně výkonnější. Zvyšují tak nejen viditelnost, čímž ulehčují práci strojvedoucím, ale rovněž pomáhají zlepšovat bezpečnost železniční dopravy. »
Taurusy rekuperují i na stejnosměrném systému
13.9.2012 - Rakouské lokomotivy řady 1216, které si pronajímají České dráhy, jsou po čtyřech letech provozu na našich kolejích o něco efektivnější. Na počátku léta dostaly povolení navracet energii vzniklou využíváním elektrodynamické brzdy (EDB) i na stejnosměrné napájecí soustavě, což umožňuje uspořit až 25 procent odebrané energie. »
Peršingy a Esa WTB: Stroje se smyslem pro Sysla
30.8.2012 - V listopadu loňského roku se objevily v provozu nové řídicí vozy řady Bfhpvee295, známější pod přezdívkou Sysel. Protože Syslové umějí komunikovat pouze se stroji vybavenými technologií WTB (Wire Train Bus), České dráhy si nechaly upravit u firmy CZ LOKO několik starších lokomotiv. Jde zejména o řady 163 a 362, které dostaly do vínku nejen schopnost komunikace po digitálním rozhraní, ale i několik dalších zajímavých funkcí. »
Přestavba Přerova změnila nádraží v provizorium
9.8.2012 - Od září 2009 probíhá celková modernizace přerovského uzlu. Tato rozsáhlá železniční stavba je obtížná i z hlediska provozního, neboť prakticky vylučuje delší přerušení provozu výlukovou činností. Přes všechen stavební ruch jsou však zpoždění vlaků minimální, a to především díky součinnosti stavbařů a železničářů. »
Periodické opravy vozidel budou levnější o více než miliardu
26.7.2012 - Zajistit údržbu a opravy rozsáhlého a rozmanitého vozidlového parku Českých drah není jednoduchá ani levná záležitost. Díky dobře nastavenému výběrovému řízení však lze uspořit nemalé prostředky. Příští čtyři roky bude tuto činnost zajišťovat sedm firem. Hodnota uzavřených smluv činí 5,3 miliardy korun, což je výrazně méně, než se čekalo. »
Výroba šumperských Regionov po sedmi letech končí
12.7.2012 - Žluto-zelenou Regionovu, která brázdí koleje ve všech krajích republiky, zná už kdekdo. Přitom je to teprve sedm let, kdy první jednotka přijela do Středočeského kraje. Letos už dostávají České dráhy poslední kusy, některé i s netradičními polepy. Projekt na radikální technickou přestavbu motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010 právě končí. »
Rychnovská lokální dráha zažívá boom u cestujících i u nákladu
28.6.2012 - Je sice pouhých 15 kilometrů dlouhá, ale svými výkony v rámci obvodu KCOD Hradec Králové tato trať rozhodně nepatří mezi popelky. To platí i z pohledu nákladního dopravce ČD Cargo, který obsluhuje zdejší automobilku. Řeč je o trati SŽDC číslo 022 při úpatí Orlických hor. »
Na Slovensku vyjela poslední ze čtyř pořízených jednotek KISS
3.10.2024 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadila počátkem srpna do ostrého provozu čtvrtou jednotku KISS. Cestující začala vozit na trasách Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín. Jedná se o poslední z objednaných souprav. Uvedení vozidla do provozu následovalo po jeho zevrubné opravě. Vlak byl totiž během testů ve Výzkumném Ústavu Železničním (VÚŽ) ve Velimi při nehodě poškozen. »
DB prohloubily ztrátu, budou propouštět
30.9.2024 - Hospodaření německé společnosti Deutsche Bahn skončilo v první polovině letošního roku opět v červených číslech. Dopravce výrazně prohloubil ztrátu na 1,2 miliardy eur, v přepočtu asi 30,5 miliardy Kč, zatímco loni ve stejném období to bylo jen 71 milionů eur. V souvislosti s tím hodlá vedení DB v příštích pěti letech zrušit 30 tisíc pracovních míst, což je asi devět procent pracovní síly. »
Alstom vyrobí jednotky pro kolínský S-Bahn
19.9.2024 - Společnost Alstom vyhrála zakázku na dodávku 90 příměstských jednotek Adessia Stream. Vlaky si objednaly místní dopravní svazy go.Rheinland a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) a nasadí je na spoje v síti S-Bahn v okolí Kolína nad Rýnem. Součástí smlouvy v hodnotě přes čtyři miliardy eur je rovněž údržba po dobu 34 let. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315| »