Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Korejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnicKorejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnic

12.8.2015 - Jihokorejský národní železniční dopravce, společnost Korail, se zapojil do realizace projektu Euroasijská iniciativa. Ten odstartoval v roce 2013 a jedním z jeho nejdůležitějších úkolů je rozvoj transeuroasijských železnic. Dalším cílem je zrychlení integrace, výstavba nových měst a rozvoj dopravní infrastruktury. Celé dílo financuje korejská vláda. »

Druhá série „Slonů“ pro Slovensko je kompletně domaDruhá série „Slonů“ pro Slovensko je kompletně doma

29.7.2015 - Stárnoucí vozidlový park slovenského národního dopravce vylepšily patrové elektrické jednotky řady 671 pro příměstskou dopravu. Jedná se o vlaky ze Škody Vagonky pocházející z největší zakázky této společnosti pro ZSSK. Firma nedávno dodala poslední z celkem devatenácti jednotek, jež si slovenské dráhy objednaly. Dobře známé jsou i cestujícím v Česku – koncept vychází z oblíbeného modelu CityElefant. »

Francouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve VaršavěFrancouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve Varšavě

29.7.2015 - Francouzská společnost Alstom bude na základě smlouvy uzavřené s PKP Intercity po vítězství ve výběrovém řízení udržovat a opravovat po dobu sedmnácti let flotilu dvaceti nových polských rychlovlaků Pendolino ve speciálně postavené hale. Ta se nachází v obvodu odstavného nádraží Warszawa Grochów v těsném sousedství zdejšího lokomotivního depa Olszynka Grochowska. Alstom je zároveň výrobcem těchto vozidel, která spatřila světlo světa v jeho italském závodě v Saviglianu, odkud pochází i česká verze Pendolina. »

Býlí na kolejích v Maďarsku zatápí plevelohubná soupravaBýlí na kolejích v Maďarsku zatápí plevelohubná souprava

15.7.2015 - Myslíte si, že se jedná o opožděný aprílový žert? Vězte, že o něco jižněji od České republiky je vlaková souprava, na niž jsou připevněny nástavbové postřikovače a prostředky na hubení plevele, naprostou samozřejmostí. Dokonce se jedná o samostatnou a velice specifickou oblast drážní dopravy. Ucelené vlakové soupravy se speciálním náčiním umožňující postřik a odplevelování železničního spodku jsou v Maďarsku k vidění každý rok. »

Španělská města spojí nové tratě pro rychlovlaky AVEŠpanělská města spojí nové tratě pro rychlovlaky AVE

15.7.2015 - Tisícovka nových kilometrů tratí pro vlaky kategorie AVE (Alta Velocidad Española) má být ještě letos uvedena do provozu na území Španělska. Dalších čtrnáct velkých měst se tak brzy napojí na síť legendárních rychlovlaků. Těšit se z tohoto komfortního druhu železniční dopravy mají například ve Valencii a Vigu či Zamoru ležícím severně od Madridu. Nové rychlovlaky propojí také Badajoz, Cádiz, Granadu v Andalusii, ale i Murcii a Castellón. »

Nestárnoucí legenda brázdí rakouské koleje už 40 letNestárnoucí legenda brázdí rakouské koleje už 40 let

24.6.2015 - Je to už čtyřicet let, co u našich jižních sousedů vznikla lokomotivní řada 1044. Zřejmě pro svůj charakteristický výrazný zvuk získala doma v Rakousku přezdívku Alpenstaubsauger, tedy alpský vysavač. Zástupci této série ovládli provoz na hlavních koridorech v zemi, ať už šlo o tratě Westbahn, Südbahn, Tauernbahn nebo Arlbergbahn. »

Tramvaje na pneumatikách si vystačí s jedinou kolejnicíTramvaje na pneumatikách si vystačí s jedinou kolejnicí

24.6.2015 - V současnosti jich na celém světě najdete pouze několik a dá se o nich směle hovořit jako o experimentálním dopravním prostředku. Jednokolejky se na začátku 21. století prezentovaly jako převratný a nadějný vynález. Po zhruba desetiletých zkušenostech z jednotlivých provozů ve světě se však začínají někde jevit jako méně spolehlivé. »

Německé dráhy bojují o zákazníky, hodlají čelit autobusůmNěmecké dráhy bojují o zákazníky, hodlají čelit autobusům

3.6.2015 - Větší počet linek, menší intervaly, kratší cestovní časy, a to vše za příznivé ceny. Neuskutečnitelný sen? Nikoli. V případě německých státních drah možná už brzká realita. Vedení tamní železnice přichystalo největší zákaznickou ofenzivu v dálkové dopravě v historii Deutsche Bahn (DB). Hodlá tak čelit nástupu konkurenčních autobusů, ale také individuální automobilové a letecké dopravě. O svých záměrech na příštích 15 let informovalo vedení podniku 18. března v Berlíně. »

Vysokorychlostní Čína drtí konkurenci Vysokorychlostní Čína drtí konkurenci

20.5.2015 - Provoz na síti čínských vysokorychlostních tratí (VRT) v loňském roce zaznamenal výjimečný růst. Z hlediska délky VRT se svými 12 tisíci km tratí Čína jasně vede. Dnes je většina čínských významných měst propojena trasami s maximální rychlostí více než 200 km/h nebo se na jejich propojení usilovně pracuje. »

Sesuv půdy paralyzoval nádraží Déli pályaudvar v BudapeštiSesuv půdy paralyzoval nádraží Déli pályaudvar v Budapešti

20.5.2015 - Značné komplikace v železniční dopravě způsobil nedávný sesuv půdy na svahu nad jižním portálem tunelu, který slouží jako jediná spojnice na budapešťské nádraží Déli pályaudvar. Nejdřív musel být provoz vlaků omezen a po vyhodnocení expertů se nakonec rozhodlo o zastavení všech vlaků na třetím nejvytíženějším nádraží v maďarské metropoli. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika