Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Na letiště ve Vídni se cestující dostanou rychlejiNa letiště ve Vídni se cestující dostanou rychleji

11.2.2015 - Rakousko je po Německu či Francii další zemí, kde se vlaky staly součástí letových řádů. Linec s metropolí našich jižních sousedů Vídní od 14. prosince 2014 spojují takzvané „lety ve výši nula.“ Lepší spolupráci mezi železničním a leteckým dopravcem umožnila dohoda Rakouských spolkových drah (ÖBB) s národní leteckou společností Austrian Airlines. Cestování na letiště Schwechat výrazně zrychlilo. »

Železniční projekty v Nigérii ovládly čínské firmyŽelezniční projekty v Nigérii ovládly čínské firmy

28.1.2015 - Pokud se dnes mluví o Nigérii, pak většinou jako o neklidném africkém státu s nepříliš fungujícím průmyslem a velkou korupcí. To se však brzy může zcela změnit. Prezident Goodluck Jonathan chce zemi dostat mezi dvacítku hospodářsky nejvyspělejších mocností a k tomu nutně potřebuje moderní infrastrukturu. Proto se nyní zaměřil na rozvoj zastaralé a zcela nevyhovující železniční sítě. »

Ruská regionální doprava polyká stále více penězRuská regionální doprava polyká stále více peněz

15.1.2015 - Hledání transparentního, funkčního, udržitelného, a spravedlivého modelu financování veřejné dopravy není jen otázkou menších postkomunistických států, ale trápí i takovou velmoc, jakou je Rusko. Největší obtíže se projevují v systému financování regionální a příměstské železniční dopravy, kterou zajišťují regionální samosprávní orgány. Provoz zabezpečují místní operátoři, kteří si vlaky, personál a údržbu infrastruktury objednávají u národního železničního dopravce RŽD. Ti však nejsou schopni dostát svým závazkům, a RŽD proto žádá větší dotace od státu. Rusko hledá cestu ze začarovaného kruhu, který polyká stále více peněz. »

Tunel pod Atlantikem: šílenost, nebo technická realita?Tunel pod Atlantikem: šílenost, nebo technická realita?

23.12.2014 - Američtí výzkumníci plánují nekonvenční vysokorychlostní dopravu mezi Amerikou a Evropou. Trasa má vést v potrubí uloženém asi 100 metrů pod hladinou Atlantského oceánu. Vypadá to jako projekt vizionáře. Ráno odjede obyvatel Londýna pracovat na burzu do New Yorku, v práci stráví osm hodin a večer ještě stihne divadelní představení v Covent Garden. Ne, opravdu se nejedná o vtip, i když to může být k neuvěření. »

Sbírka vozidel v Terstu láká dopravní fanoušky i veřejnostSbírka vozidel v Terstu láká dopravní fanoušky i veřejnost

12.12.2014 - Jen pár metrů dělí budovu nádraží Campo Marzio v italském Terstu od přístavu ve Středozemním moři. Vlaky sem pravidelně zajížděly v letech 1906 až 1959. Do největšího přístavního města rakouské monarchie ovšem vedla dráha z Vídně už v roce 1857. V současné době sem opět chodí lidé, i když už ne jako cestující čekající na svůj spoj. Stejně jako mají České dráhy svou expozici v Lužné, nachází se zde totiž sbírka železničního muzea, kterou společně financuje město a národní dopravce Trenitalia. »

Gruzie buduje nový tranzitní koridor pro naftuGruzie buduje nový tranzitní koridor pro naftu

27.11.2014 - Železniční koridory vdechnou nový život nejstarší obchodní cestě (tzv. hedvábné stezce) mezi Východem a Západem a mohou oživit gruzínskou železnici. Cisterny naložené „černým zlatem“, špinavé od oleje a prachu, které projíždějí hlavním městem Gruzie Tbilisi od Kaspického moře směrem na západ, v sobě ale nic hedvábného nemají. Dlouhé rachotící vlaky připomínají, že tato malá země ležící ve středu obchodní cesty, která po staletí spojovala Asii a Evropu, přináší lidem prosperitu. »

Ruské železnice slaví, dobývají zakázky na světovém trhuRuské železnice slaví, dobývají zakázky na světovém trhu

13.11.2014 - Správnému investičnímu dravci domácí trh nestačí. A to ani v případě, že se pohybuje v tak velké zemi, jako je Rusko. Společnost Rossijskije železnyje dorogi často vyhrává účasti na důležitých a finančně náročných infrastrukturálních projektech po celém světě. Příkladem mohou být modernizace tratí v Brazílii, Íránu, Srbsku nebo dokonce v KLDR. Je vidět, že silná státní podpora v zádech má na globálním trhu velký význam. »

V písku a žhavém slunci se rodí velké plány pro Arábii V písku a žhavém slunci se rodí velké plány pro Arábii

30.10.2014 - Saúdské dráhy mají vysoké ambice. Modernizují existující trasy na východě země, dohlížejí na výstavbu vysokorychlostní tratě na západě a projektování další včetně úseku podél moře. Snaží se rozvíjet existující síť propojením měst Dammam na pobřeží Perského zálivu a Rijádu v co možná nejkratším termínu, urychlují dokončení severní části vysokorychlostní železnice u města Haramain. Nedostatek financí je díky ropnému bohatství země netrápí. »

Veletrh InnoTrans 2014: svátek dopravní techniky i jejích fanouškůVeletrh InnoTrans 2014: svátek dopravní techniky i jejích fanoušků

16.10.2014 - V Berlíně před pár dny skončil jubilejní desátý ročník mezinárodního veletrhu dopravní techniky InnoTrans. Od 23. do 26. září byly brány výstaviště Messe Berlin otevřeny pro odbornou veřejnost z celého světa a o víkendu 27. a 28. září pak pro fanoušky železnice a ostatní zájemce o kolejovou dopravu a vše, co se kolem ní točí. Návštěvníci se mohli podívat jak na klasická železniční vozidla, tak na exponáty související s výstavbou infrastruktury včetně budování tunelů nebo městské dopravy. »

Provoz rychlých tratí v Číně zaostává za jejich výstavbouProvoz rychlých tratí v Číně zaostává za jejich výstavbou

2.10.2014 - V Číně existuje největší vysokorychlostní železniční síť na světě. Na přelomu let 2013 a 2014 bylo uvedeno do provozu pět nově vybudovaných úseků. Rychlost, s jakou Čína staví vysokorychlostní tratě a vybavení a rozsah uzlových stanic, vyvolává v cizině obdiv. Achillovou patou čínských vysokorychlostních tratí je však jejich provoz. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika