Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Patrová vozidla úspěšně táhnou Evropou

Patrová vozidla úspěšně táhnou Evropou

19.4.2013

Historie patrových vozů je skoro stejně dlouhá, jako železnice sama. Už v polovině 19. století se objevily na některých tratích první archaické patrové vozy. Svým cestujícím mnoho pohodlí nenabízely a jejich použití bylo spojeno takřka se sportovním a akrobatickým výkonem: příkré schody, spíše žebříky, nízká nebo téměř žádná zábradlí, někde otevřené bočnice. Skutečně moderní patrová vozidla se na kolejích objevila až někdy ve třicátých letech, u nás jsme si na ně museli počkat až do konce devadesátých let.

Patrová vozidla úspěšně táhnou Evropou

Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?

24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »

Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejíElektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí

25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »

Na lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádražíNa lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádraží

21.1.2024 - Na lyže se v tuzemských podmínkách jezdí většinou autem. Má to své nesporné výhody, ale též pár nevýhod – zejména stran samotného výjezdu do hor ve společnosti řidičů, kteří svůj vůz na sněhu příliš neovládají, a… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika