Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Zaměstnanci DB se převléknou do vínové a modréZaměstnanci DB se převléknou do vínové a modré

25.3.2020 - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společnosti Deutsche Bahn si letos oblékne nové uniformy. Vévodit jim bude elegantní kombinace barev vínové v odstínu Burgundy a tmavě modré. Poprvé jsou nabízeny také šaty, džíny a polokošile. Dosavadní oblečení používal dopravce sedmnáct let. »

RegioPantery pojedou i na SlovenskuRegioPantery pojedou i na Slovensku

11.3.2020 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) představila 6. února ve Vrútkách první novou jednopodlažní elektrickou jednotku řady 660, která je obdobou českého RegioPanteru. »

Švýcaři lákají cestující na další novinkyŠvýcaři lákají cestující na další novinky

27.2.2020 - Letošní rok přinese ve švýcarské dopravě řadu novinek. Rozjel se Voralpen-Express s bistrovozem, funguje nový dopravní terminál ve Fieschi, jistých změn doznají i legendární Glacier Express a Gotthard Panorama Express, navíc se otevře Cenerský tunel. ČD také stále nabízí pohodlné spojení lůžkovým vozem z Prahy do Curychu. »

Životní prostředí prioritou: Německu vládne zelenáŽivotní prostředí prioritou: Německu vládne zelená

29.1.2020 - Náhrada červených pruhů rychlovlaků ICE za zelené je nejviditelnější novinkou v oblasti boje za ochranu životního prostředí u našich západních sousedů. Téma ochrany klimatu, ovzduší a obecně zachování našeho kvalitního životního prostředí se dotýká mnoha činností německých železnic DB napříč veškerými jejich aktivitami od infrastruktury po osobního a nákladního dopravce, nebo dokonce provozovatele silniční dopravy. »

Švýcarské železnice řeší, jak dál s ETCS Švýcarské železnice řeší, jak dál s ETCS

6.1.2020 - Švýcarský Spolkový drážní úřad (BAV) letos všem provozovatelům dopravní cesty a dopravcům předložil obsáhlý výklad k jednotnému vlakovému zabezpečovači ETCS. Švýcarsko je v zavádění ETCS v Evropě na špici. Díky jeho plošnému rozšíření může být celá síť standardního rozchodu od roku 2018 pojížděna již jen s jedním vlakovým zabezpečovačem v úrovni 1, tedy se zachováním návěstidel. Další postup při vybavování vozidel na úroveň 2 má být v příštím roce znovu posouzen s ohledem na technologický vývoj. »

ZSSK začala využívat další jednotku řady 861ZSSK začala využívat další jednotku řady 861

26.9.2019 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) uvedla počínaje desátým červnem letošního roku v Banskobystrickém kraji do provozu první tříčlánkovou motorovou jednotku řady 861, kterou následoval vzápětí ještě druhý vlak stejného provedení. »

Rešice láká turisty do muzea lokomotivRešice láká turisty do muzea lokomotiv

24.9.2019 - Na východě Rumunska v oblasti Banátu leží jedno z nejstarších center průmyslu na zpracování kovů v Evropě. Založení železáren v Rešici, městě asi s osmdesáti tisíci obyvatel, je datováno do roku 1771. Firma dodnes existuje a v roce 1972 pomohla ve městě zřídit sbírku historických lokomotiv, které sama vyrobila či provozovala. »

ZSSK si pořídí 25 nových jednotek RegioPanterZSSK si pořídí 25 nových jednotek RegioPanter

2.9.2019 - V nejbližších dvou letech se na slovenské koleje rozjede 25 nových elektrických dvousystémových jednotek, které jsou obdobou českých Regio či InterPanterů. »

Parní léto v Bezdružicích ozdobil KafemlejnekParní léto v Bezdružicích ozdobil Kafemlejnek

14.8.2019 - Západočeská lokálka z Pňovan do Bezdružic ve druhé polovině července opět přivítala parní trakci. Mezi Bezdružicemi, Kokašicemi a Cebiví totiž jezdila historická souprava s parní lokomotivou 310.072 v rámci akce Bezdružické parní léto. »

ETCS ve Švýcarsku: přínos zatím chybíETCS ve Švýcarsku: přínos zatím chybí

9.8.2019 - Evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS funguje v celém Švýcarsku na úrovni 1, tedy včetně návěstidel podél trati. Na vybraných úsecích jako například v základnových tunelech Gotthard či Lötschberg nebo na nové trati Mattstetten – Rothrist pracuje na úrovni 2, což znamená bez návěstidel. Momentálně se ve stupni 2 nachází celkem 250 kilometrů švýcarských železničních tratí. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika