Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Aleš Najbrt: Jeho příjmení se stalo symbolem pro naše barvy a designAleš Najbrt: Jeho příjmení se stalo symbolem pro naše barvy a design

2.1.2013 - Když se řekne NAJBRT, většina čtenářů Železničáře si vybaví vozidlo Českých drah v modro-modrém nátěru v příslušném provedení. Pak si možná ještě uvědomí, že s tím má cosi společného nějaké grafické studio nebo dokonce konkrétní člověk téhož jména. Aleš Najbrt se už stal opravdu nedílnou součástí korporátní identity ČD. »

Stát musí nastavit pravidla pro hospodaření se stanicemiMilan Čermák: Stát musí nastavit pravidla pro hospodaření se stanicemi

6.12.2012 - Na první pohled vypadá vlastnictví nádražní budovy lákavě. Jenže když těch budov máte více než tisícovku a významnou část z nich vlastně nepotřebujete, stane se konkurenční výhoda snadno finanční zátěží. Vše ještě komplikují zájmy památkářů a aktivistů. Bez systémového zásahu státu v této oblasti se České dráhy zřejmě neobejdou. »

Miroslav Klich: Na ostravské letiště by mohly jezdit i RegioPanteryMiroslav Klich: Na ostravské letiště by mohly jezdit i RegioPantery

22.11.2012 - V jeho obvodě jezdí více než 700 osobních a spěšných vlaků denně. Jako ředitel KCOD se Miroslav Klich stará o to, aby tyto spoje sloužily v souladu s potřebami a plány krajské samosprávy a nabízely cestujícím co nejvyšší kvalitu. Musí také myslet do budoucna, takže už nyní plánuje, jaká vozidla budou jezdit na nových či nově elektrizovaných tratích – třeba na ostravské letiště. »

Jaroslav Král: Zřídili jsme anonymní linku pro nahlašování podvodůJaroslav Král: Zřídili jsme anonymní linku pro nahlašování podvodů

8.11.2012 - Mezi rizika, s nimiž musí počítat každá státní i soukromá firma, patří také nekalé chování nebo podvody zaměstnanců. Naštěstí existují i osvědčená systémová opatření, jak krádežím nebo korupci zamezit, například zřízení externích komunikačních kanálů, přes které se management může dozvědět o praktikách poškozujících zájmy společnosti. České dráhy v tomto směru udělaly před několika dny významný krok vpřed. »

Ladislav Bonda: Většina našich zakázek směřuje ke slovenským dopravcůmLadislav Bonda: Většina našich zakázek směřuje ke slovenským dopravcům

25.10.2012 - Výroba a modernizace železničních vozidel má na Slovensku více než stoletou tradici. Severozápadní město Vrútky si v tomto ohledu získalo dobrou pověst už v dobách federace, zejména u oprav elektrických lokomotiv. Od poloviny 90. let se zdejší firma ŽOS Vrútky vrhla na evropský trh. O úrovni práce jejích zaměstnanců se mohou přesvědčit i cestující v České republice. »

O lokálkách mají rozhodovat lidé z obcí místo krajůJan Šatava: O lokálkách mají rozhodovat lidé z obcí místo krajů

11.10.2012 - Budoucnost řady lokálních tratí v republice je v ohrožení. Kraje totiž v posledních letech na některých úsecích přestávají objednávat provoz regionálních spojů. Jan Šatava patří do tábora hlasitých kritiků tohoto trendu. Podle něj by se k provozu na lokálkách měli vyjadřovat především lidé, kteří u nich bydlí, ne krajští úředníci a politici, kteří rozhodují od stolu podle akademických výpočtů. »

Tomáš Čoček: Naše dopravní stavby se podřídily evropským prioritámTomáš Čoček: Naše dopravní stavby se podřídily evropským prioritám

27.9.2012 - Bez pomoci z Bruselu by leckterá dopravní stavba vůbec nezačala, což se týká i železnice. Na druhou stranu tyto projekty vážou poměrně značné prostředky z domácích zdrojů nutné na spolufinancování. Navíc tam, kde se národní priority nekryjí s evropskými, je čím dál obtížnější něco realizovat. »

Filip Drápal: Pražská MHD zažila v září revoluci, ale vlaky jezdí jako dříveFilip Drápal: Pražská MHD zažila v září revoluci, ale vlaky jezdí jako dříve

13.9.2012 - Každý pracovní den použije železnici v rámci Pražské integrované dopravy okolo 90 tisíc lidí. Toto číslo rok od roku stoupá, letos prý o více než 10 procent. S přesunem cestujících z autobusů do vlaků počítá organizace ROPID i po výrazné změně jízdních řádů MHD na začátku září. Hlavním limitem dalšího růstu je ovšem kapacita infrastruktury a částečně i dostatečná kvantita i kvalita drážních vozidel. »

Každý by si měl vážit práce i zaměstnavatelePavel Švagr: Každý by si měl vážit práce i zaměstnavatele

30.8.2012 - K čemu by nám byl vlak, kdyby ho neměl kdo řídit a kdo v něm obsloužit cestující? K čemu by byla nádraží, kdyby v nich nepracoval personál? Ano, zaměstnanci jsou duší a samou podstatou fungování každé společnosti. Personalistika proto hraje v Českých drahách klíčovou roli. »

Mikuláš Libský: Naše optická síť spojuje stovky měst a vesnic v republiceMikuláš Libský: Naše optická síť spojuje stovky měst a vesnic v republice

9.8.2012 - Společnost ČD - Telematika se právem pyšní jednou z nejrozsáhlejších optických infrastruktur u nás. Mimo jiné disponuje i centrálním úložištěm dat a specializovanými servisními pracovišti s působností po celém území České republiky. Optická vlákna v její síti jsou dlouhá více než 123 tisíc kilometrů. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika