Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Starobylá vodárna zbrojí parní vlaky i po 124 letechStarobylá vodárna zbrojí parní vlaky i po 124 letech

30.8.2012 - Je to zřejmě jediná funkční vodárna pro zbrojení parních lokomotiv poháněná vodním samospádem v České republice. Navíc s celoročním provozem. Nachází se přitom na malém horském nádraží u Jeseníka. Kdo ví, kolik cestujících si při pohledu z vlaku uvědomí, jaká to je vzácnost. »

Letní jízdy a toulky za tradičním pěnivým mokemLetní jízdy a toulky za tradičním pěnivým mokem

30.8.2012 - K létu neodmyslitelně patří vedro, které v nás vyvolává rostoucí potřebu doplňování tekutin. A který nápoj je v našich končinách automaticky spjatý se zaháněním žízně? No přece pivo! S jeho výrobou i distribucí železnice úzce souvisí, i když dnes už mnohem méně než v minulosti. »

Když se ozve cestující, je to dobrý důvod k zamyšleníKdyž se ozve cestující, je to dobrý důvod k zamyšlení

9.8.2012 - Při slově stížnost se nám obvykle vybaví něco nepříjemného. V případě Českých drah to může asociovat naštvaného cestujícího nebo nefunkční vlak. Jenže takový podnět je vlastně velmi cennou zpětnou vazbou, kterou lze využít pro další zvýšení kvality. V minulém roce tak vedly stížnosti k desítkám nápravných opatření po celé republice. »

Projekt Lustig Train připomíná židovský holocaustProjekt Lustig Train připomíná židovský holocaust

26.7.2012 - Pražští divadelníci nechali ožít éru transportů Židů do koncentračních a vyhlazovacích táborů. Jejich speciální představení putuje v červenci po nádražích v České republice a v srpnu ho budou moci zhlédnout i diváci v zahraničí. Projekt vychází ze světově známé novely Arnošta Lustiga. »

Podporujeme oslavy, které prohlubují lásku k železniciPodporujeme oslavy, které prohlubují lásku k železnici

26.7.2012 - Zatímco na jihu Moravy návštěvníci přijížděli za parní Šlechtičnou a motorovými Bardotkami, v severočeském Kořenově je lákali na přeshraniční jízdy po obnovené trati. Na severu Moravy zase vypravili historického Hurvínka a zavzpomínali i na nádraží, kam už žádné vlaky nejezdí. Všude však bylo znát, že přicházejí slavit lidé, kteří mají rádi vlaky a vše kolem nich. »

Jiří Ješeta: S ComfortJety se poprvé setkáme na OstravanechJiří Ješeta: S ComfortJety se poprvé setkáme na Ostravanech

18.4.2024 - Po roce se opět setkáváme s náměstkem pro osobní dopravu Jiřím Ješetou, abychom sesumírovali ty nejzajímavější novinky v provozu Českých drah. Poprvé se svezeme ComfortJety, představeny budou bateriové RegioPantery, brzy dorazí i další nová vozidla. Kromě obnovy vozového parku však musíme zmínit i méně veselá témata. Ztrátu výkonů v Ústeckém kraji, konec pokladních a průvodčích na jižní Moravě nebo situaci kolem schvalování jednotek 847 od PESY. „Sankce za jejich nedodání už dosahují desítek milionů korun, což samozřejmě budeme uplatňovat i my vůči výrobci,“ upozorňuje Ješeta. »

Pavel Kolář: Na sále není žádná směna stejnáPavel Kolář: Na sále není žádná směna stejná

20.3.2024 - Centrální dispečerské pracoviště na pražské Balabence začalo růst před deseti lety, o dva roky později převzalo dálkové řízení prvních úseků železnice v Čechách. Přestože se nyní nachází asi v jedné třetině plánovaného rozsahu řízených – nutno dodat – konvenčních tratí, téměř sedm set kilometrů vzbuzuje úctu už nyní. Ředitel CDP Praha Pavel Kolář si moderní pracoviště velmi pochvaluje. „Dočkali jsme se toho, co jsme si slibovali,“ oceňuje v rozhovoru. »

Tomáš Tóth: Expanze do zahraničí je pro nás v tuto chvíli klíčováTomáš Tóth: Expanze do zahraničí je pro nás v tuto chvíli klíčová

20.2.2024 - ČD Cargo, dceřiná společnost Českých drah, je významným hráčem nejen na tuzemském, ale i na středoevropském trhu. S vlaky ČD Cargo se můžeme v současnosti setkat v sedmi zemích Evropy a zcela určitě to není konečné číslo. Její lokomotivy se již objevují v Nizozemsku a chystají se do Belgie. Firma se navíc hodlá zaměřit na rozvoj aktivit v Srbsku či ve Slovinsku. Rozhovor s předsedou představenstva ČD Cargo Tomášem Tóthem však není jen o zahraniční expanzi, ale také zhodnocením uplynulého roku. Zároveň přiblížíme cíle roku 2024. »

Jan Kučera: Netrestáme, jen chceme přijít na to, co se skutečně staloJan Kučera: Netrestáme, jen chceme přijít na to, co se skutečně stalo

23.1.2024 - O pracovní setkání se zaměstnanci Drážní inspekce patrně nikdo z provozu příliš nestojí – děje se tak totiž u mimořádných událostí či v jejich důsledku. Pro bezpečnost na dráze je však jejich práce nezbytná, na základě zjištěných příčin a okolností se snaží přijít s takovými doporučeními, aby se podařilo systémové problémy eliminovat. „Abychom se ale z chyb mohli poučit, musíme se dozvědět, co se stalo,“ upozorňuje generální inspektor Jan Kučera. »

Jakub Goliáš: Je těžké plánovat obnovu vozidel, když není jasná elektrifikace tratíJakub Goliáš: Je těžké plánovat obnovu vozidel, když není jasná elektrifikace tratí

20.12.2023 - Středočeský kraj čekají v nejbližších letech v železniční dopravě velké věci. Z těch pozitivních například výrazná obnova vozového parku Českých drah, výzvou naopak bude nutnost vyrovnat se s některými infrastrukturními zapeklitostmi. Jak složité to je nebo jak probíhá příprava na velké výběrové řízení elektrické trakce směrované ke konci desetiletí, vysvětluje oblastní obchodní ředitel OCO Střed Českých drah Jakub Goliáš. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika