Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Na lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádražíNa lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádraží

21.1.2024 - Na lyže se v tuzemských podmínkách jezdí většinou autem. Má to své nesporné výhody, ale též pár nevýhod – zejména stran samotného výjezdu do hor ve společnosti řidičů, kteří svůj vůz na sněhu příliš neovládají, a následného stresujícího parkování. Pokud to však nemáte daleko na železnici, měli bychom alternativu. Na mnohé české sjezdovky i k leckterým běžeckým tratím se dá dojet pohodlně vlakem Českých drah. Po výstupu pak stačí nasadit lyže a vyrazit. »

JŘ 2024: nástup RegioFoxů a RegioPanterůJŘ 2024: nástup RegioFoxů a RegioPanterů

16.12.2023 - Nový jízdní řád pro rok 2024 v regionální dopravě se ponese ve znamení postupného nasazování nových vozidel. Například na tratích v Praze a Středočeském kraji vyjedou další nové motorové jednotky RegioFox řady 847. Ty dorazí v průběhu prvního pololetí příštího roku i na Vysočinu. Rovněž v Pardubickém kraji České dráhy v zimě na všechny spoje na trati 238 nasadí RegioFoxy, které nahradí RegioNovy. »

Stadlery RS1 dávají šanci českým lokálkámStadlery RS1 dávají šanci českým lokálkám

28.11.2023 - Když v říjnu 2011 dorazil do České republiky první Stadler Regio-Shuttle RS1 841.001, nezdálo se, že by měl tento typ nastartovat na tuzemských vedlejších tratích výraznější generační obměnu. Objednáno bylo celkem 17 vozů pro provoz na Vysočině a okolí a 16 vozů modifikované řady 840 pro provoz na sklonově náročnějších tratích Libereckého kraje. Kdo by tehdy tušil, že jejich počet v depech Českých drah časem překročí stovku… »

Po železnici, nebo silnici? Deset tras, kde dráha bodujePo železnici, nebo silnici? Několik tras, kde dráha boduje

28.10.2023 - Tuzemská železnice netrpělivě očekává první vysokorychlostní úseky. Posílí konkurenceschopnost osobní dopravy vůči silniční, pomohou s tolik potřebným posílením kapacity pro dopravu nákladní a obecně podpoří mobilitu obyvatel ČR. Ovšem než se tak stane, projede Bezprávím ještě hodně vlaků. Do té doby si musíme vystačit se sítí, kterou máme – a i ona, jak si ukážeme na příkladu několika hlavních tras, dokáže silniční variantě velmi dobře konkurovat. »

Den železnice 2023: Co fanoušky čeká v Bohumíně?Den železnice 2023: Co fanoušky čeká v Bohumíně?

14.9.2023 - Letošní největší železniční přehlídka se po loňském dostavení v západočeské Plzni přesouvá do slezského Bohumína. Tradiční železničářské město ležící u hranic s Polskem, které je jedním z nejdůležitějších českých center údržby rychlíkových vozů, se 23. září stane neoficiálním hlavním městem tuzemské dráhy, v němž se potká to nejzajímavější, co bylo a je na našich kolejích k vidění. »

S ComfortJetem od Kodaně po VillachS ComfortJetem od Kodaně po Villach

2.9.2023 - Moderní netrakční jednotky ComfortJet a elektrické lokomotivy Siemens Vectron 230 umožní Českým drahám navázat na velice úspěšný projekt ČD ÖBB Railjet a udržet významnou roli v mezistátní železniční dopravě v centrální části Evropy. Zlepší kvalitu služeb a vozby v celém segmentu dálkové dopravy. Celkem 180 nových osobních vozů, které vytvoří 20 devítivozových jednotek s nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h, přispěje k podstatnému omlazení vozidlového parku a uvolní desítky moderních vozů ze spojů Berliner a Metropolitan pro ostatní výkony včetně vnitrostátních spojů. »

Léto na kolejích: České dráhy přichystaly speciální nabídky i akceLéto na kolejích: České dráhy přichystaly speciální nabídky i akce

29.7.2023 - S letními prázdninami přichází ideální doba na výlety. České dráhy tradičně připravily řadu speciálních akcí a nostalgických jízd, abyste si je mohli užít co nejvíce. Ať už třeba se speciální Jízdenkou na léto po tuzemských kolejích, v parním vlaku po našich nejkrásnějších tratích, v lůžkovém kupé našich nočních vlaků, při cestě do hor a za mořem nebo jen tak za návštěvou příbuzných či přátel. Souhrn toho nejzajímavějšího vás čeká na následujících stránkách. A pamatujte – při cestě dráhou začíná výlet již na palubě vlaku… »

Dvacet let Pendolina na kolejích v Česku Dvacet let Pendolina na kolejích v Česku

25.6.2023 - Psal se červen roku 2003, když do České republiky dorazila první jednotka řady 680. Začal se psát prozatím dvě dekády dlouhý příběh prvních tuzemských rychlovlaků. Přestože jejich pořízení, schvalování a zprovozňování provázela řada nejrůznějších problémů, Pendolina dnes prokazují vysokou míru spolehlivosti i popularity u cestujících – a dodnes neztratila punc výjimečnosti. »

Obnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnostiObnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnosti

28.5.2023 - Pokud má železnice obstát v konkurenci ostatních druhů dopravy – zejména té individuální – nesmí být její jedinou ambicí pouhý převoz cestujících z jednoho nádraží na druhé. Klíčová jsou zejména tři hlediska: rychlá a kapacitní infrastruktura, síťovost, tedy co možná nejkratší intervaly a dobré přestupní vazby. A konečně komfort na palubách vlaků, stěžejní hledisko pro dopravce. České dráhy si tuto potřebu uvědomují a na dlouhodobou a náročnou cestu komplexní obnovy vozového parku nastoupily již před drahnou dobou. Jak si nyní stojí? »

Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety

30.4.2023 - Dodnes si na své první setkání s moderní dobou pamatuji. Personifikovala ji pro mě na přelomu tisíciletí jednotka řady 471 v zastávce Neštěmice. Vzhledem k tehdejší podobě osobních vlaků působila jako zjevení – klimatizace, moderní, dvoupodlažní interiér v netypických barvách, po plynulém rozjezdu tiše plula po kolejích… Co je pro nás dnes převážně standardem, bylo tehdy zjevením. Postupem let se řada 471, CityElefant či Ešus, skutečně stala symbolem obnovy vozového parku, a to zejména v okolí hlavního města. Doba však letí neúprosně; od dodání poslední jednotky letos uplyne 10 let. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika