Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Vzestup a pád Vysočiny jako keljové spojnice mezi Prahou a BrnemVzestup a pád Vysočiny jako kolejové spojnice mezi Prahou a Brnem

24.1.2013 - Dálková trať přes Havlíčkův brod prožívala v posledních dekádách dvacátého století své zlaté období. Byly na ni přesměrovány mezistátní expresy od Saska přes Prahu a Bratislavu směrem na Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko i domácí rychlíky z centra Čech do moravské metropole. Od května 2000 už ale hlavní tah vede po prvním koridoru přes Českou Třebovou. Význam Vysočiny ovšem v budoucnu může znovu vzrůst po výstavbě vysokorychlostní tratě. »

Infosystémy na nádražích aneb kombinace zvuku a obrazuInfosystémy na nádražích aneb kombinace zvuku a obrazu

9.1.2013 - Dnešnímu světu vládnou informace. Ten kdo je získá včas vyhrává, v našem případě mu neujede vlak. Pro cestujícího na železnici vždy byly informace alfou a omegou procesu přesunu z místa A do místa B. Ovšem způsoby jejich předávání a jejich tachnologieprošly historicky zajímyvým vývojem, což se týká jak vizuálních, tak hlasových systémů. »

Po celý rok 2012 jsme vám přinášeli odborný i zábavný pohled na svět železnicePo celý rok 2012 jsme vám přinášeli odborný i zábavný pohled na svět železnice

19.12.2012 - Od ledna do prosince jsme pro vás psali články o službách Českých drah, o vlacích, nádražích a hlavně o lidech na dráze. Snažili jsme se porozhlédnout v cizině i v historii. Jak moc se nám to podařilo, musíte posoudit hlavně vy, čtenáři. Jako odměnu za to, že jste byli s námi, jsme pro vás přichystali vánoční soutěž. Pojďte si také s námi připomenout, čím žily České dráhy v posledních dvanácti měsících a jaké zajímavosti jsme vám přinesli. »

Fenomén zvaný railjet. Co stojí za jeho úspěchem?Fenomén zvaný railjet. Co stojí za jeho úspěchem?

6.12.2012 - Když se řekne railjet, většina našich čtenářů si vybaví jednak proslulé, moderní vlaky jezdící především v Rakousku, jednak více než rok táhnoucí se právní kauzu, která se přímo týkala Českých drah. Dnes již víme, že za dva roky budeme těmito jednotkami, které společnost Siemens nazývá Viaggio Comfort, jezdit pravidelně i na našem území. Proto jsme se rozhodli k tématu vrátit a přidat další informace o historii i provozu jednotek, které se spolu s Pendoliny stanou chloubou vozidlového parku ČD. »

Železniční přejezd jako kritické místo na tratiŽelezniční přejezd jako kritické místo na trati

26.11.2012 - V České republice je více než osm tisíc železničních přejezdů. Každý z nich představuje potenciální nebezpečí - zvláště pro neukázněné řidiče automobilů a chodce, kteří vstupují do kolejiště v okamžiku, kdy tam nemají co dělat. Nejsou to bohužel planá slova: zatímco dříve lidé umírali při každé desáté nehodě na přejezdu, nyní je to již při každé šesté. Prevencí může být buď postupné rušení přejezdů a jejich nahrazení mimoúrovňovým křížením, nebo modernizování přejezdů, zejména doplňování o závory. »

Boj proti drážním vandalům připomíná nekonečný seriálBoj proti drážním vandalům připomíná nekonečný seriál

8.11.2012 - Každý rok přicházejí České dráhy o desítky miliónů korun důsledkem řádění vandalů. Jedná se především o škody způsobené grafiti, ale také o zničené sedačky, zdemolované kupé, okna i odlehlejší části stanic. Specializovaná železniční policie již neexistuje, takže dopravci se musí o bezpečnost svých cestujících a ochranu majetku starat sami. »

Pražská integrovaná doprava slaví dvacetiny, železnice se přidává s gratulacíPražská integrovaná doprava slaví dvacetiny, železnice se přidává s gratulací

25.10.2012 - Okolo stovky tisíc lidí denně v Praze nastoupí a vystoupí do více než 800 vlaků na integrovaných železničních linkách. Počet cestujících navíc v posledních letech výrazně stoupá. Za dvacet let integrace pražské městské a příměstské dopravy se železnice stala stejně samozřejmou volbou jako metro či tramvaj. »

Oslavy Dne železnice 2012 nejen pod petrovskou katedrálouOslavy Dne železnice 2012 nejen pod petrovskou katedrálou

11.10.2012 - Bezmála pětadvacet tisíc lidí přilákal poslední zářijovou sobotu skvěle namíchaný železniční koktejl, který tradičně připravily České dráhy. Na Národním dni železnice v jihomoravské metropoli si přišli na své milovníci historie, technologických novinek i dobré nálady. Oslavy ale proběhly také v jiných městech. Do některých jsme se podívali. »

Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihuJednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu

27.9.2012 - Ovládací prvky vozidel prošly v posledním desetiletí radikální změnou. Postupným vývojem nových technologií i logiky řízení lokomotiv, motorových a řídicích vozů dospěla jejich evoluce k projektu jednotného ovládacího pultu. V budoucnu by se tak strojvedoucí měli ihned zorientovat v řízení prakticky kteréhokoli stroje napříč trakcemi v celé Evropě. Sjednocování požadavků různých provozovatelů je ovšem náročné. »

Jak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivyJak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivy

13.9.2012 - Podle čeho zákazník hodnotí České dráhy? V první řadě vás asi napadne, že podle kvality služeb, tedy podle dodržování jízdního řádu, úrovně vozidel a chování personálu. Do vnímání společnosti ale podstatnou měrou zasahuje i vizuální styl firmy – způsob, kterým se dráhy prezentují po grafické a stylové stránce. Svou nezastupitelnou roli hraje jak design sedačky, tak barva lokomotivy nebo použité písmo na letáku. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika