Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Naše tiskárna v Olomouci sází na nový výkonný strojNaše tiskárna v Olomouci sází na nový výkonný stroj

12.8.2015 - Nedávná ekonomická krize silně zasáhla také polygrafický trh a zákazníci mají častěji zájem o menší náklady tisků, než tomu bylo v minulosti. To nahrává tiskárnám, které dokážou přizpůsobit technologie novému trendu. Objemy zakázek často nejsou výhodné pro tisk ofsetovou technologií na velkých a výkonných strojích, ale spadají spíše už do oblasti digitálního produkčního tisku, který má před sebou, ať už v laserové nebo injektové podobě, slibnou budoucnost. Jedna z takových tiskáren je součástí Zásobovacího centra Českých drah a sídlí v Olomouci. »

Železniční uzel v Břeclavi září novotou, vlaky zrychlilyŽelezniční uzel v Břeclavi září novotou, vlaky zrychlily

12.8.2015 - Na jednom z nejdůležitějších tuzemských železničních uzlů skončila druhá etapa celkové rekonstrukce. Díky ní zmizelo pověstné úzké hrdlo, které bylo příčinou pomalých jízd osobních i nákladních vlaků. Navíc se traťový úsek mezi Břeclaví a Modřicemi, resp. Lanžhotem, řídí dálkově od 30. března z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově a ze všech nácestných stanic, s výjimkou Vranovic, zmizeli výpravčí. »

Systém ETCS Level 2: nový šperk Zkušebního centra VUZSystém ETCS Level 2: nový šperk Zkušebního centra VUZ

29.7.2015 - Další etapa modernizace Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního ve Velimi byla dokončena. Na konci června byla do provozu slavnostně předána technologie ETCS L2, která rozšířila první úroveň instalovanou již v letech 2003–2004. VUZ nyní svým zákazníkům nabízí možnost provádět zkoušky mobilních částí v úrovních L0, L1 a L2 včetně přechodů mezi nimi, čímž rozšířil spektrum nabízeného know-how o nejméně viditelnou, ovšem velmi významnou součást poptávaných testů. »

Hliníková čísla mizí z lokomotiv, nastává soumrak cedulí Hliníková čísla mizí z lokomotiv, nastává soumrak cedulí

10.7.2015 - Plechové smaltované, později odlévané tabulky s číslem patřily po desítky let neodmyslitelně na čela a boky vozidel. V poslední době je ale nahrazuje označení samolepicími číslicemi aplikovanými přímo na skříň stroje. Důvod? Sběratelská horečka a náklady na nahrazení stále častěji mizících tabulek nově odlitými. Cena za materiál a práci na jednu tabulku se pohybuje v řádech tisíců korun. Nastává soumrak klasických lokomotivních „cedulí“? »

Motorová Marfuša před deseti lety Česko nedobylaMotorová Marfuša před deseti lety Česko nedobyla

8.7.2015 - Hned zkraje roku 2005 se na kolejích ve zkušebním provozu objevila ruská motorová jednotka typu RA 731, v Česku vedená jako 835. Pronajaté vozidlo prošlo testy na tehdejším Železničním zkušebním okruhu a na tratích v okolí Prahy a zejména Brna, kde také zakotvila. První vlak řízený strojvedoucím Miroslavem Trávníčkem odjel druhé únorové pondělí (14. 2. 2005) po poledni z Brna hl. n. do Bohutic a mohl začít zkušební provoz s cestujícími. »

Pantery na jihu Moravy si získaly srdce cestujících i posádkyPantery na jihu Moravy si získaly srdce cestujících i posádky

17.6.2015 - RegioPantery se staly nejmodernějšími regionálními vozidly v Jihomoravském kraji. Cestující oceňují především jejich vysoký komfort a posádky i strojvedoucí zase příjemné pracovní prostředí. Po dodávce poslední sedmé jednotky se tak linka S2 IDS JMK z větší části stala bezbariérovou a díky novým vlakům si železnice nachází další zákazníky. Tato nová generace vozidel národního dopravce se stává vlajkovou lodí na jihu Moravy, k níž v krátké době přibyde další flotila podobných rychlíkových jednotek typu InterPanter. »

Tajemná čísla na vozidlech připomínají kód EnigmyTajemná čísla na vozidlech připomínají kód Enigmy

3.6.2015 - Také obdivujete mozky britských vědců, kteří byli schopni za druhé světové války prolomit „nerozluštitelný“ německý kód šifrovacího stroje Enigma? Nebo jste snad amatérskými „šifrology“? Pak teď zpozorněte! I železnice má svou „Enigmu“, se kterou se denně setkáváme, avšak rozumí jí málokdo. Na mysli máme označování vozidel. Jako reakci na čtenářské dotazy jsme se pokusili sestavit „dešifrovací“ tabulku a do tajů písmen a čísel vás zasvětit. Následující text ale rozhodně nepatří k oddychovým! »

Bdělé oko v podzemí hlídá pražské hlavní nádražíBdělé oko v podzemí hlídá pražské hlavní nádraží

20.5.2015 - Proudí tudy tisíce lidí a vypravuje se stejný počet vlaků. Pražské hlavní nádraží je důležitou tuzemskou železniční křižovatkou, bez níž by se vlaková doprava jen těžko obešla. Tato tepna však ve svém podzemí skrývá řadu technologických prostor, které jsou zcela skryty před zraky spěchajících cestujících. A ti o tomto zázemí stanice nejspíš nemají ani nejmenší tušení. »

Zima na okruhu ve Velimi ve znamení zkoušek dravců z AlstomuZima na okruhu ve Velimi ve znamení zkoušek dravců z Alstomu

6.5.2015 - Klimatické podmínky v Česku byly začátkem letošního roku mírné. Větší zájem zákazníků o zkušební okruh ve Velimi to však nepřineslo. V první lednové dekádě se tak otevřel prostor pro dokončení jedné fáze modernizace zabezpečovacího zařízení, kdy byly podél tratě velkého zkušebního okruhu (VZO) umístěny počítače náprav a v dopravní kanceláři instalována nová kolejová deska. Dispečer řídící drážní provoz na vlečce tak nyní má přehled o pohybu zkoušených vozidel po trati. »

Cestujícím v motoráčcích usnadní jízdu nový infosystémCestujícím v motoráčcích usnadní jízdu nový infosystém

6.5.2015 - Převážně na dvou tratích v Libereckém kraji, lokálkách Martinice v Krkonoších – Rokytnice n. Jizerou a Stará Paka – Lomnice n. Popelkou, lze už skoro dva roky spatřit tradiční motorové vozy řady 810 DKV Česká Třebová, PJ Trutnov. Od ostatních se však odlišují novými venkovními a vnitřními audiovizuálními informačními systémy. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika