Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Liberecký patriot probouzí psaním zájem o železniciLiberecký patriot probouzí psaním zájem o železnici

13.9.2012 - Jako rodilý Liberečan se Pavel Vursta označuje za místního patriota. Na začátku 80. let začal psát na dopravní témata, v centru jeho publicistické pozornosti byly především lokálky v rodném kraji. Velkou roli v jeho životě hrály i lanovky, však také po dvě desetiletí vykonával funkci přednosty lanové dráhy na Ještěd. »

Strojvedoucí, kterému učarovala vyrovnaná duše a páraStrojvedoucí, kterému učarovala vyrovnaná duše a pára

30.8.2012 - Člověk, který usedá za pult lokomotivy, musí být zodpovědný a vyrovnaný. Jak ale muži v čelech vlaků hledají rovnováhu mezi touto náročnou profesí a běžným životem? Každý na to jde po svém, ale Petr Šedivý má svůj – v železničářském světě běžně nevídaný – recept. Jeho životní filozofií je Hare Krišna. »

Metalista z Chvaletic, který vám rád zahraje v KomatuMetalista z Chvaletic, který vám rád zahraje v Komatu

9.8.2012 - Víte, jak zní melodic metal? Pokud ne, zajděte si na vystoupení Marcela Mikyho Střížka a jeho skupiny Komat. Svérázný vlakvedoucí Českých drah, kterého potkáte především v regionálních vlacích u Mladé Boleslavi a Mělníka, dělá svou hudbou reklamu rodným Chvaleticím. »

Cesta kolem Evropy za tři postsocialistické platyCesta kolem Evropy za tři postsocialistické platy

26.7.2012 - Jaromír Fól se nikdy nepovažoval za železničního cestovatele. Přesto se může pochlubit tím, že jako jeden z prvních Čechů využil před dvaceti lety možnost poznat s jízdenkou InterRail velkou část evropského kontinentu. Po dvaceti letech se mu zmíněná síťová jízdenka stala dokonce pracovní náplní u Českých drah. »

Lezení po horách mu dodává adrenalin i zdraví Lezení po horách mu dodává adrenalin i zdraví

12.7.2012 - Před výškami má respekt a pud sebezáchovy, ale nikoli strach. Proto možná stále žije. Řeč je o Radkovi Tomanovi z Brna, který je civilním povoláním vlakvedoucí Českých drah. Podstatnou část svého života věnuje horolezectví a pracím ve výškách. Zdolal už téměř všechny alpské velikány. »

Fotbal u nás nevypadá jako v okresním přeboruFotbal u nás nevypadá jako v okresním přeboru

28.6.2012 - Každý si čistí hlavu od pracovních problémů po svém. V české kotlině se jako velmi populární způsob ujal fotbal. Mezi nadšené fanoušky tohoto sportu patří i pražský komandujcí Jaroslav Jirásek, který ve volném čase chodí na hřiště jako delegát Fotbalové asociace ČR. Když to není oficiální, píská i zápasy jako rozhodčí v rodných Sedlčanech. »

Před 40 lety oficiálně skončil provoz parních vlakůPřed 40 lety oficiálně skončil provoz parních vlaků

20.11.2020 - Parní lokomotivy stály u zrodu železnice, jak ji známe v dnešní podobě. Před nimi spíš výjimečně fungovaly železnice s koňským pohonem, ale ty neměly dlouhého trvání. Pára prostě zvítězila na dlouhá desetiletí. Na území naší republiky to bylo takřka sto čtyřicet let a parní vlaky dominovaly českým tratím i přes postupně zaváděný motorový a elektrický provoz. »

Jak pijí parní lokomotivyJak pijí parní lokomotivy

15.10.2020 - Voda – životodárná tekutina pro vše živé. Ale i pro nejznámější stroj na světě je voda základním předpokladem bytí či nebytí. Tím systémem je legendární vynález průmyslové revoluce – Wattův parní stroj. »

Hungaria: 60 let legendy na kolejíchHungaria: 60 let legendy na kolejích

15.10.2020 - Je jen málo expresů v Evropě, které se mohou pochlubit kulatým jubileem začínajícím šestkou. Naše Hungaria se mezi ně zařadila. Už 60 let slouží cestujícím mezi metropolemi Německa, Česka, Slovenska a Maďarska a po desetiletí patří mezi nejrychlejší a nejpohodlnější spojení čtveřice zemí uprostřed Evropy. A stala se právem legendou. »

Horní Dvořiště aneb stanice s bohatou historiíHorní Dvořiště aneb stanice s bohatou historií

25.9.2020 - Na tuzemské železniční síti snad neexistuje stanice či zastávka, kde by se psaly dějiny země i české železnice tak výrazně jako v Horním Dvořišti na jihu Čech. Přijel tudy do nově vzniklé vlasti i prezident Tomáš Garrigue Masaryk, ale i jednotky Pendolino ČD. Na část historie spojenou s provozem v režii ČSD a později ČD se podíváme podrobněji. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika