Železničář / Téma / Patrová vozidla úspěšně táhnou Evropou
Patrová vozidla úspěšně táhnou Evropou
19.4.2013
Historie patrových vozů je skoro stejně dlouhá, jako železnice sama. Už v polovině 19. století se objevily na některých tratích první archaické patrové vozy. Svým cestujícím mnoho pohodlí nenabízely a jejich použití bylo spojeno takřka se sportovním a akrobatickým výkonem: příkré schody, spíše žebříky, nízká nebo téměř žádná zábradlí, někde otevřené bočnice. Skutečně moderní patrová vozidla se na kolejích objevila až někdy ve třicátých letech, u nás jsme si na ně museli počkat až do konce devadesátých let.
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Podzimní povodně: Jak se dráha začíná zotavovat
1.12.2024 - Prakticky celá střední Evropa čelila v září 2024 ničivým povodním. Na riziko extrémních srážek v ČR upozorňovali meteorologové s předstihem už několik dní předem. A jejich předpovědní modely se bohužel nemýlily. Nejvyšší… »
InnoTrans 2024: Do Berlína dorazil ComfortJet i nová naděje pro lokálky
27.10.2024 - Velkolepá přehlídka moderní železniční techniky po dvou letech opět přilákala tisíce zájemců o drážní trendy z řad laické i odborné veřejnosti. Na ploše o velikosti téměř kilometru čtverečního nedaleko berlínského… »
Den železnice 2024: Největší drážní svátek hostí Česká Třebová
15.9.2024 - Národní den železnice se letos koná ve městě, jehož ocelové srdce tluče v drážním rytmu již téměř 180 let. První vlak do České Třebové dorazil už v roce 1845 a o pouhé čtyři roky později se stala důležitou železniční… »