Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Restaurační vůz ComfortJetu prošel náročnými testy v klimatuneluRestaurační vůz ComfortJetu prošel náročnými testy v klimatunelu

23.12.2023 - První restaurační vůz pro soupravy ComfortJet je na světě. V průběhu listopadu podstupoval náročné zkoušky ve vídeňské klimatické komoře. Teoreticky tedy již známe reálnou podobu celé soupravy, byť se ještě v ucelené formě nesetkala – jednotlivé vozy podstupují různé fáze zkoušek před zahájením zkušebního provozu ComfortJetů, jenž je plánován na rok 2024. Jak restaurační vůz vypadá a v jaké fázi je výroba dalších vozů? »

Tornáda čeká poslední podzimTornáda čeká poslední podzim

22.11.2023 - Z tuzemských tratí mizí stovky starších lokomotiv, jednotek a vozů Českých drah. Už jen několik měsíců zbývá do ukončení provozu elektrických jednotek řady 460 přezdívaných Tornádo. Na jihu Moravy prakticky dojezdily osobní vlaky sestavené z klasických vozů v čele s elektrickou lokomotivou přezdívanou Plecháč a z lokálek se postupně vytrácejí legendární motorové vozy řady 810. »

První Plecháč pro ČD Cargo vyjel z ČMŽOPrvní Plecháč pro ČD Cargo vyjel z ČMŽO

27.9.2023 - Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu. »

ČD Cargo zajišťuje přepravy pohonných hmot ze Slovenska do PolskaČD Cargo zajišťuje přepravy pohonných hmot ze Slovenska do Polska

27.8.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo získala před časem kontrakt na zajištění přeprav přibližně 400 tisíc tun pohonných hmot ze Slovenska do Polska, a to v tranzitu přes Českou republiku. Jedná se o úsek Lanžhot st. hr. – Bohumín-Vrbice st. hr. Odesílací stanicí zásilek je Bratislava ÚNS. Přepravu vlaků na území Slovenska do PPS Kúty však má na starosti dopravce ZSSK Cargo. »

V Liberci vzniká centrum pro vozy Regio-Shuttle RS1V Liberci vzniká centrum pro vozy Regio-Shuttle RS1

26.6.2023 - V libereckém depu vyrůstá specializované pracoviště pro opravy a údržbu motorových vozů vyrobených firmou Stadler Rail. Je určené k vyšším stupňům obnov pro všechny motorové vozy Regio--Shuttle RS1 v provozu dopravce i dalších železničních společností. České dráhy tak v Libereckém kraji nabízejí perspektivní zaměstnání v technických oborech zaměřených na údržbu a opravy moderní drážní techniky. »

Zajímavosti z lokomotivního parku ČD CargoZajímavosti z lokomotivního parku ČD Cargo

26.5.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo, největší tuzemský železniční nákladní dopravce, staví svoji budoucnost na čtyřech strategických pilířích – interoperabilitě, expanzi do zahraničí, intermodalitě a společenské odpovědnosti. Všechny tyto pilíře jsou navzájem propojené, což je zřetelné zvláště u prvních dvou. Bez dostatečného počtu interoperabilních lokomotiv by totiž expanze do zahraničí nebyla možná. »

ČD Cargo vyhrálo výběrové řízení na přepravu uhlíČD Cargo vyhrálo výběrové řízení na přepravu uhlí

26.4.2023 - V roce 2022 přepravilo ČD Cargo přes 10,5 milionu tun hnědého uhlí do elektráren, tepláren i do uhelných skladů po celé České republice. Je to o přibližně 3 miliony tun více než v roce 2021. Přijali jsme celou řadu opatření a udělali maximum pro to, abychom napomohli řešení energetické krize. Kromě realizace tradičních obchodních případů jsme byli osloveni také staronovými zákazníky, kteří v minulosti přešli na spalování jiných paliv. Podařilo se nám dokázat, že jsme pro všechny spolehlivým dopravcem, solidním obchodním partnerem. »

Hala ČD Cargo v Lovosicích nabízí vysoký standard služebHala ČD Cargo v Lovosicích nabízí vysoký standard služeb

27.3.2023 - Provoz lovosické skladovací haly ČD Cargo byl zahájen již v roce 2010. V rámci projektu rozvoje logistických služeb měly podobné objekty vyrůst ještě v Brně a v Ostravě-Mošnově. Krize na konci prvního desetiletí nového milénia však plány překazila. »

Nové možnosti spolupráce železnice a silniceNové možnosti spolupráce železnice a silnice

24.2.2023 - V závěru roku 2022 se v železniční stanici Praha-Libeň uskutečnila prezentace staronového řešení boční překládky kontejneru mezi železničním vozem, návěsem a volnou plochou pomocí zařízení neseného přímo na silničním návěsu. O staronovém řešení v tomto případě mluvíme proto, že vychází přímo z konstrukce používané v Československu od zhruba sedmdesátých let a v zahraničí ještě o desetiletí dříve. »

Nádraží v Roudnici je hotovo, koridor čekají další úpravyNádraží v Roudnici je hotovo, koridor čekají další úpravy

26.1.2023 - Rekonstrukce železniční stanice Roudnice nad Labem na severní části 1. tranzitního koridoru dospěla ke konci. Jedná se o jednu z většího množství staveb, které postupně napravují kompromisní a provozně nepříliš vhodná řešení vzniklá při optimalizaci tratě číslo 090 na přelomu století. Tehdejší orientace na cenu a rychlost stavby nyní znamená, že ještě před plnohodnotným dokončením celé trasy mezi Prahou a státní hranicí v Dolním Žlebu už řada rekonstruovaných úseků vyžaduje další modernizaci. Pojďme si je představit. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika