Železničář / Seznam článků
Seznam článků
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny Vectronu pokřtil ministr dopravy Martin Kupka, jenž pod dohledem zkušených školitelů z Dopravního vzdělávacího institutu dojel téměř doopravdy z ostravského Svinova do Jistebníku. »
ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů
19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Partnerem tohoto projektu pro oblast výzkumu a dodávky paliv je společnost ORLEN Unipetrol. »
V Lovosicích už slouží dvě nová nástupiště
20.1.2024 - Když na přelomu tisíciletí doputovala modernizace prvního železničního koridoru ke stanici Lovosice, samotné budovy nádraží a nástupišť se prakticky nedotkla. Historický dluh se daří napravovat až nyní – kompletní obnovou již prošly nástupiště 3 a 4, práce se v současnosti soustředí na první dvě. A dočká se i nádražní budova. »
Trať z Vysočan do Mstětic má tři koleje
13.1.2024 - Cestující mohou od začátku prosince znovu využívat kompletně zrekonstruovanou stanici Praha-Vysočany. Zprovozněn byl rovněž tříkolejný úsek z Vysočan do Mstětic, jehož součástí je i nová zastávka u stanice metra Rajská zahrada. Správa železnic tak zmodernizovala celkem 15 kilometrů železniční sítě. »
Restaurační vůz ComfortJetu prošel náročnými testy v klimatunelu
23.12.2023 - První restaurační vůz pro soupravy ComfortJet je na světě. V průběhu listopadu podstupoval náročné zkoušky ve vídeňské klimatické komoře. Teoreticky tedy již známe reálnou podobu celé soupravy, byť se ještě v ucelené formě nesetkala – jednotlivé vozy podstupují různé fáze zkoušek před zahájením zkušebního provozu ComfortJetů, jenž je plánován na rok 2024. Jak restaurační vůz vypadá a v jaké fázi je výroba dalších vozů? »
22.11.2023 - Z tuzemských tratí mizí stovky starších lokomotiv, jednotek a vozů Českých drah. Už jen několik měsíců zbývá do ukončení provozu elektrických jednotek řady 460 přezdívaných Tornádo. Na jihu Moravy prakticky dojezdily osobní vlaky sestavené z klasických vozů v čele s elektrickou lokomotivou přezdívanou Plecháč a z lokálek se postupně vytrácejí legendární motorové vozy řady 810. »
První Plecháč pro ČD Cargo vyjel z ČMŽO
27.9.2023 - Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu. »
ČD Cargo zajišťuje přepravy pohonných hmot ze Slovenska do Polska
27.8.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo získala před časem kontrakt na zajištění přeprav přibližně 400 tisíc tun pohonných hmot ze Slovenska do Polska, a to v tranzitu přes Českou republiku. Jedná se o úsek Lanžhot st. hr. – Bohumín-Vrbice st. hr. Odesílací stanicí zásilek je Bratislava ÚNS. Přepravu vlaků na území Slovenska do PPS Kúty však má na starosti dopravce ZSSK Cargo. »
V Liberci vzniká centrum pro vozy Regio-Shuttle RS1
26.6.2023 - V libereckém depu vyrůstá specializované pracoviště pro opravy a údržbu motorových vozů vyrobených firmou Stadler Rail. Je určené k vyšším stupňům obnov pro všechny motorové vozy Regio--Shuttle RS1 v provozu dopravce i dalších železničních společností. České dráhy tak v Libereckém kraji nabízejí perspektivní zaměstnání v technických oborech zaměřených na údržbu a opravy moderní drážní techniky. »
Zajímavosti z lokomotivního parku ČD Cargo
26.5.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo, největší tuzemský železniční nákladní dopravce, staví svoji budoucnost na čtyřech strategických pilířích – interoperabilitě, expanzi do zahraničí, intermodalitě a společenské odpovědnosti. Všechny tyto pilíře jsou navzájem propojené, což je zřetelné zvláště u prvních dvou. Bez dostatečného počtu interoperabilních lokomotiv by totiž expanze do zahraničí nebyla možná. »