Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Stanice Wien Hauptbahnhof v prosinci otevírá i pro dálkové spojeStanice Wien Hauptbahnhof v prosinci otevírá i pro dálkové spoje

9.5.2014 - Už jen přibližně půl roku zbývá do otevření obchodní galerie BahnhofCity Wien Hauptbahnhof a jen o několik málo měsíců více do přesměrování velké části vlaků na nové vídeňské hlavní nádraží. Práce na jednom z největších současných infrastrukturních projektů Rakouska vrcholí. V březnu byla dokončena střecha hlavní, 100 metrů dlouhé a 25 metrů široké odbavovací haly na Südtiroler Platz. Stavební práce se přesouvají do dalších objektů, kde se instaluje topení, klimatizace nebo vzduchotechnika. »

S-Bahn v Drážďanech se rozvíjí i po čtyřiceti letechS-Bahn v Drážďanech se rozvíjí i po čtyřiceti letech

24.4.2014 - Drážďanský S-Bahn oslavil loni na podzim své 40. narozeniny. Přesně 30. září 1973 zde byl poprvé zaveden taktový jízdní řád městské a příměstské dopravy, což je považováno za start nového systému veřejné dopravy. Od té doby se celý systém hodně změnil. Několikrát se vyměnil vozidlový park, byly zrekonstruovány mnohé tratě a zkráceny intervaly. S-Bahn v Drážďanech se stal v NDR vzorem pro stejné systémy také v Rostocku a Magdeburgu. »

Spolehlivé stroje řady 131 odvádějí těžkou práci na nákladechSpolehlivé stroje řady 131 odvádějí těžkou práci na nákladech

8.4.2014 - Jejich revírem je štreka, tempo je obdivuhodné, jejich protivníky jsou náročné sklony tratě a odpor vzduchu. Pracují ve dne v noci, jejich úkolem je odvézt tuny nákladu na místo určení. Řeč je o lokomotivách řady 131, které získaly pověst spolehlivých strojů na těžkých nákladních vlacích. »

Zkapalněný zemní plyn může jako palivo nahradit naftuZkapalněný zemní plyn může jako palivo nahradit naftu

27.3.2014 - Zvyšující se cena nafty v Severní Americe pobízí přední železniční společnosti k využívání zkapalněného zemního plynu jako alternativního paliva. Jednak je levnější, jednak i šetrnější k životnímu prostředí. Na tratích, kde jezdí nákladní vlaky, prakticky chybí trakční vedení, takže nafta zatím zůstává hlavním a jediným zdrojem energie. S pohonem na zkapalněný zemní plyn ale počítají i v Rusku, kde jsou tratě do značné míry elektrizované. »

Stará Gotthardská dráha dá sbohem dálkovým vlakůmStará Gotthardská dráha dá sbohem dálkovým vlakům

13.3.2014 - Až bude v prosinci 2016 uveden do provozu základní tunel Gotthard, ztratí horská trať v úseku Erstfeld – Göschenen – Airolo – Biasca význam pro tranzitní dopravu. Švýcarské spolkové dráhy teprve nedávno oficiálně oznámily, jakou osobní dopravu na této trati od roku 2017 nabídnou. Nově to budou regionální expresy označené jako S-Bahn, které budou jezdit v hodinovém taktu. »

Finové od nového roku nasazují dvoupodlažní jídelny Finové od nového roku nasazují dvoupodlažní jídelny

27.2.2014 - Finská národní železniční společnost VR Group uvede postupně do provozu 26 nových patrových jídelních vozů. První dvoupodlažní jídelní vůz DuettoPlus byl představen veřejnosti začátkem letošního roku. Tento gastronomický podnik na kolech je svého druhu unikátem, protože prostory pro restauraci se nacházejí rovnou ve dvou podlažích. »

Italské Albatrosy neuspěly. Z Beneluxu je definitivně vracejí výrobciItalské Albatrosy neuspěly. Z Beneluxu je definitivně vracejí výrobci

13.2.2014 - Rychlé a komfortní spojení mezi Nizozemskem a Belgií mělo být spjato s jednotkami V 250 Albatros od italského výrobce AnsaldoBreda. Nizozemským železnicím (NS) a Belgickým státním drahám (SNCB) ale došla trpělivost a nespolehlivé nové soupravy vrátily výrobci. Mezi Amsterodamem, Rotterdamem, Antverpami a Bruselem proto budou nasazeny soupravy Benelux-plus a současně i vysokorychlostní vlaky Thalys. Kauza Albatros asi skončí u soudu. »

Do centra Zwickau vlak a tramvaj na stejném těleseDo centra Zwickau vlak a tramvaj na stejném tělese

30.1.2014 - Stotisícové saské město Zwickau se v dřívějších dobách proslavilo patrně nejvíce výrobou bakelitových vozítek Trabant. Veřejnou dopravu na jeho území zajišťují nejen autobusy, ale i několik páteřních tramvajových linek s vozidly většinou českého původu. Zatímco tramvaje jsou provozovány na úzkém rozchodu 1 000 mm, evropskou specialitou je tříkolejnicový splítkový úsek úzkého a standardního rozchodu 1 435 mm mezi stanicemi Stadthalle a Zentrum, kde jezdí i motorové železniční vozy společnosti Vogtlandbahn. »

Vogelfluglinii zvoní hrana: nahradí ji nový tunelVogelfluglinii zvoní hrana: nahradí ji nový tunel

16.1.2014 - Z Berlína do Kodaně vlakem pod pět hodin namísto současných sedmi? Podle německo-dánského plánu realita již v roce 2021. Nový podmořský železniční tunel spojí tyto dvě země a nahradí tak legendární trajektové spojení známé jako Vogelfluglinie, které funguje mezi Rødby a Puttgardenem od roku 1963. Místo hodinového nalodění, plavby a vylodění tak spoje ICE projedou pod Fehmarnovou úžinou za sedm minut. »

Německé dráhy rozběhly podnikání s dálkovými autobusy Německé dráhy rozběhly podnikání s dálkovými autobusy

19.12.2013 - Od začátku letošního roku je dálková autobusová doprava v sousedním Německu liberalizovaná. Díku tomu se stala konkurencí nejen osobním automobilům, ale i vlakům a levnějším leteckým linkám. Společnost Deutsche Bahn využila situace a výrazně rozšířila své podnikatelské aktivity – na silnici. Její autobusy začaly paradoxně odvádět cestující vlastním vlakům. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika